Gå til innhold

Pizza Norge vs Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vet jo at frysepizzaen Grandiosa er Norges nasjonrett, men hvordan er norske take-away pizzaer sammenligna med svenske pizzaer?

For en pizza fra en lokal pizzabaker så må man betale en 200-300 for en amerikansk inspirert pizza ink drikke, i Sverige så har de har de tunnere bunn på pizzaene, også har de etter min erfaring mer tilbehør på pizzaene. Og prisen for en pizza på en lokal pizzabaker i en by Sverige ligger på alt fra 30 SEK til 120 SEK. Vi har sett at enkelte pizzabakere har kommet med tunn pizzabunn og kebab også i Norge, men jeg synes likevel ikke at de kan måles mot de svenske pizzaene og kebaben..

kebabpizza deluxe.png

svpizza.jpg

svpizza2.jpg

kebabpizza2.jpg

kebab.jpg

Anonymkode: 0afcd...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til Kebabtallrik..

kebeb.jpg

Skrevet

Hva er "tunn" bunn? 

Anonymkode: 528d0...6dd

• Liker 4
Skrevet

Jeg betaler 100 kroner for stor pizza med pommes frites på min lokale pizzasjappe om jeg ikke kjøper pizzaen på natta.  Det er den billigste pizzaen i byen, men vil si det vanlige er rundt 150 kroner. 

200-300 kroner ser jeg kun på Peppes og lignende og de driver jo en restauranter. Naturlig at de tar bedre betalt enn pizzasjapper som satser på at kunden henter pizzaen og spiser hjemme. 

Kan ikke forstå at man får solgt stor pizza med pommes frites til 30 SEK.  Hvor kjøper du det?

Anonymkode: 26e51...689

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "tunn" bunn? 

Anonymkode: 528d0...6dd

Tynn bunn, som italiensk pizza.

Nå er det jo forskjell om en får mye eller lite fyll på pizzaene i Sverige også, nå har jo du lagt ut bilder på spesielle pizza, ikke på en vanlig pizza med pepperoni. 

Anonymkode: d4ab1...55e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler 100 kroner for stor pizza med pommes frites på min lokale pizzasjappe om jeg ikke kjøper pizzaen på natta.  Det er den billigste pizzaen i byen, men vil si det vanlige er rundt 150 kroner. 

200-300 kroner ser jeg kun på Peppes og lignende og de driver jo en restauranter. Naturlig at de tar bedre betalt enn pizzasjapper som satser på at kunden henter pizzaen og spiser hjemme. 

Kan ikke forstå at man får solgt stor pizza med pommes frites til 30 SEK.  Hvor kjøper du det?

Anonymkode: 26e51...689

Det får TS ikke kjøpt til 30 kroner......du får ikke en stor pizza for 30 kroner her i Sverige heller.....

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tynn bunn, som italiensk pizza.

Nå er det jo forskjell om en får mye eller lite fyll på pizzaene i Sverige også, nå har jo du lagt ut bilder på spesielle pizza, ikke på en vanlig pizza med pepperoni. 

You got it!

Det er selvsagt forskjell på hvor mye tilbehør det er på hver pizza, men tror ikke du får en pizza får over 65 SEK i Sverige og de billigste ligger på 30-40 SEK, og hvis du skal en sk familiepizza som er dobbelt så stor så betaler du dobbel pris. Vi har sett i de siste åra at de har begynt og bake/selge pizzaer a la Sverige bare at du får 3 ganger dårligere kvalitet på pizzaene og betaler 2 ganger mer her I Norge, "turkarna" i Sverige kan faen meg bake pizza asså.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

You got it!

Det er selvsagt forskjell på hvor mye tilbehør det er på hver pizza, men tror ikke du får en pizza får over 65 SEK i Sverige og de billigste ligger på 30-40 SEK, og hvis du skal en sk familiepizza som er dobbelt så stor så betaler du dobbel pris. Vi har sett i de siste åra at de har begynt og bake/selge pizzaer a la Sverige bare at du får 3 ganger dårligere kvalitet på pizzaene og betaler 2 ganger mer her I Norge, "turkarna" i Sverige kan faen meg bake pizza asså.

Hvor i Sverige kjøper du pizza? Vi betaler somregel rundt 100 lappen for en kebabpizza i Sverige. Og hvor god den er kommer an på hvor du kjøper den, akkurat som i Norge. Finnes fler steder med bra pizza der ja, men det finnes også dårlig pizza der. 

• Liker 5
Skrevet

Uansett, mat og drikke i Sverige er bare helt forferdelig sammenlignet med Norge. Om de så koster 3 ganger mer, er det verdt hver krone.

Anonymkode: c3b3c...dd4

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet jo at frysepizzaen Grandiosa er Norges nasjonrett, men hvordan er norske take-away pizzaer sammenligna med svenske pizzaer?

For en pizza fra en lokal pizzabaker så må man betale en 200-300 for en amerikansk inspirert pizza ink drikke, i Sverige så har de har de tunnere bunn på pizzaene, også har de etter min erfaring mer tilbehør på pizzaene. Og prisen for en pizza på en lokal pizzabaker i en by Sverige ligger på alt fra 30 SEK til 120 SEK. Vi har sett at enkelte pizzabakere har kommet med tunn pizzabunn og kebab også i Norge, men jeg synes likevel ikke at de kan måles mot de svenske pizzaene og kebaben..

kebabpizza deluxe.png

svpizza.jpg

svpizza2.jpg

kebabpizza2.jpg

kebab.jpg

Dette se jo bare helt jævlig ut. Og hvor i Norge har du vært. Man får italiensk pizza en rekke steder. Ja, det er dyrere. Men det er fordi lønningene i Norge er en god del høyere enn i Sverige (for de med vanlig lønn).

• Liker 20
Skrevet

Spesielt den øverste pizzaen ser jo bare dårlig ut...

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Inwe skrev:

Hvor i Sverige kjøper du pizza? Vi betaler somregel rundt 100 lappen for en kebabpizza i Sverige. Og hvor god den er kommer an på hvor du kjøper den, akkurat som i Norge. Finnes fler steder med bra pizza der ja, men det finnes også dårlig pizza der. 

Alle steder i Sverige fra - Helsingborg, Gbg, Åmål, Karlstad, Kristinehamn, Sundsvall og Stockholm så koster pizzaer som Vesuvio, Capricciosa, Hawaii, Calzone og Alfonso koster fra 30 til 45 SEK på samtlige pizzeriaer i Sverige, mens kebabpizzaer ligger på 50-65 SEK. Hvor i helsike i Sverige har du betalt 100 SEK for en kebabpizza? tror nok at du i tilfelle mener en pizza som er dobbelt så stor en hva Grandiosa frysepizza er, sk "familjepizza".

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, mat og drikke i Sverige er bare helt forferdelig sammenlignet med Norge. Om de så koster 3 ganger mer, er det verdt hver krone.

Anonymkode: c3b3c...dd4

Svensk mat er mye bedre enn hva norsk mat.. og hva er egentlig norsk mat? nistepakke med brunost og smalahove?. De amerikansk inspirerte pizzaene som vi får i Norge smaker mer som en tørr skive loff enn hva de faktisk smaker pizza.. og jeg har prøvd "ordentlig" amerikansk pizza, og den norske versjonen a la Pizzabakeren, Peppes eller Dollys er alle en virkelig dårlig kopi av amerikansk pizza også koster de vanligvis en 200-300 hundre.. vi har sett de siste 10-15 åra at nordmenn har gått på "kurs" i Sverige og begynt og bake/selge "svenske" pizzaer med tunn bunn og kebab osv, men de kan ikke sammenlignes med de man får i Sverige, også kan du få en pizza og en cola for under femtilappen i Sverige.. i Norge så må man betale 200 NOK for dårligere råvarer, kvalitet og mindre mat.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svensk mat er mye bedre enn hva norsk mat.. og hva er egentlig norsk mat? nistepakke med brunost og smalahove?. De amerikansk inspirerte pizzaene som vi får i Norge smaker mer som en tørr skive loff enn hva de faktisk smaker pizza.. og jeg har prøvd "ordentlig" amerikansk pizza, og den norske versjonen a la Pizzabakeren, Peppes eller Dollys er alle en virkelig dårlig kopi av amerikansk pizza også koster de vanligvis en 200-300 hundre.. vi har sett de siste 10-15 åra at nordmenn har gått på "kurs" i Sverige og begynt og bake/selge "svenske" pizzaer med tunn bunn og kebab osv, men de kan ikke sammenlignes med de man får i Sverige, også kan du få en pizza og en cola for under femtilappen i Sverige.. i Norge så må man betale 200 NOK for dårligere råvarer, kvalitet og mindre mat.

Smak og behag. Jeg syns også norsk mat er mye bedre, og det syns min svenske svigermor også. Hun syns omtrent alle norske varer er bedre enn svenske. Bestilt pizza har jeg ikke smakt mye av i Sverige, men det varierer sikkert like mye der som her. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Brunello skrev:

Dette se jo bare helt jævlig ut. Og hvor i Norge har du vært. Man får italiensk pizza en rekke steder. Ja, det er dyrere. Men det er fordi lønningene i Norge er en god del høyere enn i Sverige (for de med vanlig lønn).

Dette ser nok bare jævlig ut for deg for at du er sikkert bare vant til Grandiosa.. eller de tørrlagte pizzaene fra peppes eller pizzabakeren, gå innom en eller anna i pizzeria neste gang du er i Sverige så vil du garantert en ny smaksopplevelse på pizza og et prissjokk (på hvor billig det er). Og disse pizzaene som i følge deg ser så jævlige ut får du får under 100 lappen i Sverige.. her er noen flere eksempler på hvorfor svensk pizza er 100x bedre og mer enn dobbelt så billig enn hva det tørre loffbrødet som vi får i Norge er.. og alle disse får du også får godt vel under hundrelappen i Sverige. mmmmm...

capricciosa.jpg

cap.jpg

fyrkant.jpg

italiensk pizza.jpg

shish kebab.jpg

• Liker 1
Skrevet

Forklaringen er nok heller at du bare spiser pizza på dårlige sjapper, TS, både i Sverige og Norge, men at de dårlige pizzaene koster mer i Norge fordi prisnivået generelt er høyere.

Jeg synes også bildene du legger ut av svenske pizzaer er skikkelig uappetittlige. Det ser ut som gatekjøkkenpizza med masse kebabsaus på, og feks hermetisk sopp. Bunnene ser også tildels ut som halvfabrikata. 

Anonymkode: b6c2c...dcc

• Liker 16
Skrevet

Litt tydelig at ts er svensk og fornærmet over at nordmenn ikke er så begeistret for maten deres. 

Man får sikkert god pizza i Sverige og, men de på bildene her så helt grusomme ut. 

Skrevet

Ikke rart folk sliter med helse og overvekt når man ser hva som spises, dette dritte spiser mennesker når de skal kose seg.

Anonymkode: 39171...c0c

• Liker 4
Skrevet

Hva fsen Ts, alle de pizzaene du legger ut ser jo skikkelig nasty ut

Anonymkode: cde0c...e90

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...