Gå til innhold

Pizza Norge vs Sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Guile skrev:

Hva er greia med bearnaisesaus på pizza? Og pommes frites?! Blir dårlig bare av å se bildene. 

Pizza fra restaurant i Oslo. Nam. 

e054bb71252a3c7114c3aaaf91e51c6c.jpg

Og du tror at "italiensk" pizza er vanlig i Norge? 😄 det er er det ikke, også disse sk italienske pizzaene som man får i Oslo området sjeldent eller aldri laget av italienere, men heller innvandrere fra dt Jugoslavia. Og jeg har prøvd italiensk pizza både i Milano, Taranto, Bari og i Trieste, og de kan ikke sammenlignes med den kopien vi får på de "italienske" pizzeriaene i Norge. 

Anonymkode: 0afcd...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror at "italiensk" pizza er vanlig i Norge? 😄 det er er det ikke, også disse sk italienske pizzaene som man får i Oslo området sjeldent eller aldri laget av italienere, men heller innvandrere fra dt Jugoslavia. Og jeg har prøvd italiensk pizza både i Milano, Taranto, Bari og i Trieste, og de kan ikke sammenlignes med den kopien vi får på de "italienske" pizzeriaene i Norge. 

Men si meg, fikk du mange pizzaer med BANANSKIVER på i Italia? :) 

Anonymkode: b6c2c...dcc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det er jo en aldeles forferdelig smakskombinasjon av den småville typen man finner i Sverige. Det hører ikke hjemme i noen matrett, og slett ikke på toppen av en pizza.

Du synes tydeligvis at det er en dårlig miks, men jeg tipper nok at du aldri har smakt det heller. Ellers så er denne komboen vanlig i Italia, Frankrike, Danmark og Holland/Belgia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du synes tydeligvis at det er en dårlig miks, men jeg tipper nok at du aldri har smakt det heller. Ellers så er denne komboen vanlig i Italia, Frankrike, Danmark og Holland/Belgia.

Det må du nesten belegge med lenker til menyer, tror jeg.

Jeg har spist mye pizza i særlig Frankrike, der jeg har bodd i et par perioder. Ingen bananer eller currypulver i sikte, kan jeg forsikre om.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten belegge med lenker til menyer, tror jeg.

Jeg har spist mye pizza i særlig Frankrike, der jeg har bodd i et par perioder. Ingen bananer eller currypulver i sikte, kan jeg forsikre om.

Finn en fransk restaurant/pizzeria på nett å gå i gjennom menyen en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn en fransk restaurant/pizzeria på nett å gå i gjennom menyen en gang til.

Det må nesten du gjøre som har fremmet påstanden. ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må nesten du gjøre som har fremmet påstanden. ;) 

Det er ikke mitt ansvar og finne noe som jeg allerede vet. Men under så ser du et eksempel av fransk pizza med skinke, banan og curry. Og den andre pizzaen viser hvordan en typisk pizza ser ut på gatene i Paris.

profile_mag-996x562.jpg

eggepizza.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes tydeligvis at det er en dårlig miks, men jeg tipper nok at du aldri har smakt det heller

Smakt? Selvfølgelig ikke. For feinschmeckerne i denne tråden holder det å se på bilde av maten, dermed vet de alt de trenger å vite.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mitt ansvar og finne noe som jeg allerede vet. Men under så ser du et eksempel av fransk pizza med skinke, banan og curry. Og den andre pizzaen viser hvordan en typisk pizza ser ut på gatene i Paris.

profile_mag-996x562.jpg

eggepizza.jpg

Det første bildet er fra Sverige... 

Speilegg på pizza?! 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nordmann bosatt i Sverige vil jeg si følgende om maten; det finnes like mye dårlig mat i Sverige som det gjør i Norge. Ta f.eks. sylte, nå i disse juletider. Svensk sylte er ikke godt! Norsk sylte er absolutt den beste. For å ikke å snakke om svenskenes høytidsmat; det er det samme om det er jul, nyttår, påske eller midtsommar. Der har de utrolig lite fantasi. Det er sild, kjøttbullar og skinke. Ja, skinka har de ikke til midtsommar, men ellers er det det samme hele tiden.

Så når jeg savner visse norske varer så drar jeg også opp til grensa og gjør grensehandel, på svensk side. Noen ganger drar jeg også over grensa for visse varer. 

Når det gjelder pizza så får en like mye dårlig pizza i Sverige som i Norge. Det kommer helt an på hvor en kjøper pizza. 

Anonymkode: d4ab1...55e

Jeg bor helt i Stockholm så jeg får ikke tak i norske varer til jul 😔 Svensk julemat er vanvittig kjedelig, helt enig med deg der. Og så julmust da, fysj. 

Pizza spiser jeg ikke så mye av så jeg aner ikke hvor den er best. Men jeg vet at man ikke får en pizza til 30 kr. i Sverige. 

Anonymkode: 0b97e...60e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt hvordan noen i denne tråden skriver om hvor forferdelig dårlig kvalitet norsk mat er og hvor bra svensk er :fnise: Som utlending kan jeg si at norsk mat er utrolig mye bedre enn svensk mat. I Norge bruker man skikkelige råvarer, det er kanskje ikke så mange ingredienser ofte, men i Sverige er matrettene satt sammen av alle mulige merkelige greier, og mitt inntrykkk er egentlig at de fleste matrettene er barnemat. En svensk jente jeg kjenner snakker om hvordan hun bare liker svensk husmannskost, det eneste hun spiser er pizza, hamburger, pasta med tomatsaus og fløte og kjøttboller.

Jeg synes generelt svensker jeg har møtt har sett ned på andre og tror de er så mye bedre, det ser man jo i denne tråden også. Jeg synes egentlig de er et veldig harry folkeslag. 

Anonymkode: 687fa...e68

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor helt i Stockholm så jeg får ikke tak i norske varer til jul 😔 Svensk julemat er vanvittig kjedelig, helt enig med deg der. Og så julmust da, fysj. 

Pizza spiser jeg ikke så mye av så jeg aner ikke hvor den er best. Men jeg vet at man ikke får en pizza til 30 kr. i Sverige. 

Anonymkode: 0b97e...60e

Svensk julemat er koldtbord, og ikke julemiddag. Jeg synes helt klart at svensk julskinka er bedre enn hva ribbe er.. men julmust kan være enig med deg i.

Man får pizzaer så som capricciosa, vesuvio, margarita og hawaii fra 30-45 SEK i Sverige, men prisen varierer fra pizzeria til pizzeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nordmann bosatt i Sverige vil jeg si følgende om maten; det finnes like mye dårlig mat i Sverige som det gjør i Norge. Ta f.eks. sylte, nå i disse juletider. Svensk sylte er ikke godt! Norsk sylte er absolutt den beste. For å ikke å snakke om svenskenes høytidsmat; det er det samme om det er jul, nyttår, påske eller midtsommar. Der har de utrolig lite fantasi. Det er sild, kjøttbullar og skinke. Ja, skinka har de ikke til midtsommar, men ellers er det det samme hele tiden.

Så når jeg savner visse norske varer så drar jeg også opp til grensa og gjør grensehandel, på svensk side. Noen ganger drar jeg også over grensa for visse varer. 

Når det gjelder pizza så får en like mye dårlig pizza i Sverige som i Norge. Det kommer helt an på hvor en kjøper pizza. 

Anonymkode: d4ab1...55e

Helt enig med deg. Danmark og Norge er en klasse over Sverige og Finnland når det gjelder mat og drikke i Norden.                    Jeg var flere ganger til Halden på "omvendt grensehandel" når jeg bodde i Sverige. Det verste var brød og øl, aldeles til å gråte over.

Anonymkode: c3b3c...dd4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er morsomt hvordan noen i denne tråden skriver om hvor forferdelig dårlig kvalitet norsk mat er og hvor bra svensk er :fnise: Som utlending kan jeg si at norsk mat er utrolig mye bedre enn svensk mat. I Norge bruker man skikkelige råvarer, det er kanskje ikke så mange ingredienser ofte, men i Sverige er matrettene satt sammen av alle mulige merkelige greier, og mitt inntrykkk er egentlig at de fleste matrettene er barnemat. En svensk jente jeg kjenner snakker om hvordan hun bare liker svensk husmannskost, det eneste hun spiser er pizza, hamburger, pasta med tomatsaus og fløte og kjøttboller.

Jeg synes generelt svensker jeg har møtt har sett ned på andre og tror de er så mye bedre, det ser man jo i denne tråden også. Jeg synes egentlig de er et veldig harry folkeslag. 

Anonymkode: 687fa...e68

Norsk mat er av dårlig kvalitiet, og norsk mat er kjent som dårlig internasjonalt. Hva slags råvarer er det som du påstår det er som man har i norsk og ikke i svensk mat? svensk mat er mye mer variabel og alt av utvalget fra brød,pålegg, kjøtt og råvarer er mye større i Sverige enn hva det er i Norge, også finnes det langt flere middagsretter i Sverige enn hva det finnes i Norge... kan du nevne 10 svenske middagsretter?. Ok, så du kjenner en svensk jente bare spiser pizza, burger osv, men har du vært i Sverige i det hele tatt? i think not.

Jeg tror nok heller at det er Norge som lider av et ekstremt mindreverdighetskompleks ovenfor Sverige, og hadde nordmennene hatt oljen så ville Norge vært et like som land som Bulgaria eller Romania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk mat er av dårlig kvalitiet, og norsk mat er kjent som dårlig internasjonalt. Hva slags råvarer er det som du påstår det er som man har i norsk og ikke i svensk mat? svensk mat er mye mer variabel og alt av utvalget fra brød,pålegg, kjøtt og råvarer er mye større i Sverige enn hva det er i Norge, også finnes det langt flere middagsretter i Sverige enn hva det finnes i Norge... kan du nevne 10 svenske middagsretter?. Ok, så du kjenner en svensk jente bare spiser pizza, burger osv, men har du vært i Sverige i det hele tatt? i think not.

Jeg tror nok heller at det er Norge som lider av et ekstremt mindreverdighetskompleks ovenfor Sverige, og hadde nordmennene hatt oljen så ville Norge vært et like som land som Bulgaria eller Romania.

På hvilken måte mener du at norsk mat er kjent for å være dårlig internasjonalt? Er norsk mat i det hele tatt kjent internasjonalt? 

Jeg tenker nok heller at britisk eller tysk mat må være det som er kjent for å være dårlig internasjonalt. Særlig den engelske. 

Anonymkode: 528d0...6dd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle spist masse pizza i Italia, jeg har sågar spist det i pizzaens hovedstad Napoli, og steder som bl.a. Villa Paradiso i Oslo som det bildet er fra kan absolutt sammenlignes.

Det er selvsagt en del "italienske" restauranter som er elendige, og det er sikkert mer vanlig med dårlig pizza enn god i Norge da pizza gjerne er på menyen til enhver ræva familierestaurant eller gatekjøkken. Men det er ikke spesielt vanskelig å få seg en mer autentisk italiensk versjon heller, bare spør om du trenger noen tips i Oslo, Bergen eller Stavanger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhjelpes, nå fikk jeg skikkelig lyst på Norgespizza fra Happy Time 😱 De lager pizzabunnen mens du ser på, pizzaen er så usunn og SÅ god! 

Anonymkode: 98c7f...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk mat er ikke kjent som dårlig internasjonalt, det norske kjøkken er ikke kjent i det hele tatt. 

Men norske kokker og restaurantmiljøet her er kjent internasjonalt for å være veldig bra. Vi har vel snart flere medaljer i Bocuse d'Or enn i langrenn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhjelpes, nå fikk jeg skikkelig lyst på Norgespizza fra Happy Time 😱 De lager pizzabunnen mens du ser på, pizzaen er så usunn og SÅ god! 

Anonymkode: 98c7f...3b1

Sammenlign ikke Happy Time imot noen svensk pizzeria, selv om de har tatt etter Abdul og Mohammed i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...