Mæn40 Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 I siste utgave av Magasinet blir Lilli Bendriss omtalt som klarsynt. Men siden det ikke er noen beviser for at det faktisk finnes klarsynte, så burde Dagbladet holde seg unna å legitimere eksistensen av noe som ikke er bevist. De kan heller si "påstått klarsynt" 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Dagbladet skriver jo om alt mulig søppel, bare for å skrape til seg flest mulig klikk. Anonymkode: 0b86f...c02 3
Mæn40 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: ok Anonymkode: c48ae...959 Blir slått i bakken av kvaliteten på ditt bidrag. 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #5 Skrevet 24. desember 2018 Det finnes klarsynte. Anonymkode: 71d2e...9e7 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #6 Skrevet 24. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes klarsynte. Anonymkode: 71d2e...9e7 Nei. Anonymkode: 2b5aa...651 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes klarsynte. Anonymkode: 71d2e...9e7 jeg er ikke overbevist enda i hvertfall. Anonymkode: 772e2...d8b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Folk som er klarsynte, eller tror på klarsynte, må helt ærlig ha en underliggende diagnose. Nesten samme som folk som mener de ser spøkelser eller "uforklarlige fenomen" overalt. Jeg jobber i helsevesenet og kjenner flere av typen som er panisk på rapporten etter nattevakt fordi de har kjent en kald trekk eller sett en skygge i gangen. Det har ikke rot i virkeligheten whatsoever. Gikk én gang natt med ei som påsto at det stod en mann og så på oss i enden av korridoren - jeg så ned samme korridoren på samme tidspunkt og så fuckall. Har også vært bort i pårørende som ikke ønsker at sine foreldre/besteforeldre skal motta godkjent behandling (da f.eks. antibiotika) fordi de innbiller seg at alskens jallamedisin fra Spania og slikt skal kurere dem. Det er samme prinsippet med såkalte klarsynte. Det er folk som er lettpåvirkelige, trenger validering og oppmerksomhet, eller all of the above. Sånne bør oppsøke hjelp. Anonymkode: bc973...f0e 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge, det er et uomtvistelig faktum. Anonymkode: 71d2e...9e7 4
Mæn40 Skrevet 25. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge, det er et uomtvistelig faktum. Anonymkode: 71d2e...9e7 Selv om du sier det er et uomtvistelig faktum, så kan jeg ikke si at du overbeviser veldig. Har han funnet dem selv eller har han gitt vage forklaringer på hvor man bør lete og så tatt æren for det? 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge, det er et uomtvistelig faktum. Anonymkode: 71d2e...9e7 Nei. Anonymkode: e0ac7...bab 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som er klarsynte, eller tror på klarsynte, må helt ærlig ha en underliggende diagnose. Nesten samme som folk som mener de ser spøkelser eller "uforklarlige fenomen" overalt. Jeg jobber i helsevesenet og kjenner flere av typen som er panisk på rapporten etter nattevakt fordi de har kjent en kald trekk eller sett en skygge i gangen. Det har ikke rot i virkeligheten whatsoever. Gikk én gang natt med ei som påsto at det stod en mann og så på oss i enden av korridoren - jeg så ned samme korridoren på samme tidspunkt og så fuckall. Har også vært bort i pårørende som ikke ønsker at sine foreldre/besteforeldre skal motta godkjent behandling (da f.eks. antibiotika) fordi de innbiller seg at alskens jallamedisin fra Spania og slikt skal kurere dem. Det er samme prinsippet med såkalte klarsynte. Det er folk som er lettpåvirkelige, trenger validering og oppmerksomhet, eller all of the above. Sånne bør oppsøke hjelp. Anonymkode: bc973...f0e Diagnosen er som oftest manglende kritisk tenkning med underliggende lav grad av naturvitenskapelig forståelse. Anonymkode: 005aa...67d 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 Drit nå i det alternative når du ikke tror på denne fjerten uansett. Anonymkode: f7050...66b 1
Mæn40 Skrevet 25. desember 2018 Forfatter #14 Skrevet 25. desember 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Drit nå i det alternative når du ikke tror på denne fjerten uansett. Anonymkode: f7050...66b Poenget er at en stor norsk "nyhetsformidler" legger det frem som at det finnes. Det er et problem. Det kan ødelegge troverdigheten til andre nyheter. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 https://www.nrk.no/nordland/snasamannen-anga-funnstedet-1.7144565 At du skriver at de som tror på ting som dette har en underliggende diagnose, synes jeg sier mer om deg enn om folk som tror på fakta. Historien over her er sann, og det er en av mange. Jeg bryr meg svært lite om hva du tror eller ikke. Det jeg synes er det viktigste oppi dette, er at pårørende får hjelp. Men det er kanskje vanskelig for deg å tenke deg inn i en så grusom situasjon før det faktisk er en av dine nærmeste som er savnet eller trenger hjelp. Jeg tror de fleste av oss (som er glad i sine nærmeste) hadde tydd til hva som helst av hjelpemidler for å finne svar. Jeg hadde i alle fall gjort det. Anonymkode: afe0a...95d 7
jabx Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Michael Winger har funnet flere savnede personer i Norge, det er et uomtvistelig faktum. Anonymkode: 71d2e...9e7 Nei, det har han ikke. I et tilfelle pekte han på et sted letemannskapene ikke hadde vært, og som var neste sted på listen over steder de skulle lete. Da de satte i gang leting der som planlagt, fant de den savnede. Hvis han faktisk hadde vært klarsynt så hadde han ikke ventet helt til de hadde lett alle andre steder og egentlig bare hadde dette stedet igjen! Da hadde han pekt på stedet allerede før letingen startet. Endret 25. desember 2018 av jabx 3
jabx Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/nordland/snasamannen-anga-funnstedet-1.7144565 At du skriver at de som tror på ting som dette har en underliggende diagnose, synes jeg sier mer om deg enn om folk som tror på fakta. Historien over her er sann, og det er en av mange. Jeg bryr meg svært lite om hva du tror eller ikke. Det jeg synes er det viktigste oppi dette, er at pårørende får hjelp. Men det er kanskje vanskelig for deg å tenke deg inn i en så grusom situasjon før det faktisk er en av dine nærmeste som er savnet eller trenger hjelp. Jeg tror de fleste av oss (som er glad i sine nærmeste) hadde tydd til hva som helst av hjelpemidler for å finne svar. Jeg hadde i alle fall gjort det. Anonymkode: afe0a...95d Historien er ikke sann bare fordi NRK fullstendig ukritisk gjengir ren diktning. 4
FrodeF Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/nordland/snasamannen-anga-funnstedet-1.7144565 At du skriver at de som tror på ting som dette har en underliggende diagnose, synes jeg sier mer om deg enn om folk som tror på fakta. Historien over her er sann, og det er en av mange. Jeg bryr meg svært lite om hva du tror eller ikke. Det jeg synes er det viktigste oppi dette, er at pårørende får hjelp. Men det er kanskje vanskelig for deg å tenke deg inn i en så grusom situasjon før det faktisk er en av dine nærmeste som er savnet eller trenger hjelp. Jeg tror de fleste av oss (som er glad i sine nærmeste) hadde tydd til hva som helst av hjelpemidler for å finne svar. Jeg hadde i alle fall gjort det. Anonymkode: afe0a...95d 😂😂😂😂 Hvem som helst kan gjøre akkurat det Snåsamannen gjør der. Han ber idioten snu seg mot nord og forteller hva han ser.. Alle med Google maps/earth og nettaviser/info om skredet kan gjøre akkurat det samme. DU må lære deg å være litt kritisk når du leser slikt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som er klarsynte, eller tror på klarsynte, må helt ærlig ha en underliggende diagnose. Nesten samme som folk som mener de ser spøkelser eller "uforklarlige fenomen" overalt. Jeg jobber i helsevesenet og kjenner flere av typen som er panisk på rapporten etter nattevakt fordi de har kjent en kald trekk eller sett en skygge i gangen. Det har ikke rot i virkeligheten whatsoever. Gikk én gang natt med ei som påsto at det stod en mann og så på oss i enden av korridoren - jeg så ned samme korridoren på samme tidspunkt og så fuckall. Har også vært bort i pårørende som ikke ønsker at sine foreldre/besteforeldre skal motta godkjent behandling (da f.eks. antibiotika) fordi de innbiller seg at alskens jallamedisin fra Spania og slikt skal kurere dem. Det er samme prinsippet med såkalte klarsynte. Det er folk som er lettpåvirkelige, trenger validering og oppmerksomhet, eller all of the above. Sånne bør oppsøke hjelp. Anonymkode: bc973...f0e Må ha en diagnose? Har du noe fakta, der? Hvilke diagnose er det? Mange påberoper seg å være synske, media skriver om det. Følger du med, så er det gjetting fra de såkalte synske. Det finnes synske folk, men det er gå av de i verden. Og de som har evnen, holder det nok skjult, for de vil ikke bli stemplet. Om det er noe du ikke tror på, så kan du ikke diagnosere andre for deres tro. Det er mye mellom himmel og jord, som ikke kan forklares. Anonymkode: ee4d0...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 25 minutter siden, FrodeF skrev: 😂😂😂😂 Hvem som helst kan gjøre akkurat det Snåsamannen gjør der. Han ber idioten snu seg mot nord og forteller hva han ser.. Alle med Google maps/earth og nettaviser/info om skredet kan gjøre akkurat det samme. DU må lære deg å være litt kritisk når du leser slikt. Ja de fleste kan se et menneske ligge en halvmeter/meter under snøen, gjennom en tlf samtale. Helt normalt det. God bedring Anonymkode: afe0a...95d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå