AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Dette er en reell situasjon, men jeg er ikke konen eller mannen i forholdet. Jeg er venninne til barnemoren. Mannen (altså ektemann og barnefar) kjenner jeg ikke så godt. Han virker hyggelig nok, men har bare snakket overfladisk med ham. Hun er norsk, og han er fra et land i sør-amerika. Ikke et av landene som er rammet av masseflukt om det er relevant. De bor nå i Norge, men han har ikke permanent oppholdstillatelse så de reiser til hans hjemland hver tredje måned. De har altså ikke brutt noe vilkår eller regler. Begge har jobb. Han har nå fått jobbtilbud i USA, og hun er usikker på om de bør takke ja. Hun er veldig glad i jobben sin her, i tillegg til at hun har hele familien til å hjelpe seg med barna. Han gjør absolutt sin del med tvillingene, men om de flytter får hun et mye større aleneansvar for dem. Vil ikke oppgi nøyaktig alder, men de er i barnehagealder, noen år fra å begynne på skole. Han har sagt at om hun ikke vil flytte til USA, så drar han til hjemlandet sitt siden han ikke trives her. Hun trives på besøk der, men kunne ikke tenke seg å bo der. Hun vil nå ha råd om hva hun bør gjøre... Forøvrig har de bodd dette stedet i USA før, men da uten barn. Så det er ikke totalt ukjent terreng for noen av dem. Det er heller ikke snakk om at de må bli der til evig tid. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5dde5...f23
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Hva jeg ville gjort? Som venninne eller barnemora? Anonymkode: dbd19...8af
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Da må de jo bare sette seg ned å bli enige. Om han ikke trives her, hvorfor skal de da bli her? Anonymkode: ad567...8f0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jeg ville gjort? Som venninne eller barnemora? Anonymkode: dbd19...8af Begge deler egentlig Anonymkode: 5dde5...f23
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Mor og barn har hele livet sitt og familien sin i Norge, kommer barna til og trives i utlandet? Kommer kommer moren til å trives i utlandet? Er det lett for mor å få seg jobb i utlandet? Anonymkode: d9f07...95d 4
Sensi Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Jeg ville blitt i Norge med barna var jeg moren. Viktig at jeg også trives og jeg ville ikke trivdes i noe annet land enn i Norge. Som venninne ville jeg spurt hva hun ønsker, sånn helt innerst inne. Også støttet henne på det. 4
Måbarefåsiat... Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Jeg ville aldri ha reist til USA. Eller fra helsevesenet og alt hva tilbys særlig barn. Det er vel ikke lett å få jobb og grønt kort heller? 5
TeamWP Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Jeg ville blitt i Norge med barna. Når en mann og far kan ytre så mye som tanken på å forlate familien sin hvis ikke.....kommer det helt sikkert til å dukke opp nye utfordringer i forholdet selv om hun flytter med nå. Så sitter hun der da. Alene og ikke bare i saksa,men i ett fremmed land. Skummelt ville jeg syntes. 7
Gjest Blondie65 Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 Hva er det med denne mannen? Skal han trumfe gjennom sitt syn ved å true med å forlate sine egne barn? God tur, hadde jeg sagt. Man er fri til å tenke over hvor man trives, hvor man vil bo og hvordan man skal leve inntil man får barn. Etter det er det barna som skal komme først. Jeg ville ikke en gang vurdert å diskutere med en som prøver å trumfe gjennom sin vilje med ultimatum. Derav mitt utsagn. Voksne mennesker som har fått barn setter seg ned og diskuterer alle muligheter og er åpen for at ikke alle løsninger er like ideelle for begge. Og kommer frem til en løsning som begge kan leve med.
GammelKaktus Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 Jeg hadde blitt værende hvis jeg trivdes her. Hadde ikke flyttet land og strand for en mann, iallfall ikke hvis han prøvde å presse meg slik denne mannen gjør. Flytte barna fra nettverket sitt fordi han ikke trives...uaktuelt for meg. Hva hvis det viser seg at han ikke trives i USA og, blir det flytting igjen da? 3
punkyB Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 Dette burde de jo ha avklart før de fikk barn - hvor de skal bo. Det bør jo tas hensyn til at han ikke har (eller får ?) oppholdstillatelse i Norge og hvis han har fått et bra jobbtilbud i USA så burde de jo kanskje prøve det. Dette gitt at hun ser en fremtid i forhold med han. Men det vil sikkert bli vanskeligere for henne med jobb i USA - men hvis familien er viktigst må jo hun nedprioritere seg selv der.
Diamant20 Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 Jeg ville blitt i Norge med barna, mannen kunne jo eventuelt jobbet i USA og heller reist hjem av og til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå