Little Pony Skrevet 1. desember 2018 #1 Del Skrevet 1. desember 2018 Noen som har en knall pepperkakedeig oppskrift å dele? Jeg liker ikke ferdig deig, og trenger en som er god å jobbe med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. desember 2018 #2 Del Skrevet 2. desember 2018 Ja, jeg har definitivt oppskrift å dele! Denne er verdens beste (sier jeg helt ubeskjedent). Dette blir en stor deig (tror jeg talte ca 300 pepperkaker av den en gang, så du kan fint bruke noe av deigen til pepperkakehus). 300 g mykt smør 5 dl sukker 1 dl sirup 1 ss malt ingefær 2 ss kanel 2 ts malt nellik 2 ts kardemomme 1 ss natron 2 dl vann ca 1,5 liter (900 g) hvetemel Rør smøret smidig med sukker og sirup. Bland inn krydderne, natron, vannet og til slutt halvparten av melet. Arbeid inn resten av melet på kjøkkenbenken og la deigen hvile kjølig over natten. (Når deigen står godt tildekket og kjølig, kan den stå lenge før man behøver å bake den ut). Stek ved 200 grader til de blir sprø og får fin farge (ca 10 min). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chicci Skrevet 10. desember 2018 #3 Del Skrevet 10. desember 2018 På 2.12.2018 den 11.49, Arkana skrev: Ja, jeg har definitivt oppskrift å dele! Denne er verdens beste (sier jeg helt ubeskjedent). Dette blir en stor deig (tror jeg talte ca 300 pepperkaker av den en gang, så du kan fint bruke noe av deigen til pepperkakehus). 300 g mykt smør 5 dl sukker 1 dl sirup 1 ss malt ingefær 2 ss kanel 2 ts malt nellik 2 ts kardemomme 1 ss natron 2 dl vann ca 1,5 liter (900 g) hvetemel Rør smøret smidig med sukker og sirup. Bland inn krydderne, natron, vannet og til slutt halvparten av melet. Arbeid inn resten av melet på kjøkkenbenken og la deigen hvile kjølig over natten. (Når deigen står godt tildekket og kjølig, kan den stå lenge før man behøver å bake den ut). Stek ved 200 grader til de blir sprø og får fin farge (ca 10 min). Denne vil jeg også prøve om det er greit? Hvordan er den å jobbe med? Lage hus ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2018 #4 Del Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Chicci skrev: Denne vil jeg også prøve om det er greit? Hvordan er den å jobbe med? Lage hus ? Den er veldig god å jobbe med. Kjempefin til både hus og vanlige pepperkaker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chicci Skrevet 10. desember 2018 #5 Del Skrevet 10. desember 2018 Tusen takk 😃⭐️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 10. desember 2018 #6 Del Skrevet 10. desember 2018 Skal det være mørk eller lys sirup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2018 #7 Del Skrevet 10. desember 2018 Det velger du selv, bruk det du har eller det du liker best. Det påvirker ikke bakeegenskapene, men mørk sirup smaker litt mer enn lys. Jeg pleier å bruke lys fordi det er det vi alltid har i hus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiccicherry Skrevet 12. desember 2018 #8 Del Skrevet 12. desember 2018 Herlig, dette må prøves Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå