Gå til innhold

Er folk slaver av statistikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes bare det virker sånn. Er det slik at mange lar være ting fordi det statisk sett ikke går? Synes bare holdningen virker veldig trist..

Anonymkode: 75b7e...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen eksempler? 

Å la være å gjøre noe fordi det er en 0,001 % sjanse å lykkes er vel egentlig klokt? 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, stan skrev:

Har du noen eksempler? 

Å la være å gjøre noe fordi det er en 0,001 % sjanse å lykkes er vel egentlig klokt? 

Hva skulle det være? hvordan vet du om det er 0,001% sjanse eller 10% sjanse? eller 50% ? og alle har jo ikke samme forutsetninger.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle det være? hvordan vet du om det er 0,001% sjanse eller 10% sjanse? eller 50% ? og alle har jo ikke samme forutsetninger.

Tipping eller lotteri har begge lavere enn 0,001 %sjanse for topp gevinst. Og enda verre forventningsverdien er negativ. 

Uansett om man ikke kjenner verdien eksakt, er det jo fornuftig å vurdere sannsynlighet og risikoen for ulike utfall. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Tipping eller lotteri har begge lavere enn 0,001 %sjanse for topp gevinst. Og enda verre forventningsverdien er negativ. 

Uansett om man ikke kjenner verdien eksakt, er det jo fornuftig å vurdere sannsynlighet og risikoen for ulike utfall. 

men sannsynligheten er vel også ganske lav for å få seg jobb? med så mange som vil ha jobb og som går ledige? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men sannsynligheten er vel også ganske lav for å få seg jobb? med så mange som vil ha jobb og som går ledige? 

Sannsynligheten for å få jobb er nesten 100 %. Men sannsynligheten for å få den jobben man ønsker seg er nok mye mindre. 

Jeg har alltid funnet jobb, men ikke alle var like gøye. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, stan skrev:

Sannsynligheten for å få jobb er nesten 100 %. Men sannsynligheten for å få den jobben man ønsker seg er nok mye mindre. 

Jeg har alltid funnet jobb, men ikke alle var like gøye. 

finnes det egentlig så mange GØYE jobber? Jeg forventer ikke at jeg skal finne en jobb det er GØY å jobbe på, det er vel svært få jobber som virkelig er morsomme. 
Men hvorfor er det da så masse klagetråder på kg om folk som aldri får seg jobb? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

finnes det egentlig så mange GØYE jobber? Jeg forventer ikke at jeg skal finne en jobb det er GØY å jobbe på, det er vel svært få jobber som virkelig er morsomme. 
Men hvorfor er det da så masse klagetråder på kg om folk som aldri får seg jobb? 

Fordi de ikke vil godta at de må få seg en jobb utenom spesialiseringfeltet sitt og når man har studert feministisk danseteori eller kvinnekamp er det ikke så mange steder det er bruk for deg så da blir man gående og syte over patriarkiet på KG da

Anonymkode: 45d42...525

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor folk klager. Urealistiske forventninger eller selvinnsikt? 

Men samtidig, selv om sjansen for å lykkes kan være liten, så om man ikke prøver vinner man ihvertfall ikke. 

Når det gjelder jobb og karriere er det jo ikke bare snakk om flaks, men også mye hardt arbeid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...