AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Jeg begynner å undre meg her i hjemmet. Mannen er sliten med stor s. Han gidder ikke rydde, ikke fikse det som er ødelagt, ikke vaske, ikke rydde opp etter middag og kveldsmat. Han orker ikke noe, og ser sur og mutt ut. Kjefter og smeller i ett sett.. Jeg spør om det går bra, og han sier han er sliten. Men hvor sliten er egentlig normalt? Vanlig at menn oppfører seg slik? Til info så sover han til ca 12 hver dag i helgen. Han tar ikke noe mystisk eller drikker, så det er ikke noe sånt. Han er bare trøtt og sur..Er det mørketiden? Depresjon? Anonymkode: bccdf...6bd
Gjest BearMama Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Depresjon eller dust. Uansett må han ta grep, for sånn oppfører man seg ikke når man deler hjem, er mann og far. Er han deprimert må han i behandling asap. Om ikke så må han skjerpe seg eller så hadde jeg bedt han flytte ut å leve alene og være sur, grinete og leve i sitt eget rot.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Hvor mange barn har dere og hvor gamle er de? Er dere i en veldig krevende småbarnsfase nå? Anonymkode: 9a423...18b
heipådegsann Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Min samboer har også vært sånn i perioder. Særlig når vi hadde baby i hus (jeg studerte 100% fra dag 1, så var ganske slitsomt å ikke få hjelp). For vår del ble det bedre med tiden. Han sover enda 12timer (hver dag), men gjør likevel sin andel i hjemmet Kan forsåvidt sies at min mann har slitt med depresjon i lang tid, også før fødsel.
Ild Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Dette er ikke normalt. Vi sover til 8 i helgene, jobber ca 130%, har aktive barn, pusser opp huset, har hobbyer, og gjør alt av forefallende. Reiser også på hytta, har sosiale liv og reiser litt med jobben. Legger oss i rimelig tid, da. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Her trenger man mer informasjon. Spesielt antall barn, alder på disse og hvor store utfordringer barna har/ er de veldig krevende er viktig å vite. Har han hatt depresjon tidligere? Hvordan har dere det i parforholdet? Mange faktorer kan spille inn. Anonymkode: 9a423...18b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Det du beskriver høres veldig kjent ut. Vi har to barn på 2 og 5 år, og krevende fulltidsjobber begge to. Vi er begge slitne, vi har begge mest lyst til å drite i rydding, vasking, matlaging, og forefallende arbeid, og bare legge oss på sofaen når ungene er i seng, for livet er virkelig krevende om dagen. MEN, vi gjør jo ikke det. Vi rydder av middagsbordet sammen, vi rydder hovedetasjen når barna er i seng, og vi drar oss ut på en liten treningstur selv om dørstokkmila er laaaaang. Jeg tror veldig mange småbarnsforeldre har det som mannen din, men man sniker seg jo ikke unna sånn at den andre står med alt allikevel. Anonymkode: c38f0...e20 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Sliten. Det nye favorittemaet. Anonymkode: 26e4f...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å undre meg her i hjemmet. Mannen er sliten med stor s. Han gidder ikke rydde, ikke fikse det som er ødelagt, ikke vaske, ikke rydde opp etter middag og kveldsmat. Han orker ikke noe, og ser sur og mutt ut. Kjefter og smeller i ett sett.. Jeg spør om det går bra, og han sier han er sliten. Men hvor sliten er egentlig normalt? Vanlig at menn oppfører seg slik? Til info så sover han til ca 12 hver dag i helgen. Han tar ikke noe mystisk eller drikker, så det er ikke noe sånt. Han er bare trøtt og sur..Er det mørketiden? Depresjon? Anonymkode: bccdf...6bd Kanskje han burde undersøkt stoffskiftet sitt hos legen? Alt for mange går for lenge med for lavt stoffskifte, og de blir gjerne beskylt for å være late. Anonymkode: be295...11f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, Ild skrev: Dette er ikke normalt. Vi sover til 8 i helgene, jobber ca 130%, har aktive barn, pusser opp huset, har hobbyer, og gjør alt av forefallende. Reiser også på hytta, har sosiale liv og reiser litt med jobben. Legger oss i rimelig tid, da. For noen er dette alt for mye, og fører til utbrenthet og/eller andre sykdommer på sikt. Så dette er individuelt. Jeg hadde kollapset med en sånn småbarnstid i mine unge dager. Anonymkode: be295...11f 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 Har han en krevende jobb? Kan kanskje ha sammenheng med deg, og at han er sliten etter endt arbeidsdag, men det unnskylder såklart ikke oppførselen. Anonymkode: 95318...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå