AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Jeg har hatt snap i noen år nå og har en del på listen min, mange jeg ikke har kontakt med, men jeg ser liksom ikke vitsen med å ha folk som jeg ikke har kontakt med på listen min. Facebook er en annen ting, der har jeg masse random folk, men snap er mer privat syns jeg. Nå er jeg aktiv på snap, sender, mottar og legger ut snap på story, men jeg har folk på listen som ikke svarer på snappene mine (men som ser på det jeg legger ut på story). Dette gjelder 2 personer, altså folk jeg sender snap til men som ikke svarer. Hva ville du gjort? Ville du slettet dem? Jeg forstår at folk ikke gidder å svare på alle snappene de får (det gidder ikke jeg heller), men de kan da sende en snap en gang i blant eller svare hvis det er noe annet enn en "generell" snap. Jeg sender snap til alle på listen i blant og svarer hvis det er noe spesielt. Hva tenker dere? Anonymkode: fcb41...6d2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #2 Skrevet 1. desember 2018 Jeg ser ikke poenget med å ha random personer på Facebook heller. Hvis jeg ikke kan smile og hilse når jeg får forbi dem er de ikke på listen min. På Snapchat har jeg kun personer som jeg snakker med ofte. Anonymkode: 2a813...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #3 Skrevet 1. desember 2018 Jeg svarer aldri på Snap og legger ikke noe personlig i det. Bryr meg ikke om folk ikke svarer på mine heller. Men er det folk jeg hverken aldri møter eller stole på ser jeg ikke noe poeng i å la de ha innsikt i livet mitt og da kan jeg slette Anonymkode: ad5a8...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #4 Skrevet 1. desember 2018 Folk som sender mye uinteressant, folk som henger mye med eksen, folk jeg aldri prater med ellers, folk som ikke hilser når man møtes ellers. Anonymkode: 5ccc4...51d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5 Skrevet 1. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke poenget med å ha random personer på Facebook heller. Hvis jeg ikke kan smile og hilse når jeg får forbi dem er de ikke på listen min. På Snapchat har jeg kun personer som jeg snakker med ofte. Anonymkode: 2a813...fcf Å ha kontakter er alltid bra, det har jeg lært ved flere anledninger, så sletter aldri noen på face, hvis det da ikke er en person jeg misliker sterkt. Snap derimot, det er litt merkelig å ha folk der når de ikke svarer eller sender snap i blant, snap er jo gjerne litt mer personlig. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer aldri på Snap og legger ikke noe personlig i det. Bryr meg ikke om folk ikke svarer på mine heller. Men er det folk jeg hverken aldri møter eller stole på ser jeg ikke noe poeng i å la de ha innsikt i livet mitt og da kan jeg slette Anonymkode: ad5a8...ff9 Jeg svarer hvis det ikke er en veldig generell snap og syns det er hyggelig at andre svarer på snappene mine. Hvis noen sender snap om hva de holder på med, sender jeg snap om hva jeg holder på med. Hvis man ikke sender snap eller aldri svarer, ser jeg ikke vitsen med å ha snap, og slike folk er det kanskje best å slette? Anonymkode: fcb41...6d2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6 Skrevet 1. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som sender mye uinteressant, folk som henger mye med eksen, folk jeg aldri prater med ellers, folk som ikke hilser når man møtes ellers. Anonymkode: 5ccc4...51d Folk som ikke hilser IRL er ikke vits å ha på snap, nei. Anonymkode: fcb41...6d2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha kontakter er alltid bra, det har jeg lært ved flere anledninger, så sletter aldri noen på face, hvis det da ikke er en person jeg misliker sterkt. Snap derimot, det er litt merkelig å ha folk der når de ikke svarer eller sender snap i blant, snap er jo gjerne litt mer personlig. Jeg svarer hvis det ikke er en veldig generell snap og syns det er hyggelig at andre svarer på snappene mine. Hvis noen sender snap om hva de holder på med, sender jeg snap om hva jeg holder på med. Hvis man ikke sender snap eller aldri svarer, ser jeg ikke vitsen med å ha snap, og slike folk er det kanskje best å slette? Anonymkode: fcb41...6d2 Å ha kontakter er ikke synonymt med å ha mange tilfeldige personer på Facebook. Hvis du ikke har noe som helst å gjøre med disse kontaktene og du ikke kunne ha hilst på dem på gata ser jeg heller ikke hvor fordelaktig det er. Anonymkode: 2a813...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har bare mine nærmeste venner på Snapchat. På Facebook har jeg bare folk jeg hilser på gata. Anonymkode: aaf1a...742 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha kontakter er ikke synonymt med å ha mange tilfeldige personer på Facebook. Hvis du ikke har noe som helst å gjøre med disse kontaktene og du ikke kunne ha hilst på dem på gata ser jeg heller ikke hvor fordelaktig det er. Anonymkode: 2a813...fcf Det er da ofte en kan trenge kontaktene sine på face. Skal du f.eks. selge bil eller bolig, så er det en fordel å ha ha mange på listen sin, annonsen din når til flere. Trenger du hjelp med tekniske problemer o.l. og legger det ut på face, er det mye større sjanse for å få hjelp av noen. Det er også hyggelig med mange bekjente, det er lettere å holde kontakt når dere har hverandre på face, trenger ikke å snakke engang, men bare like en post eller kommentere et bilde, osv. Det dukker opp flere arrangementer, artikler (osv.) slik at du får med deg flere ting. Jeg ser bare positive ting med å ha mange på facebook, ser liksom ikke vitsen med facebook hvis man skal slette alle man ikke har sporadisk kontakt med. Snap derimot, det er mer personlig. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare mine nærmeste venner på Snapchat. På Facebook har jeg bare folk jeg hilser på gata. Anonymkode: aaf1a...742 Jeg har noen på snap som jeg ikke ser så ofte og som ikke svarer/sender snap, og da lurer jeg på om jeg bare skal slette dem. Facebook er en annen sak Anonymkode: fcb41...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ofte en kan trenge kontaktene sine på face. Skal du f.eks. selge bil eller bolig, så er det en fordel å ha ha mange på listen sin, annonsen din når til flere. Trenger du hjelp med tekniske problemer o.l. og legger det ut på face, er det mye større sjanse for å få hjelp av noen. Det er også hyggelig med mange bekjente, det er lettere å holde kontakt når dere har hverandre på face, trenger ikke å snakke engang, men bare like en post eller kommentere et bilde, osv. Det dukker opp flere arrangementer, artikler (osv.) slik at du får med deg flere ting. Jeg ser bare positive ting med å ha mange på facebook, ser liksom ikke vitsen med facebook hvis man skal slette alle man ikke har sporadisk kontakt med. Snap derimot, det er mer personlig. Jeg har noen på snap som jeg ikke ser så ofte og som ikke svarer/sender snap, og da lurer jeg på om jeg bare skal slette dem. Facebook er en annen sak Anonymkode: fcb41...6d2 Regner med du er middelaldrende. Anonymkode: 2a813...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med du er middelaldrende. Anonymkode: 2a813...fcf Jeg er 25 år og det er nok bare ta en titt på face, hvor de fleste på min alder, i hvertfall aldersgruppen 18-35 år har perifere bekjente, folk de har møtt en gang på byen, venner av venner på vennelisten sine, osv. Også har du de som er middelaldrende, som har mellom 20-300 på vennelisten sin. Anonymkode: fcb41...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25 år og det er nok bare ta en titt på face, hvor de fleste på min alder, i hvertfall aldersgruppen 18-35 år har perifere bekjente, folk de har møtt en gang på byen, venner av venner på vennelisten sine, osv. Også har du de som er middelaldrende, som har mellom 20-300 på vennelisten sin. Anonymkode: fcb41...6d2 De fleste i 20-årene bruker ikke Facebook så aktivt som du gjør. Det er i hovedsak Messenger og grupper som brukes. Det du beskriver er mer typisk for middelaldrende personer. Jeg kjenner ingen som ville ha postet en statusoppdatering og spurt om tekniske problemer. En gruppepost? Ja, sikkert, men ikke en statusoppdatering. De færreste i 20-årene ville i det hele aldri lagt ut en statusoppdatering i 2018, og svært få deler. De som er synlige på Facebook er de som blir tagget i forbindelse med organisasjonsarbeid, og det er egentlig ikke særlig interessant for noen som ikke allerede følger Facebooksiden til organisasjonen. Anonymkode: 2a813...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste i 20-årene bruker ikke Facebook så aktivt som du gjør. Det er i hovedsak Messenger og grupper som brukes. Det du beskriver er mer typisk for middelaldrende personer. Jeg kjenner ingen som ville ha postet en statusoppdatering og spurt om tekniske problemer. En gruppepost? Ja, sikkert, men ikke en statusoppdatering. De færreste i 20-årene ville i det hele aldri lagt ut en statusoppdatering i 2018, og svært få deler. De som er synlige på Facebook er de som blir tagget i forbindelse med organisasjonsarbeid, og det er egentlig ikke særlig interessant for noen som ikke allerede følger Facebooksiden til organisasjonen. Anonymkode: 2a813...fcf Og hvordan vet du at jeg bruker facebook så aktivt? Jeg ramset opp årsaker til at det kan være greit å ha mange på listen sin på face. Jeg poster lite på face og det gjelder mange som er i min alder, men jeg følger med på arrangementer, grupper, burdsdager og slike ting, også er det greit å ha mange der, for da blir facebook mer interessant og jeg får mye mer opp på feeden, naturlig nok. Jeg opplever at det er lav terksel å legge folk til, men det er annerledes med snap, for der er folk mer aktive og personlige. Anonymkode: fcb41...6d2 3
Majott Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt snap i noen år nå og har en del på listen min, mange jeg ikke har kontakt med, men jeg ser liksom ikke vitsen med å ha folk som jeg ikke har kontakt med på listen min. Facebook er en annen ting, der har jeg masse random folk, men snap er mer privat syns jeg. Nå er jeg aktiv på snap, sender, mottar og legger ut snap på story, men jeg har folk på listen som ikke svarer på snappene mine (men som ser på det jeg legger ut på story). Dette gjelder 2 personer, altså folk jeg sender snap til men som ikke svarer. Hva ville du gjort? Ville du slettet dem? Jeg forstår at folk ikke gidder å svare på alle snappene de får (det gidder ikke jeg heller), men de kan da sende en snap en gang i blant eller svare hvis det er noe annet enn en "generell" snap. Jeg sender snap til alle på listen i blant og svarer hvis det er noe spesielt. Hva tenker dere? Anonymkode: fcb41...6d2 Jeg har snap, men sender sjelden noe selv. Glemmer rett og slett å bruke snap. Jeg svarer på de som er tiltenkt meg, men når det er en snap som går ut til mange, svarer jeg ikke. Jeg har ca 15 personer på lista mi, ettersom jeg ikke bruker snap mye. Har bare nærmeste venner og familie. Hadde blitt lei meg om jeg hadde blitt sletta fordi jeg ikke bidro nok til snap, eller fordi jeg ikke svarer på endel snapper. Jeg har sagt fra til de det gjelder at jeg ikke er flink på snap, men at jeg gleder meg over det de legger ut. Holder kontakt via tlf og meldinger med de det gjelder, så vi har jo god kontakt uansett. Jeg er nok litt på etterskudd når det gjelder snap, er ikke vant til å bruke det aktivt, og bryr meg heller ikke så mye om å poste så mye. Og ja, jeg er middelaldrende! Og jeg vil ikke ha det jaget om at jeg må poste aktivt i noen apper for å kunne ha kontakt med venner og familie. Tenker at det er sånn at selv om jeg har bare ca 15 personer på lista, så har de som bruker snap mange flere på sin egen liste. Og det betyr mye for meg å se glimt fra livet til venner og familie, selv om jeg ikke er så aktiv selv. De det gjelder får jo med seg det som skjer i livet mitt gjennom andre kanaler (at vi møtes, meldinger, samtaler på tlf osv). Så jeg ser ikke at snap er så viktig for å holde kontakt. Og når jeg skriver det, så ser jeg at mine nærmeste også hadde hatt glede av at jeg postet mer på snap. Så jeg tror jeg må bli flinkere til det!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 2 timer siden, Majott skrev: Jeg har snap, men sender sjelden noe selv. Glemmer rett og slett å bruke snap. Jeg svarer på de som er tiltenkt meg, men når det er en snap som går ut til mange, svarer jeg ikke. Jeg har ca 15 personer på lista mi, ettersom jeg ikke bruker snap mye. Har bare nærmeste venner og familie. Hadde blitt lei meg om jeg hadde blitt sletta fordi jeg ikke bidro nok til snap, eller fordi jeg ikke svarer på endel snapper. Jeg har sagt fra til de det gjelder at jeg ikke er flink på snap, men at jeg gleder meg over det de legger ut. Holder kontakt via tlf og meldinger med de det gjelder, så vi har jo god kontakt uansett. Jeg er nok litt på etterskudd når det gjelder snap, er ikke vant til å bruke det aktivt, og bryr meg heller ikke så mye om å poste så mye. Og ja, jeg er middelaldrende! Og jeg vil ikke ha det jaget om at jeg må poste aktivt i noen apper for å kunne ha kontakt med venner og familie. Tenker at det er sånn at selv om jeg har bare ca 15 personer på lista, så har de som bruker snap mange flere på sin egen liste. Og det betyr mye for meg å se glimt fra livet til venner og familie, selv om jeg ikke er så aktiv selv. De det gjelder får jo med seg det som skjer i livet mitt gjennom andre kanaler (at vi møtes, meldinger, samtaler på tlf osv). Så jeg ser ikke at snap er så viktig for å holde kontakt. Og når jeg skriver det, så ser jeg at mine nærmeste også hadde hatt glede av at jeg postet mer på snap. Så jeg tror jeg må bli flinkere til det! Jeg tenker mest på folk som er aktive ellers, men som aldri sender meg snap eller svarer på snappene mine. Moren min er ikke så aktiv på snap, hun åpner snappene mine, men svarer aldri Og det syns jeg er greit, det må få lov til å ikke være så aktiv. Nærmeste familie og gode venner kommer jeg uansett aldri til å slette - men tenker mer på bekjente og venner som ikke er så nære. Anonymkode: fcb41...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #16 Skrevet 2. desember 2018 Jeg sletter folk jeg ikke har kontakt med ellers. Og jeg har slettet noen som sender veldig irriterende snapper. Anonymkode: 30f94...502
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #17 Skrevet 2. desember 2018 Er heller mer interessert å vite når en nær venn blokkerer deg. Hva betyr det? Anonymkode: e4f7d...871
Hverdagsfrue Skrevet 2. desember 2018 #18 Skrevet 2. desember 2018 Jeg sletter lett folk som er mine venner IRL som sender kjedelige snapper. Folk som spammer med konsertsnapper og folk jeg ikke får særlig respons fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå