Gå til innhold

Kampsportfolk: drille eller sparre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på disse to?

Anonymkode: 48806...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om drille brukt innen kampsportgrenen jeg trener, men antar man kan si "drille teknikker". Jeg sier "sparre" og ikke "drille" i den sammenhengen som jeg bruker "sparre". 

Skrevet
6 timer siden, SPOCA skrev:

Aldri hørt om drille brukt innen kampsportgrenen jeg trener, men antar man kan si "drille teknikker". Jeg sier "sparre" og ikke "drille" i den sammenhengen som jeg bruker "sparre". 

Hva mener du med sparring da? Sparring for meg er kamp mellom to personer, du skrev ikke over hva du bruker ordet til :) "Skal vi sparre litt?" = "skal vi trene kamp mot hverandre" for meg. 

Jeg antar også at drilling er å øve på ulike teknikker, men har aldri brukt det selv. 

Anonymkode: 50501...369

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med sparring da? Sparring for meg er kamp mellom to personer, du skrev ikke over hva du bruker ordet til :) "Skal vi sparre litt?" = "skal vi trene kamp mot hverandre" for meg. 

Jeg antar også at drilling er å øve på ulike teknikker, men har aldri brukt det selv. 

Anonymkode: 50501...369

For oss er sparring (lettere) treningskamp mellom to personer. Vi varmer ofte opp med sparring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...