AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Noen her som har studert eller jobber med interaksjonsdesign? Vurderer å søke på bacheloren de har i Gjøvik(NTNU) , men lurer litt på hvordan det er med arbeidsmuligheter, lønn og om studiet mulig har mye tung koding. Har drevet endel med design, foto og html/css tidligere og trives med det men er ganske dårlig i matte og logiske fag. Er studiet veldig krevende sånn generelt? Ønsker å studere noe kreativt som ikke bare er teoretisk men praktisk, og som gir gode arbeidsmuligheter og grei lønn. Har sett på det de har i Oslo og Bergen og av lignende utdanninger, mulig det er bedre der men ønsker ikke å bo i storby. Anonymkode: 3df64...160
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #3 Skrevet 1. desember 2018 Vet at det kan være lettere å få jobb om man har it-programmerings fagene enn bare de kreative. Kom over en annen tråd fra i fjor: Anonymkode: 8e71e...4a5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Har lest en del om dette fordi jeg er litt interessert. Det er massivt med jobbmuligheter innen dette nå, og lønna er god. Det er ikke et programmeringsfag, men det er greit å kunne noe basics fordi man gjerne samarbeide med utviklere. Mam jobber gjerne "tverrfaglig" i team. De som har den aller største fordelen er nok de som kan både grafisk design og noe koding, men denne stillingen jobber i hovedsak verken med visuelt design eller kodene, men brukervennlighet. Anonymkode: fac95...6ec
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest en del om dette fordi jeg er litt interessert. Det er massivt med jobbmuligheter innen dette nå, og lønna er god. Det er ikke et programmeringsfag, men det er greit å kunne noe basics fordi man gjerne samarbeide med utviklere. Mam jobber gjerne "tverrfaglig" i team. De som har den aller største fordelen er nok de som kan både grafisk design og noe koding, men denne stillingen jobber i hovedsak verken med visuelt design eller kodene, men brukervennlighet. Anonymkode: fac95...6ec Men, folk søker gjerne etter folk med erfaring. Typisk. Anonymkode: fac95...6ec
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at det kan være lettere å få jobb om man har it-programmerings fagene enn bare de kreative. Kom over en annen tråd fra i fjor: Anonymkode: 8e71e...4a5 Jeg blir ferdig med en master i interaksjonsdesign til sommeren, og i min klasse har mange allerede fått jobb. Det personen i tråden du linker til mangler er nok først og fremst en god portefølje. Om man har master og bare har prosjekter fra 1. og 2. klasse med i porteføljen reflekterer nok ikke det evnene og kunnskapene til personen på en god måte. TS, hvor mye programmering og hvor tung matte det er kan du vel se i studieplanen? Anonymkode: a240a...454
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 Det er stor etterspørsel for interaksjonsdesignere/ux-designere/tjenestedesignere, og ikke minst er det morsomt Jeg er veldig dårlig i matte/logikk, det skal ikke ha noe å si for å klare et slikt studie. Anonymkode: a02e9...a56
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er stor etterspørsel for interaksjonsdesignere/ux-designere/tjenestedesignere, og ikke minst er det morsomt Jeg er veldig dårlig i matte/logikk, det skal ikke ha noe å si for å klare et slikt studie. Anonymkode: a02e9...a56 👍 Har så lyst til å lære, men er så gammel for å ta nytt 3/5-årsstudie må finne en alternativ vei. Anonymkode: fac95...6ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå