Gå til innhold

Tvinge 13-åring til tampongbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av venninnene til min datter går på privat ungdomskole. Disse har fylt 13 nå i høst. Noen av dem har hatt mensen noen få ganger, andre har ikke fått, det er jo normalt. MEN: de er fortvilet fordi de har svømming hver uke hele året (noe som jo er flott!) men har fått beskjed om at mensen IKKE er noen grunn til å ikke ha svømming. Altså har de bare å lære seg å bruke tampong. Et par av disse jentene har prøvd og prøvd, men de får det rett og slett ikke til. 

Jeg forstår selvfølgelig at det er viktig å ha svømming, jeg forstår at det helt sikkert er en fordel at jentene lærer dette med tampong så fort som mulig - men å si at de ikke har noe valg, er ikke det i overkant? Jeg klarte ikke bruke tampong før jeg var noen år eldre selv om jeg prøvde. 

Datteren min synes synd på venninnene. Både de og min datter er aktive i idrett og ser at det kan være lurt å kunne bruke tampong, og datteren min sier hun har lyst til å prøve snart (har hatt mensen et par ganger), men å MÅTTE for å ikke få ugyldig fravær i timer, er det riktig når de er såpass unge?

Anonymkode: e76a7...fc7

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre bør ta grep og protestere på dette i et allmøte med svømmelærer og rektor

Virkelig ikke greit å tvinge 13 år gamle jenter til å bruke tampong!!!!! Det er voldtekt!!! 

Anonymkode: 85b67...4be

• Liker 46
Skrevet

Dette kan da ikke være lov!? Og jeg synes det er skremmende (av LÆRERE!) å tvinge 13-åringer til å bruke tampong!! Dette må de få bestemme helt selv. Folk er forskjellige. Noen har ikke noe imot å bruke det, men får det ikke til. Andre har kanskje ikke lyst i det hele tatt fordi de ikke føler seg komfortable med det enda. Fy faen.

Anonymkode: c23fd...e59

• Liker 41
Skrevet (endret)

Nei dette er ikke riktig og lærer kan ikke kreve at ungene skal putte noe opp i vagina fordi det passer hennes undervisning. Dette hadde jeg umiddelbart satt en stopper for ved å gå over hennes hode. 

Hum kan fint finne et alternativt undervisningsopplegg for jentene de gangene i året svømming kolliderer med mensen. 

Endret av Elektra
Hun i stedet for han
  • Liker 38
Skrevet

Syns ikke det er greit i det hele tatt. Dette bør noen gå sammen om og ta opp med skolen. Jeg skjønner hva skolen mener, men i praksis funker ikke det der.

Anonymkode: 5cf13...44a

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre bør ta grep og protestere på dette i et allmøte med svømmelærer og rektor

Virkelig ikke greit å tvinge 13 år gamle jenter til å bruke tampong!!!!! Det er voldtekt!!! 

Ok, ro helt ned. Sikkert et par voldtektsofre som er veldig uenig med deg. Det er ikke voldtekt. 

Men, det kan oppfattes som et overgrep. 

Anonymkode: 24def...d70

• Liker 49
Skrevet
2 minutter siden, Elektra skrev:

Nei dette er ikke riktig og han kan ikke kreve at ungene skal putte noe opp i vagina fordi det passer hans undervisning. Dette hadde jeg umiddelbart satt en stopper for ved å gå over hans hode. 

Han kan fint finne et alternativt undervisningsopplegg for jentene de gangene i året svømming kolliderer med mensen. 

Svømmelærer er en kvinne (mener jeg ganske sikkert, mener den ene moren jeg pratet med sa "hun" om læreren)....

Skrevet

Nei de kan ikke tvinges til dette. Læreren må finne et alternativt opplegg for dem, og ihvertfall ikke føre fravær for dette. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svømmelærer er en kvinne (mener jeg ganske sikkert, mener den ene moren jeg pratet med sa "hun" om læreren)....

Ok, så les det jeg skrev og bytt ut han med hun. 

Endret av Elektra
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller bare en lærer som er mann og ikke har så lett for å sette seg inn i andres situasjon bestandig...

Anonymkode: 4a22c...1d0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ro helt ned. Sikkert et par voldtektsofre som er veldig uenig med deg. Det er ikke voldtekt. 

Men, det kan oppfattes som et overgrep. 

Å psykisk eller fysisk tvinge noe i en jentes vagina er voldtekt.  Dette er til og med pedofili tør jeg påstå

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller bare en lærer som er mann og ikke har så lett for å sette seg inn i andres situasjon bestandig...

Nei, en mann som mener han kan bestemme og styre over hva og når noe skal penetrere jentenes vagina mot deres vilje.  Han håper jeg får sparken!!! 

• Liker 1
Skrevet

Nei, en mann som mener han kan bestemme og styre over hva og når noe skal penetrere jentenes vagina mot deres vilje.  Han håper jeg får sparken!!! 

Les alle innleggene i tråden og finn en feil. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Læreren er kvinne... Men mulig hun enten hadde et helt uproblematisk forhold til tamponger som ung eller at hun totalt har glemt det.

Uansett vil jeg jo tro at dette er noe skolen har bestemt, men det vet jeg ikke, datteren min går ikke der...

• Liker 3
Skrevet

TS skriver at svømmelæreren er en kvinne (etter hva hun har fått med seg). Uansett har ikke kjønnet på læreren noe å si.

• Liker 7
Skrevet

Å psykisk eller fysisk tvinge noe i en jentes vagina er voldtekt.  Dette er til og med pedofili tør jeg påstå

Nei dette er ikke voldtekt, dette hadde i beste fall blitt kvalifisert som et indirekte overgrep. 

Helt enig i at dette ikke er akseptabelt, men la oss holde styr på begrepene. 

• Liker 29
Skrevet

TS skriver at svømmelæreren er en kvinne (etter hva hun har fått med seg). Uansett har ikke kjønnet på læreren noe å si.

Samme det, kjønnet har ingenting å si. Dette er grovt og må tas med ledelsen

• Liker 1
Skrevet

Noe seksuelt overgrep er det ikke, men det høres uansett ut som svømmelæreren fra helvete. 

• Liker 6
Gjest BearMama
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet hva en pedofil er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...