AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Jeg og mannen min har forsøkt å få barn i noen år, uten hell. Jeg har så vidt jeg vet aldri vært gravid. Jeg går jevnlig til gynekolog for å følge opp en relativt stor cyste jeg har på eggstokken, som gynekologen mener er en endometriosecyste. I det siste har jeg lurt på om jeg kanskje kan ha pcos. Jeg har ikke spurt gynekolog om dette. Jeg er overvektig, og har tidvis en del vonde kviser på kjeve og hals. Jeg har aldri hatt noen spesielt fin hud, men heller ikke akne. Gynekolog har aldri sagt noe om at man ser mange små vanncyster på ultralyd, men keg vet at jeg har hatt noen få store. Jeg har tatt blodprøver, men det er ikke sagt noe. Kan jeg legge bort den snikende tanken om at jeg har pcos? Anonymkode: d9545...a22
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Kan du dra til en annen gynekolog(privat) og få en second opinion? Anonymkode: 0ae55...e02
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Endometriosen bør du få sjekket nærmere, det kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Den kan bare diagnoseres med sikkerhet ved lapraskopi. Mange blir gravide enklere etter å ha fjernet cyster og evt annet endometriose vev som ikke synes på ultralyd. Om gynekologen din er klar over barneønsket er det nesten litt rart at du ikke har blitt henvist til kirurgi. Høres ut som om det kan være greit å lufte bekymringen ang PCOS for gynekologen, Evt vurdere om du skal gå til en annnen. Om du har uregelmessige sykluser i tillegg eller ikke vet om du har eggløsning så er det også elementer som kan gjøre ting vanskeligere. Anonymkode: 2bce4...d95
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endometriosen bør du få sjekket nærmere, det kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Den kan bare diagnoseres med sikkerhet ved lapraskopi. Mange blir gravide enklere etter å ha fjernet cyster og evt annet endometriose vev som ikke synes på ultralyd. Om gynekologen din er klar over barneønsket er det nesten litt rart at du ikke har blitt henvist til kirurgi. Høres ut som om det kan være greit å lufte bekymringen ang PCOS for gynekologen, Evt vurdere om du skal gå til en annnen. Om du har uregelmessige sykluser i tillegg eller ikke vet om du har eggløsning så er det også elementer som kan gjøre ting vanskeligere. Anonymkode: 2bce4...d95 Mannen og jeg skal tilbake over nyttår for å sette i gang en prosess for å få hjelp. Gynekologen mente at avgjørelsen om operasjon ikke kunne tas av henne, men ble tatt av sykehuset som skal hjelpe oss. Hun mente også at cysten var såpass liten at vi heller skulle holde oversikt over hvordan det utvikler seg (selv tenker jeg at en cyste på en størrelse med en liten klementin slett ikke er liten, men jeg er åpen for at oppfatningen av «liten» er ulik, avhengig av kompetansen man har). Jeg kartlegger eggløsning og har nokså regelmessige, om enn litt lange sykluser. De ligger på 31-36 dager. Eggløsningstest slår alltid positivt ut i ca halvveis i syklusen, men det i seg selv er jo ingen garanti for eggløsning. Jeg har sett en eggpose på innvendig ultralyd, men heller ikke det er vel noen garanti for at det faktisk er et egg der. Anonymkode: d9545...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå