Gjest Dixie i.i Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Hei. Var i utlandet i påsken og brukte både bankkortet og mastercardet flittig... :oops: På Mastercardet er det tatt en del "reservasjoner", men de er ikke bokført. Men det går vil i orden i løpet av et par dager, og er ikke så nøye. Men det jeg prøver å finne ut av er hvor mye jeg har igjen på brukskontoen min.. Sjekket i går, da var det 25.000 som var bokført men 8.000 som var disponobelt. Og ingen bokførte transaksjoner fra utlandet, men jeg regnet med at de var på vei inn, og at jeg kunne se de når dipsonibelt og bokført beløp var det samme. Sjekket igjen i dag, da hadde jeg 22.000 både som bokført og diponiblet, siste bokførte transaksjon var fra Gardermoen (utreise). Har bare brukt VISA der nede, og trodde det var ganske online... Men neida. Når kan jeg regne med at utenlandstransakjsoenen "rammer" kontoen min? Til opplysning var jeg i Italia, og brukte kortet i hovedsak i minibanker...
Veslejenta Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har opplevd at det har tatt opptil 2-3 uker når jeg har brukt VISA-kortet mitt i utlandet. Pga dette så tar jeg alltid vare på alle kvitteringer, og "krysser" av på kontoutskriften min når en av dem blir trukket. På den måten har jeg både oversikt over hvor mye jeg fortsatt skylder, og om noen har misbrukt VISA-kortet mitt.
jordbær Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Det som tar litt tid, er at alle kvitteringene du har signert på, må sendes til banken, godkjennes og trekkes fra kontoen din. Alle andre blir trekt "der og da". Kan ta alt fra en dag - noen uker, som veslejenta sa. Jeg var også ferie i utlandet og det står også hos meg "reserverte" beløp. Men der hvor det står "disponibelt", er det som IKKE er brukt. Totalsaldo kommer opp med alt jeg har av penger, uten at dem har trekt fra reservert beløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå