AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #101 Skrevet 2. desember 2018 2 timer siden, wintergirl skrev: Æsj til alt sammen. Sånn mat spiser jeg heller ikke. Det med potetgullet var bare fortelle hvor søtt svensk mat kan være. Skjønte ikke den du. Og hvis du selv skal holde deg til denne tråden, så diskuter pizza selv da. Hva har annet type mat eller med denne tråden å gjøre? Du må jo kjøpe esterlla potetgull, det er det samme som Maarud. Om du liker Maarud da. Esteralla og Maarud er samme selskap. De andre merkene er som du påpekte ikke gode. Anonymkode: d4ab1...55e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #102 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo kjøpe esterlla potetgull, det er det samme som Maarud. Om du liker Maarud da. Esteralla og Maarud er samme selskap. De andre merkene er som du påpekte ikke gode. Anonymkode: d4ab1...55e Dillchips er godt. Anonymkode: 0afcd...c9c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #103 Skrevet 2. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode svenske middagsretter er: Kjøttboller med potetstappe og tyttebær, raggmunkar og flesk, pannbiffar og poteter, ertesuppe og pannekaker, janssons frestelse, tjalknøl og klyft potatis. Alle disse er svenske klassikere Tid ble potetgull karakterisert som mat? Anonymkode: 0afcd...c9c Janssons freste er vel ikke noe som svenskene spiser til hverdags? Det er bare svada å si. Ellers så er ikke norske og svenske hverdagsmiddager så ulike hverandre. Anonymkode: d4ab1...55e 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #104 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke spist pizza fra noen av balkanlandene så kan ikke uttale meg, men det er stor forskjell på pizza i Italia og på "italiensk" pizza i Norge.. talibanerne bidrar ikke mye til samfunnet, men de kan faen meg bake pizza. Anonymkode: 0afcd...c9c Det finnes absolutt god "italiensk" pizza å få i Norge. Men problemet med den som ikke er bra er altså ikke at den er laget av ex-jugoslaver. Anonymkode: 713c5...5d0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #105 Skrevet 2. desember 2018 Nå er det faktisk ikke en forskjel på italiensk svensk pizza kontra italiensk norsk, ja, man kan til og med få italiensk pizza i Norge, som smaker som i Italia. At TS ikke har smakt annet enn grandiosa i Norge, er da kun TS's problem. Anonymkode: ee64b...949 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #106 Skrevet 2. desember 2018 Jeg får følelsen av at det er rundt 30 år siden sist TS var i Norge. Og så er h*n litt bitter og sår for akkurat det, men later iherdig som om h*n bare er glad til. Uansett - en kongetråd ble det jo i hvert fall utav det. Anonymkode: b6c2c...dcc 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #107 Skrevet 2. desember 2018 Blir dette en ny tråd i KGs historie på lik linje med godtesnop? Anonymkode: 528d0...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #108 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke til å legge under kam* at Norge er lillebror i forhold til Sverige og Danmark, og lider derfor av et enormt mindreverdighetskompleks. Og la si at Norge ikke hadde funnet oljen og at de ikke hadde hatt de formuene som de sitter på, så hadde Norge hatt samme økonomi som det nasjoner som Polen, Litauen, Bulgaria og Romania har i dag, og vært langt etter både Sverige, Danmark og Finland i økonomi. Hvor er Norges svar på Volvo, Saab-Scania, Ericsson, Tetra-Pak, H&M eller Ikea? det eneste Norge har foruten oljen er fiskeindustrien. Også i idretten så henger Norge langt etter Sverige, Danmark og Finland, det eneste Norge har av idrettsutøvere er jo innen vinteridretten, også de siste 2 åra innen friidrett ellers så ligger de langt bak Sverige. Hvor er Norges Bjørn Borg, Ronnie Peterson og Ingvar Stenmark**? Og hvis du tror at nordmenn har noe bedre rykte enn hva svenskene har i forskjellige destinasjoner i syden så tar du feil. Men du har rett, temaet handler om Norge vs Sverige i pizza. Anonymkode: 0afcd...c9c * Etter så mange år i utlendighet langt hjemmefra er det ikke lett å holde rede på de idiomatiske uttrykkene heller, ser jeg. ** Men hvem er egentlig Ingvar Stenmark? Er det Ingmars onde, ukjente tvilling? Anonymkode: b6c2c...dcc 8
wintergirl Skrevet 2. desember 2018 #109 Skrevet 2. desember 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo kjøpe esterlla potetgull, det er det samme som Maarud. Om du liker Maarud da. Esteralla og Maarud er samme selskap. De andre merkene er som du påpekte ikke gode. Anonymkode: d4ab1...55e De smaker ikke likt nei. Esterlla er søtere og ikke så god. Svigermor fra Sverige vil alltid ha Maarud sin. 1
wintergirl Skrevet 2. desember 2018 #110 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sverige sliter pga venstresosialismen. Sverige er ikke storebror lenger? Muhaahhaaa... jesus. Hevdet ikke at jeg var hverken Bjørn Borg, Ronnie Peterson eller Ingvar Stenmark, jeg bare spurteomhva Norge har og vise til idrett bortsett fra vinteridretten. Men Norge var frem til slutten av 70-tallet et fattig land som levde fiskeriindustrien og bonden, og Norge hadde tilforskjell fra naboland ingen store hverken statlige eller private industrier før oljen kom. Og de svenske selskapene som jeg nevnte er blant de største innenfor sin industri, så det er null sjanse for at noen av de svenske billiardær-selskapene skal gå i konkurs. Sverige er bedre enn i Norge i stortsett alt, også når det gjelder pizza. Anonymkode: 0afcd...c9c Du må være helt føcka i hodet.... eller er du bare svensk? 😂 Jeg skal innrømme at jeg har satt meg lite inn i historien, men ser flere svarer deg og at du tar feil. Norge klarte seg bra før olja. Sverige er ikke storebror nei. Som min far som er halvt svensk sier; svenskene ble sjalu og tålte lite at Norge overgikk Sverige. Sverige er ikke bedre enn Norge overhodet, selv om der har ikea. Må se på helheten og syns ikke Sverige har så mye å skryte av i forhold til alle andre, ei heller Norge. Endelig klart å lage en debatt om Norge vs sverige da😉 Var vel det som var meningen kan jeg tenke meg 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #111 Skrevet 2. desember 2018 32 minutter siden, wintergirl skrev: Du må være helt føcka i hodet.... eller er du bare svensk? 😂 Jeg skal innrømme at jeg har satt meg lite inn i historien, men ser flere svarer deg og at du tar feil. Norge klarte seg bra før olja. Sverige er ikke storebror nei. Som min far som er halvt svensk sier; svenskene ble sjalu og tålte lite at Norge overgikk Sverige. Sverige er ikke bedre enn Norge overhodet, selv om der har ikea. Må se på helheten og syns ikke Sverige har så mye å skryte av i forhold til alle andre, ei heller Norge. Endelig klart å lage en debatt om Norge vs sverige da😉 Var vel det som var meningen kan jeg tenke meg Dessuten var svenskene for lite fremsynte. De fikk sin sjanse med Volvo-avtalen, men det var de for dumme til å si ja til. Så i dag kunne de hatt et godt stykke av olje-kaka, men nå kan de sitte der med innvandrerne sine og politisk kaos. Anonymkode: c3b3c...dd4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #112 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dessuten var svenskene for lite fremsynte. De fikk sin sjanse med Volvo-avtalen, men det var de for dumme til å si ja til. Så i dag kunne de hatt et godt stykke av olje-kaka, men nå kan de sitte der med innvandrerne sine og politisk kaos. Anonymkode: c3b3c...dd4 Og nazi-møblene. Anonymkode: 528d0...6dd 3
wintergirl Skrevet 2. desember 2018 #113 Skrevet 2. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten var svenskene for lite fremsynte. De fikk sin sjanse med Volvo-avtalen, men det var de for dumme til å si ja til. Så i dag kunne de hatt et godt stykke av olje-kaka, men nå kan de sitte der med innvandrerne sine og politisk kaos. Anonymkode: c3b3c...dd4 Ja, der sa du det 😁
Brunello Skrevet 2. desember 2018 #114 Skrevet 2. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette ser nok bare jævlig ut for deg for at du er sikkert bare vant til Grandiosa.. eller de tørrlagte pizzaene fra peppes eller pizzabakeren, gå innom en eller anna i pizzeria neste gang du er i Sverige så vil du garantert en ny smaksopplevelse på pizza og et prissjokk (på hvor billig det er). Og disse pizzaene som i følge deg ser så jævlige ut får du får under 100 lappen i Sverige.. her er noen flere eksempler på hvorfor svensk pizza er 100x bedre og mer enn dobbelt så billig enn hva det tørre loffbrødet som vi får i Norge er.. og alle disse får du også får godt vel under hundrelappen i Sverige. mmmmm... Anonymkode: 0afcd...c9c Jeg har ikke spist frossenpizza på mange år. Vi er på ferie i Italia hvert år ( ofte flere turer i året), og jeg vet hvordan en god pizza skal smake (og lages). De på bildene er overlesset av fyll. Slik skal de ikke være. Enklest mulig, med få rene smaker er min preferanse. Jeg har spist pizza i Sverige mange ganger. Har spist noen svært gode på italienske restauranter i Gøteborg. Prisen er noe lavere enn i Norge. Har også spist noen ganske dårlige på typiske lunsj-steder. Her har de sortimentet det er bilder fra. Billig og dårlig. 3
MOTORford Skrevet 2. desember 2018 #115 Skrevet 2. desember 2018 (endret) LOL Endret 2. desember 2018 av MOTORford
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #116 Skrevet 3. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får følelsen av at det er rundt 30 år siden sist TS var i Norge. Og så er h*n litt bitter og sår for akkurat det, men later iherdig som om h*n bare er glad til. Uansett - en kongetråd ble det jo i hvert fall utav det. Anonymkode: b6c2c...dcc Har bott i Norge nå i 22 år, men jeg er enig i at det føles som at du tar en tidsmaskin 30 år frem i tid når du passer grensa over til Sverige, alt er bare så mye mer moderne i Sverige enn hva det er i Norge. Sammenlign Oslo mot Stockholm eller København.. faen selv Gbg har mer storbyfølelse over seg enn hva Oslo har. Men trådens poeng er det at norsk pizza fra f.eks peppes, dollys eller pizzabakeren er av dårlig kvalitet, medans svensk pizza fra en eller anna jalla-jalla pizzabaker i Sverige er av høy kvalitet, og til under halv pris. Anonymkode: 0afcd...c9c
wintergirl Skrevet 3. desember 2018 #117 Skrevet 3. desember 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bott i Norge nå i 22 år, men jeg er enig i at det føles som at du tar en tidsmaskin 30 år frem i tid når du passer grensa over til Sverige, alt er bare så mye mer moderne i Sverige enn hva det er i Norge. Sammenlign Oslo mot Stockholm eller København.. faen selv Gbg har mer storbyfølelse over seg enn hva Oslo har. Men trådens poeng er det at norsk pizza fra f.eks peppes, dollys eller pizzabakeren er av dårlig kvalitet, medans svensk pizza fra en eller anna jalla-jalla pizzabaker i Sverige er av høy kvalitet, og til under halv pris. Anonymkode: 0afcd...c9c 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #118 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har lagt merke til at de fleste bildene TS har delt ser ut til å være tatt "bak disken" og på samme sted. Hmm... Eier av svensk pizzasjappe i grensenært strøk fisker etter norske kunder?Anonymkode: fe951...0e2 6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. desember 2018 #119 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Liker pizzaene i Norge jeg. Er ikke noe vits i å ha de billigere, det er jo ikke noe man bør spise hver dag. Lokale pizza steder har ofte billig pizza som er god til 150. Italienske er noe billigere Endret 3. desember 2018 av QueenOfTheSidewalk 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå