Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 JA, jeg er gravid, JA, jeg har litt merkelige lyster om dagen... Så jeg har spist poteter til frokost. Gode potetene! Fikk lyst til å dele "oppskriften" med dere: Varm stekeovnen til 225 grader. Vask poteter, men behold skallet på. Del dem i to på "langs", legg dem på rist og pensle med olivenolje (oppå). Dryss over litt salt (gourmetsalt eller havsalt er ekstra godt). Stek i ovnen i 20 minutter. Skru på grillelementet i ovnen, og la dem stå et kvarter til. Fine og brune, litt sprø og UTROLIG gode!
Lisemor Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Skal prøve den. Jeg er okså gravid og har ofte potetmos som mat. Hva er det med potet og graviditet?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Hva er det med potet og graviditet? Det lurer jeg også på! Plutselig kan jeg bli helt forstyrra fordi jeg har så lyst på poteter... men de skal helst være svidd, av en eller annen grunn. Og med tynt skall, nypoteter eller partypoteter. (spiste en hel pakke partypoteter da jeg var alene en helg for ikke så lenge siden... :oops: )
Arkana Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Jeg er ikke gravid men får også dilla på noe med potet med jevne mellomrom. Det kan være bakt potet med masse smør, ovnsbakte eller friterte potetbåter (med Hellmans majones til ) e.l. Potet er godt ja. :-)
nessi Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Jeg lagde gode poteter i påsken da jeg skulle servere elgstek til en hel gjeng. Jeg kokte potetene (store) på vanlig måte til de var nesten ferdige. Jeg skrelte de da de var blitt litt kalde og la de i en ildfastform som jeg hadde smurt med smør og hatt salt og pepper i bunnen av. Så smurte jeg en blanding av olivenolje, litt smør, pepper, salt og timian oppå potetene. Stekte de på 200 grader i ca 30 min. De ble kjempe gode og lette å servere.
Quinden Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Håper ikke Fedon titter innom denne tråden Da jeg var gravid, var stekte poteter og kjøttdeig toppen... ikke rart 30 kg kom snikende på :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå