Gå til innhold

Fikk E i matte 101 og kjemi 100, med middelmådig innsats. Kan jeg klare farmasi-studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange år siden tok jeg disse fagene ved universitetet, da jeg hadde planer om en bachelor i realfag. Endte opp med å for det meste sitte og prate med medstudenter i i stedet for å jobbe, og gikk ikke på alle forelesningene/kollokviene. Gjorde likevel endel eksamensoppgaver på slutten og trodde jeg hadde litt mer kontroll på stoffet enn det det viste seg at jeg hadde.. Ble ikke noe av den bacheloren da jeg manglet motivasjon til å fortsette etter så dårlige resultat. Nå er jeg eldre og kunne godt tenke meg å bli farmasøyt, synes jobben virker passende for meg.  Interessen og fascinasjonen for realfag har aldri gitt seg, selv om det ikke er det jeg tar lettest. Er bekymret for studiet, om jeg kan klare det. Er jo mye avansert kjemi og matte på den masteren (blir integrert master jeg kommer til å ta). Men nå er jeg blitt en voksen og seriøs person, er ferdig med å fjase for å si det sånn. Noen her med erfaring innen fagene som kan gi meg noen synspunkter?

Anonymkode: 69075...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du jobber jevnt tror jeg det skal gå fint. Følge med i forelesninger og begynn å arbeide med ting i god tid for forståelse :) lykke til

Anonymkode: 47a38...bc0

Skrevet

Takk for svar🙂 har du erfaring fra fagene selv, eller beslektede emner? Jobbet du jevnt med fagene for å få gode resultater? Jeg er ingen «naturlig» matematiker, men har fått 4 og 5 på vgs i realfagene, når jeg har jobbet med dem. Ble litt overrasket over at de andre på kullet fikk bedre karakterer enn meg, for følte vi var flere som satt og maste mye men.

Anonymkode: 69075...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...