AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #61 Del Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sammenlign ikke Happy Time imot noen svensk pizzeria, selv om de har tatt etter Abdul og Mohammed i Sverige. Anonymkode: 0afcd...c9c Jeg driter i svensk pizza, jeg vil kun ha Happy Time pizza og ferdig med det! Anonymkode: 98c7f...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #62 Del Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, Cuntzilla skrev: Norsk mat er ikke kjent som dårlig internasjonalt, det norske kjøkken er ikke kjent i det hele tatt. Men norske kokker og restaurantmiljøet her er kjent internasjonalt for å være veldig bra. Vi har vel snart flere medaljer i Bocuse d'Or enn i langrenn. Kjent er nok feil, dårlig rykte på seg passer nok bedre. Og norske kokker har ikke noe med norsk husmannskost å gjøre. Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #63 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjent er nok feil, dårlig rykte på seg passer nok bedre. Og norske kokker har ikke noe med norsk husmannskost å gjøre. Anonymkode: 0afcd...c9c Det er jo i praksis det samme. De færreste utenfor Norden har vel noen slags kjennskap til norsk husmannskost. Den norske og svenske husmannskosten er da heller virkelig ikke så utrolig ulik. Med mindre du tror at disse pizzaene og kebabtallerkenene du har lagt ved bilde av er svensk husmannskost da? Anonymkode: 528d0...6dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #64 Del Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg driter i svensk pizza, jeg vil kun ha Happy Time pizza og ferdig med det! Anonymkode: 98c7f...3b1 Haha.. du innser at alle disse Happy Time osv har blitt skolert i Sverige? samme var det her for en 10-12 år siden når en nordmann (etnisk) åpnet en jalla, jalla pizzeria i en mellomstorby på sørøstlandet, da var hele byen amok etter denne wannabe svenske pizzaen.. bare at de betalte mer enn dobbelt så mye pris og fikk mindre kvalitet på pizzabunnen og mindre tilbehør på pizzaen... Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #65 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha.. du innser at alle disse Happy Time osv har blitt skolert i Sverige? samme var det her for en 10-12 år siden når en nordmann (etnisk) åpnet en jalla, jalla pizzeria i en mellomstorby på sørøstlandet, da var hele byen amok etter denne wannabe svenske pizzaen.. bare at de betalte mer enn dobbelt så mye pris og fikk mindre kvalitet på pizzabunnen og mindre tilbehør på pizzaen... Anonymkode: 0afcd...c9c Selvfølgelig vet jeg at det kommer fra Sverige. Men nå bor jeg i Oslo og ikke Sverige. Jeg gir f i hvor trenden opprinnelig kom ifra, jeg liker pizzaen hos HT i Oslo. Reiser ikke til Sverige for å kjøpe en jævla kebabpizza når min lokale sjappe er god nok for meg. Anonymkode: 98c7f...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #66 Del Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha.. du innser at alle disse Happy Time osv har blitt skolert i Sverige? samme var det her for en 10-12 år siden når en nordmann (etnisk) åpnet en jalla, jalla pizzeria i en mellomstorby på sørøstlandet, da var hele byen amok etter denne wannabe svenske pizzaen.. bare at de betalte mer enn dobbelt så mye pris og fikk mindre kvalitet på pizzabunnen og mindre tilbehør på pizzaen... Anonymkode: 0afcd...c9c Prøver du å påstå at pizza-trenden oppsto i Sverige, eller hva? Anonymkode: 528d0...6dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #67 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo i praksis det samme. De færreste utenfor Norden har vel noen slags kjennskap til norsk husmannskost. Den norske og svenske husmannskosten er da heller virkelig ikke så utrolig ulik. Med mindre du tror at disse pizzaene og kebabtallerkenene du har lagt ved bilde av er svensk husmannskost da? Anonymkode: 528d0...6dd Hvis en haug med dansker, svensker, hollendere og italienere sier at de ikke har sansen for norsk mat, så er det et godt tegn på at norsk mat har et dårlig rykte internasjonalt. Norsk og svensk husmannskost er veldig ulik.. i Norge så er det jo ikke middag hvis retten ikke har poteter i ingrediensene, mens i Sverige så er potetstappe, gryteretter, spaghetti/pastaretter langt mer vanlig. Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #68 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis en haug med dansker, svensker, hollendere og italienere sier at de ikke har sansen for norsk mat, så er det et godt tegn på at norsk mat har et dårlig rykte internasjonalt. Norsk og svensk husmannskost er veldig ulik.. i Norge så er det jo ikke middag hvis retten ikke har poteter i ingrediensene, mens i Sverige så er potetstappe, gryteretter, spaghetti/pastaretter langt mer vanlig. Anonymkode: 0afcd...c9c Det der er jo bare bullshit. Anonymkode: 528d0...6dd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #69 Del Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøver du å påstå at pizza-trenden oppsto i Sverige, eller hva? Anonymkode: 528d0...6dd Niks.. men det var italien-svensker som tok med seg pizzaen til Stockholm tidlig på 60-tallet og åpnet noen pizzeriaer i Stockholm og drev på før tyrkerne og jugoslavene begynte å innvadere Sverige på slutten av 60-tallet og under 70-tallet. Og Danmark fulgte snart Sveriges pizza, også kom Norge 30 år etter.. Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. desember 2018 #70 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjent er nok feil, dårlig rykte på seg passer nok bedre. Og norske kokker har ikke noe med norsk husmannskost å gjøre. Anonymkode: 0afcd...c9c Nei, det var jo derfor jeg skilte dette ut i en egen setning med et "men" foran. Når det er sagt så henger jo dette sammen da. Norge blir ikke kjent som et drittland for mat når det serveres masse god mat her liksom, selv om det er fra andre kjøkken enn det norske. Et dårlig rykte fordrer jo at det også er kjent da. Norsk mat har ikke et dårlig rykte internasjonalt, fordi det ikke har noe rykte i det hele tatt. Eneste vi er kjent for internasjonalt er å ha god laks, det norske flagg er et kvalitetsstempel der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #71 Del Skrevet 2. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vet jeg at det kommer fra Sverige. Men nå bor jeg i Oslo og ikke Sverige. Jeg gir f i hvor trenden opprinnelig kom ifra, jeg liker pizzaen hos HT i Oslo. Reiser ikke til Sverige for å kjøpe en jævla kebabpizza når min lokale sjappe er god nok for meg. Anonymkode: 98c7f...3b1 Ok, javel. Men hvis du engang er i Sverige så må du ta deg en pizza. Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #72 Del Skrevet 2. desember 2018 Du får det til å høres ut som om det er en helt enorm forskjell på junkfoodpizza fra Sverige i forhold til Norge. Det er det faktisk ikke. Begge deler er drittmat med mye fett og salt, og smaker deretter. Ja, det er godt, men du får virkelig ikke en så stor forksjell som du prøver å fremstille det her. Anonymkode: 528d0...6dd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 2. desember 2018 #73 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er godt med norsk mat egentlig? er selv halvt svensk og venner, bekjente og familie sier alle det - at norsk mat er ekkel og at nordmenn har triste matvaner, det samme sier dansker, hollendere og italienere. Og jeg tror nok at ho der svigermora må være en av tusen svensker som synes at norsk mat er god/bra. Anonymkode: 0afcd...c9c Hva er godt med svensk mat egentlig? For søtt og kvalmt. Til og med potetgullet deres er søtt. Uansett hvordan det smaker. Vi har forskjellig smak vi mennesker. Kanskje vanskelig for deg å forstå, men vi har faktisk det. Jeg syns Norge har mye bra mat. Skjønner at du er ute etter å sverte norsk mat, eller Norge generelt. Det er bare så smålig å tenke som du gjør. Du får foretrekke hva du vil, og vi andre foretrekker det vi vil. Ok? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #74 Del Skrevet 2. desember 2018 Hele norges nasjonlrett.. https://www.youtube.com/watch?v=5NYGi0cOF6E Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 2. desember 2018 #75 Del Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og Danmark fulgte snart Sveriges pizza, også kom Norge 30 år etter.. Merkelig. Jeg husker da granngivelig at jeg spiste på pizzarestaurant i Oslo allerede i 1970. Hvis den kom fra Sverige, slik som du påstår, het den nok Pelles pizza. Det var iallfall noe på P... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #76 Del Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, Vox_populi skrev: Merkelig. Jeg husker da granngivelig at jeg spiste på pizzarestaurant i Oslo allerede i 1970. Hvis den kom fra Sverige, slik som du påstår, het den nok Pelles pizza. Det var iallfall noe på P... Øhh.. mente nå pizza med tunn bunn.. den amerikansk inspirerte pizzaen - eller tørrlagt loff vet jeg ikke å hvilken tid kom til Norge. Anonymkode: 0afcd...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #77 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, de fleste av pizzeriaene i Sverige holder høy klasse. Anonymkode: 0afcd...c9c Disse bildene gjør meg kvalm, så nå blir lenge til neste gang jeg vurderer å kjøpe pizza. Og dette skal liksom være beviset på at svensk pizza er bedre? 😂 Anonymkode: 00b60...18b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 2. desember 2018 #78 Del Skrevet 2. desember 2018 Peppes på Solli plass kom som den første – i 1970, som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #79 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle i sverige fra barnehage/skole får (gratis) varm mat hverdag, og alle svenske arbeidere går ut og spiser lunsj på kafeer, pizzeriaer eller gatekjøkken osv og spiser varmmat middag til lunsj, alle svensker ler av at alle nordmenns smører seg nistepakke. Man kan si mye om norsk mat, men høy kvalitet er det ihvertfall ikke, og nordmenns nasjonrett er jo Grandiosa med ketchup, også kommer kneippbrød og brunost på andreplass. Anonymkode: 0afcd...c9c Å spise hjemmelaget grovt brød, med god (norsk) laks og eggerøre, er da ti ganger bedre enn gatekjøkkenmat. Å spise pizza og gatekjøkkenmat til lunsj, forteller jo bare hvor elendig matvaner en har. Anonymkode: 00b60...18b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #80 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle i sverige fra barnehage/skole får (gratis) varm mat hverdag, og alle svenske arbeidere går ut og spiser lunsj på kafeer, pizzeriaer eller gatekjøkken osv og spiser varmmat middag til lunsj, alle svensker ler av at alle nordmenns smører seg nistepakke. Man kan si mye om norsk mat, men høy kvalitet er det ihvertfall ikke, og nordmenns nasjonrett er jo Grandiosa med ketchup, også kommer kneippbrød og brunost på andreplass. Anonymkode: 0afcd...c9c Du vet at det der er en myte? Tror du at grandiosa er en nasjonalrett, er du ganske "clueless" 😀 Anonymkode: 00b60...18b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå