AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Har tenkt på å farge håret lyst og har lest at kokosolje er veldig bra å bruke for å hindre at det blir mindre slitt. Noen her med erfaringer? Og hvor kjøper dere kokosoljen? Finnes jo både dyrere produkter, og noen til lavere pris. Takk for svar! Anonymkode: f8ff9...9bf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Hender jeg bruker Cocosa sin - den jeg har stående på kjøkkenet🙈 Den er veldig god å smøre tørr vinterhud med også. Men, kokosolje inneholder masse fett, så pass på mengden. Har du typisk nordisk hår, ville jeg brukt minimalt og kun helt i tuppene. Skal du kun bruke til håret, så spiller det ingen rolle hva slags variant du bruker. Anonymkode: 18e5b...efc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har veldig fint nordisk hår og kokosolje fungerer ikke for meg. Det blir mer krusete og "tørt", men arganolje fungerer toppers som hårkur og i tuppene Anonymkode: 636d1...a78
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Husk at oljer kan gjøre håret mer gulaktig! Så med mindre du ønsker det, bør du ha en god lillashampo som du bruker. Jeg bruker kokosolje i håret av og til, og har ingen klager foruten akkurat det at fargen kan bli mer gul/brun. Kjøp extra virgin-type. Den skal altså både lukte og smake av kokos. Finner du en som ikke gjør det har den blitt behandlet, da vil ikke alle de gode egenskapene være der mer (såvidt jeg har forstått). Da kan du også bruke den til huden, noe som fungerer utmerket! Jeg har ikke typisk nordisk hår, derimot. Jeg har tykt, bølgete hår som er langt og tørt. Anonymkode: 20561...4a9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Frisøren min anbefalte majones i håret 😳 smør inn før du legger deg om natta og ha på hette. Skyll ut neste morgen. dette har jeg ikke prøvd selv.. Anonymkode: 400b0...505
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Ts her. Tenker at jeg holder meg unna majones 😀 Tenker på å bruke oljen natten før og direkte bleke oppå det morgenen etterpå. Så lillasjampo etterpå. Jeg har ikke så mye å tape ettersom håret mitt såvidt ikke rekker skuldrene og har en lillabrun farge jeg ikke liker etter rødfarge fra Colorista som jeg brukte forrige jul 😂 Rødfargen har forsvunnet ja, men man kan se spor etter den. Håret mitt var mørkeblondt/lysebrunt før det, men er i dag mørkere og har lillabrunt glans i det. Anonymkode: f8ff9...9bf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Takk for råd og tips alle sammen 😃 Anonymkode: f8ff9...9bf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Det går greit med olivenolje også, men håret ditt blir nok slitt og tørt uansett. Anonymkode: 4837f...22a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går greit med olivenolje også, men håret ditt blir nok slitt og tørt uansett. Anonymkode: 4837f...22a Det er derfor jeg skal til frisøren også. I tilfelle ting ikke går som planlagt, men også for klippen (det tørr jeg bare ikke å gjøre selv etter flere mislykkede forsøk i tenåringsåra). Heldigvis har ikke frisørsalongen dyre priser på hårklipp, nei det koster noe fra 300-500 kr Anonymkode: f8ff9...9bf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 Da håret mitt var ubehandlet prøvde jeg å bruke kokosolje en gang, endte med at jeg hadde fett hår i to uker, haha. Jeg trengte egentlig overhodet ikke kokosolje fordi håret mitt var veldig sunt, og ikke tørt i det hele tatt. Har brukt kokosolje nå og da siden jeg i ettertid har både farget og bleket (har nå igjen min naturlige hårfarge), og synes det funker fint. Håret blir glansfullt og mykt. Eneste er at jeg virkelig hater lukten av kokos Anonymkode: 93f5e...1c7
pessimistisk Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Har prøvd det før, men husker i grunn ikke helt hvordan effekten er. Skriver egentlig bare her for å tipse om deg å ta shampoo i håret FØR du tar vann i det når du skal skylle oljen ut. Så tar du en runde shampoo etter du har skylt også naturligvis Av erfaring vet jeg at oljen på den måten forsvinner mye lettere, og håret blir ikke så fett. Jeg har bare kjøpt en billig kokosolje på normal. Regner med det ikke er så stor forskjell på den og de som er dyrere.
_popcorn_ Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Jeg bruker Green Choice organisk kokosolje annen hver uke som kur, har det i en ettermiddag, og vasker ut dagen etter. Men jeg ville ikke farget håret uten å vaske ut oljen først... Jeg trenger 2-3 sjamponeringer for å få ut all oljen, vil tro det kan gjøre at fargen sitter dårligere om du har i farge oppå oljen, at den ikke får grep? Merket jeg bruker ble valgt fordi jeg var på en butikk og kom på at jeg skulle teste kokosolje, og tok første jeg fant.
Blingblingtahei Skrevet 5. desember 2018 #13 Skrevet 5. desember 2018 Majones er faktisk ganske bra for håret, inneholder masse egg som er full av protein og av olje, som dere prater om her Har også brukt både kokos og olivenolje i håret, da gnur jeg ganske mye inn i hele håret på kvelden også dusjer jeg dagen etterpå, husk å shamponere håret flere ganger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå