AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Jeg skal skrive en realistisk fremdriftsplan for bachelorskrivingen min, som en del av et obligatorisk arbeidskrav i tilknytning til selve bacheloroppgaven. I denne fremdriftsplanen er det forventet at jeg skal ha en idé om når jeg burde ta veiledning med veileder. Vi har mulighet for tre individuelle veiledningstimer à 45 minutter hver. Når i skrivingen er dette mest hensiktsmessig? Anonymkode: 83e36...616
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #2 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal skrive en realistisk fremdriftsplan for bachelorskrivingen min, som en del av et obligatorisk arbeidskrav i tilknytning til selve bacheloroppgaven. I denne fremdriftsplanen er det forventet at jeg skal ha en idé om når jeg burde ta veiledning med veileder. Vi har mulighet for tre individuelle veiledningstimer à 45 minutter hver. Når i skrivingen er dette mest hensiktsmessig? Anonymkode: 83e36...616 Jeg hadde bare to veiledninger. En helt i førsten der vi diskuterte problemstilling, artikler etc. Og en midt i perioden. Så jeg ville nok satset på veiledning med en gang perioden begynner, en midt i og en siste veiledning ca en uke før innlevering. Anonymkode: 77356...be7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #3 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare to veiledninger. En helt i førsten der vi diskuterte problemstilling, artikler etc. Og en midt i perioden. Så jeg ville nok satset på veiledning med en gang perioden begynner, en midt i og en siste veiledning ca en uke før innlevering. Anonymkode: 77356...be7 Jeg leste i emneplanen at den første veiledningen er obligatorisk å ta ut i forbindelse med signering av kontrakt med veileder, så den er jo "i boks" som sådan. Men hva er "midt i" - det spørs jo helt på hvordan man legger opp skrivingen. Er det lurt å ha f.eks teori og metodedelen noenlunde ferdig til første veiledning, slik at man kan få mulighet til å gjøre om på det. Samtidig ha begynt på drøftingen? F.eks. Anonymkode: 83e36...616
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #4 Skrevet 1. desember 2018 Jeg leste faktisk feil. Vi har 4 veiledninger, en på 30 minutter i forbindelse med underskriving av veiledningskontrakt, og tre stk à 45 minutter, hvorav 2 av de er obligatoriske å ta ut. Anonymkode: 83e36...616
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste i emneplanen at den første veiledningen er obligatorisk å ta ut i forbindelse med signering av kontrakt med veileder, så den er jo "i boks" som sådan. Men hva er "midt i" - det spørs jo helt på hvordan man legger opp skrivingen. Er det lurt å ha f.eks teori og metodedelen noenlunde ferdig til første veiledning, slik at man kan få mulighet til å gjøre om på det. Samtidig ha begynt på drøftingen? F.eks. Anonymkode: 83e36...616 Jeg hadde ikke teori og metodedel ferdig til første veiledning. Jeg hadde ikke skrevet noe som helst da. Vi bare drøftet idéer og snakket litt rundt problemstilling/tema. Midt i perioden kan bli vanskelig h is man begynner å skrive de siste to ukene før innlevering 😀 Anonymkode: 77356...be7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6 Skrevet 1. desember 2018 Kommer litt an på hvordan bacheloren er lagt opp hos dere, om dere skal levere prosjektskisser som får en karakter som er delvis tellende for sluttkarakteren eller om det er selve oppgaven som teller. Jeg ville valgt én veiledningstime veldig tidlig i prosessen, kanskje en ukes tid etter du har tatt ut oppgaven. Når du har jobbet med problemstillingen og tenkt gjennom hvordan du vil avgrense problemstillingen og hvilken litteratur du vil bruke kan det passe med en første veiledningstime. - OK, jeg ser du har skrevet mer mens jeg skriver dette om når første veiledning skal være, men det passer jo ganske godt å ha andre veiledning ganske tidlig i prosessen. Veiledningstime nr 3 ville jeg også hatt på det tidspunktet hvor jeg har kommet meg gjennom viktige deler av litteraturen, er ferdig med disposisjonen og har kommet godt i gang med skrivingen. Altså litt før halvveis i forløpet, men ikke veldig lenge før. I denne timen ville jeg luftet viktige problemstillinger jeg står overfor, ting jeg ikke tenkte på da jeg gjorde avgrensningen, be om tilbakemelding om jeg er på rett vei og har tenkt riktig+++ Får du denne veiledningen før det har gått alt for lang tid rekker du å gjøre viktige korreksjoner. Siste veiledning ville jeg hatt på det tidspunktet hvor jeg burde føle meg noenlunde ferdig med skrivingen og mer klar for finpuss; et par uker før leveringsfrist. Anonymkode: 7542b...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Jeg hadde også tre veiledninger. Vi fikk ikke sette dato selv, så jeg la opp arbeidet med oppgaven rundt dette. Til første veiledning: hadde valgt emne, problemstilling og begynt å velge ut teori. Hadde en veldig grov plan som enkelt kunne justeres etter veileders innspill. Hadde på mange måter en detaljert plan, men samtidig ikke begynt å skrive selve oppgaven. Til andre veiledning: Oppgaven hadde begynt å ta form, det vil si at jeg hadde en oversikt over kapitler og hadde begynt å skrive på de. Noen kapitler var også helt ferdig, mens andre var mer uferdige. Til siste veiledning var jeg så og si ferdig. Siden veileder allerede hadde "godkjent" de sentrale tankene og strukturen handlet dette mer om å få innspill på småpirk, på kapittel og setningsnivå. Anonymkode: d42af...11a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå