AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #21 Del Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristne ortodokse feirer jul etter en anne kalender, 7. januar. Anonymkode: f0585...adc Så kult! Spennende å høre litt om hvordan folk fra ulike religioner evt. feirer jul. Anonymkode: 5b1b7...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #22 Del Skrevet 2. desember 2018 Alle muslimene jeg kjenner feirer jul. Noen av de er fra Palestina, andre Iran og den siste familien fra Libanon. De spiser annerledes mat, men har juletre og julegaver. Anonymkode: 03995...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #23 Del Skrevet 2. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan de feirer. Kanskje med pinnekjøtt eller annen mat? Har de juletre og åpner de gaver? Anonymkode: 5b1b7...08a Alle muslimer jeg kjenner i Norge feirer jul. Med juletre, gaver og pinnekjøtt, stort sett. Jeg er gift med en muslim. Han er mer julete enn meg. Elsker alt fra julepynt til gaver. Anonymkode: b3b77...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #24 Del Skrevet 2. desember 2018 Jehovas vitner Anonymkode: 5bd1c...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 2. desember 2018 #25 Del Skrevet 2. desember 2018 Jeg er kristen ortodoks og feirer juleaften 6. januar. Ved norsk jul reiser vi alltid til varmere steder/Syden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #26 Del Skrevet 2. desember 2018 Jobba i barnehage. De fleste muslimske foreldre lot barna delta på julevandring i kirka. Mens barna til Jehovas vitner måtte vi ta utrolig mange hensyn til. Barna kunne ikke være tilstede under aktiviteter som gjorde « at hvis utenforstående så på kunne det oppfattes som de var med på feiring». Dvs at når barna laget nisser, måtte disse barna lage sommerfugler i et annet rom. De kunne heller ikke gå i 17.mai tog i nærmiljøet, heller ikke spise is med oss når «toget» var tilbake i barnehagen. Anonymkode: 7c262...829 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. desember 2018 #27 Del Skrevet 2. desember 2018 (endret) Ja det vil jeg da tro. Endret 2. desember 2018 av Eugene Onegin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppip Skrevet 2. desember 2018 #28 Del Skrevet 2. desember 2018 Alle de muslimene jeg kjenner her i Norge feirer jul på en eller annen måte. Alt fra litt ekstra tid med familie og litt ekstra god mat, til de som kjører på med juletre, julegaver, pepperkakebaking etc. Jula er jo egentlig veldig fin sånn. Den er en blanding av ulike tradisjoner, både norrøne, kristne, jødiske, katolske og ikke-religiøse. Alle kan fylle jula med det de selv ønsker. Er nok derfor mange med bakgrunn fra ikke-kristne kulturer omfavner julefeiringa etter noen år i Norge. Veldig koselig:) Til uka er datteren min invitert i vennegruppe hos en i klassen fra en muslimsk familie. Da skal de bake pepperkaker:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #29 Del Skrevet 2. desember 2018 Her hos oss har de pynta den lokale moskeen med julelys til og med 😁 Anonymkode: 68752...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #30 Del Skrevet 3. desember 2018 13 timer siden, AnonGuy skrev: Slutt å skrive at jul er en kristen høytid, for det er ikke. Jul er en norrøn høytid, uansett hvilken religion man tror på. Så bør man feire jul som en norsk, uansett hvilken bakgrunn man har. Det er en fantastisk, flott tradisjon som alle bør være på. Bortsett fra handelpress og alt der. Julen er en kristen tradisjon, det kommer du ikke bort fra. Det var pga. kistendommen at julehøytiden er aktuell og finnes over hele verden, ikke bare skandianvia. Smartass. Anonymkode: d68f8...44a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #31 Del Skrevet 3. desember 2018 Vi er en muslimsk familie som feirer jul for barnas skyld. Her pynter vi juletre, ser julefilmer sammen og gir gaver men vi spiser ikke svinekjøtt. Anonymkode: bdb54...9f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #32 Del Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er en muslimsk familie som feirer jul for barnas skyld. Her pynter vi juletre, ser julefilmer sammen og gir gaver men vi spiser ikke svinekjøtt. Anonymkode: bdb54...9f0 Spiser dere pinnekjøtt eller annen middag fra deres kultur? Anonymkode: 5b1b7...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 3. desember 2018 #33 Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg har flere bekjente som er jøder, de feirer ikke jul, derimot Hanukkah, i disse dager. I juleferien reiser de typisk til fjerne himmelstrøk på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #34 Del Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Julen er en kristen tradisjon, det kommer du ikke bort fra. Det var pga. kistendommen at julehøytiden er aktuell og finnes over hele verden, ikke bare skandianvia. Smartass. Anonymkode: d68f8...44a Alltid morsomt når brukere viser sin uvitenhet slik du gjør. Anonymkode: 37091...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #35 Del Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiser dere pinnekjøtt eller annen middag fra deres kultur? Anonymkode: 5b1b7...08a Vi spiser afghansk mat på selve julaften, da ungene og mannen fortrekker det fremfor pinnekjøtt. Utenom det spiser vi en del grøt, julekaker og kjeks. Vi kjøper det i butikken, så vi tar ikke helt av i jula men nok til å gi en koslig stemning her i huset med familien. Anonymkode: bdb54...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #36 Del Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alltid morsomt når brukere viser sin uvitenhet slik du gjør. Anonymkode: 37091...6a5 Alltid patetisk når brukere bare må svare, uten å ha noe vettug å komme med. Det er kristendommen som er årsaken til at julen er slik den er i dag. Julen og juletradisjoner er spredt over hele verden pga. kristendommen. Anonymkode: d68f8...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #37 Del Skrevet 3. desember 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Så kult! Spennende å høre litt om hvordan folk fra ulike religioner evt. feirer jul. Anonymkode: 5b1b7...08a Vi feirer jul både den 24. desember og 7. januar, fordi jeg er halvt østeuropeisk (har ortodoks kristne slektninger). Slektningene mine åpner gaver på nyttårsaften, så det blir ingen gaver den 7. Julebordet består av masse salater, f. eks rødbetesalat, potetsalat og lignende, men ingen kjøttretter. Det er også vanlig å dra på messe i kirken (for de som faktisk er troende). Tradisjoner varierer for mange familier, men dette er slik vi har det i min. Anonymkode: 8f6fa...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #38 Del Skrevet 3. desember 2018 Russere jeg kjenner har full julaften på nyttårsaften (er vel egentlig en slags sovjetisk tradisjon). De har adventskalender med 31 pakker også. Anonymkode: 2f7ed...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå