Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier klarer du å gå en dag eller to uten mat? selv så gikk jeg uten mat på 21/2 døgn en gang.

Anonymkode: 3b5ad...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fastet i to døgn en gang. 

Anonymkode: 24950...7a7

Skrevet

Hvis det hadde vært nødvendig ja, men vann må jeg ha. Levde på et eple om dagen i mange måneder da jeg hadde spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 1467b...c0d

• Liker 1
Skrevet

Altså- hvis man går på lavkarbo er jeg med på at faste kan være gunstig. Da «ernærer» jo kroppen seg av fett lagre. Men ellers ser jeg ikke vitsen med å faste og sulte? 

Anonymkode: 0b741...b53

• Liker 1
Skrevet

Ja helt klart. Gikk 5 døgn på kun vann og slikking på peanøtter i forsvaret. Det var virkelig smertefullt å spise igjen når vi fikk lov.

Anonymkode: b88e8...4ab

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt. 

• Liker 1
Skrevet

Når eg var spiseforstyrra i tenåring hadde eg ulike "prosjekter" med varierande grad av lite mat eller ingen mat. Eg klarte det heilt fint, men kroppen og psyken tok skade av det. Du dør ikkje av å fasta eit par dagar så lenge du drikker vann, men det er fullstendig idiotisk ting å utsetja kroppen sin for.

Anonymkode: cda96...f43

• Liker 1
Skrevet

Det går fint, spis en stor frokost. Så venter du 24t til dagen etterpå for ny frokost, men drikk litt vann.  

Kan fint faste en uke, etter ca 3 dager går kroppen i ketose å tar av fettet. Er da det virkelig starter, hjernen blir klarere. Du blir sylskarp på alt rundt deg. Anbefaler alle å prøve dette, drikk væske såklart. 

Anonymkode: b6151...fa0

• Liker 2
Skrevet

Mtp viljestyrke? Ja. Alle kan vel det om de virkelig må

Anonymkode: 91ba3...1fd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, spis en stor frokost. Så venter du 24t til dagen etterpå for ny frokost, men drikk litt vann.  

Kan fint faste en uke, etter ca 3 dager går kroppen i ketose å tar av fettet. Er da det virkelig starter, hjernen blir klarere. Du blir sylskarp på alt rundt deg. Anbefaler alle å prøve dette, drikk væske såklart. 

Tosk!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mtp viljestyrke? Ja. Alle kan vel det om de virkelig må

Anonymkode: 91ba3...1fd

Det er nok bra for kroppen også 😊. Periodisk fasting er jo flott, tiden mellom siste måltid på dagen og første dagen etterpå. Minst 12timer. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du TROR hjernen blir klarere. Det er det motsatte som skjer.

Anonymkode: b88e8...4ab

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært nødvendig ja, men vann må jeg ha. Levde på et eple om dagen i mange måneder da jeg hadde spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 1467b...c0d

Du kan ikke sammenligne deg selv mot en "vanlig etende" hvis du hadde spiseforstyrrelser, det blir nesten som å sammenligne en røyker/snuser mot en som ikke røyker eller snuser.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og eventuelt en saltshot i ny og ne, slik at man ikke får for lite salt i kroppen. :)  Har kun testet 24 timers periodisk faste selv (kombinert med LCHF) og det har funket knall! Eller OMAD, som det kalles (one meal a day). Får en følelse av velbehag, og godt å tenke på at kroppens fordøyelsessystem får litt "pause" - noe den virkelig har godt av.

Anonymkode: 949cf...79e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke sammenligne deg selv mot en "vanlig etende" hvis du hadde spiseforstyrrelser, det blir nesten som å sammenligne en røyker/snuser mot en som ikke røyker eller snuser.

Kvifor skal ein "vanlig etende" sulta seg sjølv i eit par dagar da? Det hørest ikkje friskt ut. For meg hørest det ut som TS lure på om folk dør om man ikkje ete i løpet av 24 timar, det gjer man ikkje.

Uansett spis mat folkens.

Skrevet

Ja såklart 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvifor skal ein "vanlig etende" sulta seg sjølv i eit par dagar da? Det hørest ikkje friskt ut. For meg hørest det ut som TS lure på om folk dør om man ikkje ete i løpet av 24 timar, det gjer man ikkje.

Uansett spis mat folkens.

Har ikke påstått noen skal sulte seg selv ihjel, ellers så klarer mennesker seg vanligvis 60 døgn uten mat. Men det kan forekomme - av ulike årsaker at man går en dag eller flere uten mat, men det er ikke noe som jeg anbefaler.

Skrevet

Jepp, måtte faste 2 og en halv dag en gang for en undersøkelse.

Kjæresten har fastet i 8-9 dager uten problem. 

Anonymkode: b2fbe...e16

Skrevet

Så godt opptrente er vi altså i konstant eting at dette faktisk er et spørsmål. For ikke å snakke om all uvitenheten rundt spising og ikke-spising (faste). For folk som primært får energien sin fra glukose, vil det å gå uten mat en dag være vanskelig og ubehagelig. Dette burde være til ettertanke. Vi hadde ikke hatt den suksessen vi har hatt som art om vi var avhengige av å spise 5ganger om dagen hver dag. For folk som primært får energien sin fra fett, er det ingen problem, snarere tvert imot, å gå mange uten å spise. Dette er helt normalt for vår fysiologi. Med fett som drivstoff har vi kolonisert jorda, fra ørken til polare strøk, utkonkurrert andre menneskearter. Med glukose som drivstoff har vi overvekt og sykdommer.

Anonymkode: 9109f...6dc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så godt opptrente er vi altså i konstant eting at dette faktisk er et spørsmål. For ikke å snakke om all uvitenheten rundt spising og ikke-spising (faste). For folk som primært får energien sin fra glukose, vil det å gå uten mat en dag være vanskelig og ubehagelig. Dette burde være til ettertanke. Vi hadde ikke hatt den suksessen vi har hatt som art om vi var avhengige av å spise 5ganger om dagen hver dag. For folk som primært får energien sin fra fett, er det ingen problem, snarere tvert imot, å gå mange uten å spise. Dette er helt normalt for vår fysiologi. Med fett som drivstoff har vi kolonisert jorda, fra ørken til polare strøk, utkonkurrert andre menneskearter. Med glukose som drivstoff har vi overvekt og sykdommer.

*dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...