LaCoste Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha baby til sommeren.. Mye er nytt, så lurer på, hvor lenge må vi regne med at babyen sover på vårt soverom? *hvor gammel må ungen være for å sove alene på et annet soverom i samme etasje som vårt soverom? *hvor gammel må ungen være for å sove i en annen etasje enn oss?
Dagoberta Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Det er jo mange som begynner tidligere, men jeg synes det er best å vente til barnet er stort nok til å komme seg ut av senga selv, sånn at de kan gå og vekke mamma og pappa om det er noe i løpet av natta. Vi er jo sosiale vesener, så jeg er litt redd for at poden min skal våkne og ikke klare å vekke meg når jeg sover i et annet rom, og kanskje føle seg ensom og redd. Min lille sjef er to, jeg regner med hun blir stor nok til å få eget rom i løpet av året
Gjest Madam Felle Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Mine barn ble plassert på eget rom, før de var 6 mnd gammel. Så lenge rommet er i samme etage, kan du nok flytte barnet inn på eget rom når det er 3-4 mnd gammelt. Du vil nok finne ut av det selv, når du har fått barnet. Jeg ville ventet til barnet ble 3-4 år, før jeg flyttet barnet til en annen etage.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Her var han ute etter 4 måneder. Vi sov alle så dårlig av hverandres bråk da. Ble flyttet til andre enden av huset - med babycallen på hele tiden.
Thomasine Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Førstemann var ute av vårt rom da han var ca. 7 mnd. Andremann var ute ved ca. 5 mnd alderen. De sov bedre og ikke minst jeg!! Gubben sover "okke som"... Ville vel ikke flyttet dem i en annen etasje før jeg visste at de kunne klare seg om det skulle være en brann eller no liknende... :-?
Suzy Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Datter'n sov i et annet rom (vegg i vegg) fra hun var tre måneder. Det fungerte bra for da sov i alle mye bedre!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Eget rom i samme etasje skal jeg ikke svare på, jeg har ikke barn. Andre svarer på det, ser jeg. Men jeg fikk ialle fall ikke lov til å sove på rommet mitt i kjelleren før jeg begynte på skolen omtrent, nettopp pga det som er påpekt over her, jeg måtte kunne klare meg selv i tilfelle brann. Etter iherdig brannøvelse, der jeg ved hjelp av et bord som sto under vinduet var i stand til å gå ut selv (det var jo i kjelleren, så bare ti cm ne på utsida av vinduet, ikke farlig der nei) og INSTENDIG ordre om å IKKE GJØRE NOE ANNET ENN Å GÅ UT, ikke redde noe, ikke vekke noen, ikke slukke brannen, bare komme meg UT om brannalarmen skulle gå, fikk jeg lov til å sove i kjelleren, på mitt eget rom der. Men eget rom i samme etasje, i nærheten av foreldrenes rom, der hadde jeg lett lagt en baby rundt et halvt år eller sånn ja.
lena24 Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 vi hadde datteren vår på samme rom til hun var 1 år ca. nå har hun egent rom, men så lenge man har baby talk eller rommene ligger ike lang fra hverandre ser jeg ikke noe grunn til at barnet skal ligge i egent rom når man ikke ammer lenger om natten.. gjør man det er det vel bare slitsomt å måtte gå ut av rommet når barnet våkner om natten.. :-)
Rannva Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Vi flyttet vesla på eget rom da jeg sluttet å amme om natten, ved ca et halvt års alder. Nå ligger hun vegg i vegg, og vi bruker ikke baby callen. Har heller dørene åpne så vi (jeg) hører når hun våkner. Ang barn i en annen etasje tror jeg at jeg hadde tenkt på brann, som de andre her sier.
Furstina Skrevet 30. mars 2005 #10 Skrevet 30. mars 2005 Vi flyttade lillkillen till eget rum när vi flyttade - innan hade vi bara 1 sovrum. Han var då 12 månader och rummet ligger vägg-i-vägg med vårt sovrum. Vi sover med dörren stängd för att få mest möjlig ro - han grymtar till och låter eller gråter nästan lite i sömnen. Jag hade nog väntat länge med ett annat våningsplan. men det beror väl väldigt på hur trygg eller otrygg barnet är
Gjest rabiate Skrevet 30. mars 2005 #11 Skrevet 30. mars 2005 Hei! Vi hadde turbogutten vår på samme rom i ni mnd. Det ble lenge syntes jeg... For etter at han fikk eget rom så sov han hele natten, fikk døgn ryttme å ikke minst vi kunne endelig snakke sammen når vi la oss...... Neste gang skal vi flytte babyen ut etter 3-6 mnd må jo helt klart se det litt ann. Lykke til!!
Catlin Skrevet 30. mars 2005 #12 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har pleid å flytte ungene mine på eget rom samtidig som jeg venner de av med amming på natta. Det har fungert helt supert på begge mine unger.
la Flaca Skrevet 30. mars 2005 #13 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har pleid å flytte ungene mine på eget rom samtidig som jeg venner de av med amming på natta. Det har fungert helt supert på begge mine unger. Tror det er et poeng. Jeg hadde tenkt å legge vesla på eget rom når jeg sluttet å amme om natta. Så slo det meg at grunnen til at hun våknet og ville ha pupp antakelig var at hun lå på samme rom som snorker´n og meieriet. Da hun ble lagt på eget rom ble det helt slutt på nattmåltidene. Sover så godt atte! :-) (hun var 4mndr. da hun flyttet)
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #14 Skrevet 30. mars 2005 Begge våre babyer sov på eget rom fra de var 2-4 uker gamle. Det skal sies at rommene er tett i tett og vi hadde dørene vid åpne i lang stund. Dette har fungert veldig bra, og våre barn har sovet hele natten fra veldig tidlig. 12-14 timer i strekk faktisk. Jeg tror de trenger å få ligge i fred og ro om natten. Vi koser heller masse på dagtid, vi.
Some Girl Skrevet 30. mars 2005 #15 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har hørt at det er best å dele soverom til barna er 1 år, men forstår jo om noen ikke vil så lenge.
Snuppa Skrevet 31. mars 2005 #16 Skrevet 31. mars 2005 Vår lille datter ble flyttet på eget rom da hun var 2 mnd fordi pappa'n, som tross alt skulle på jobb og som ikke hadde mulighet til å blunde litt på dagtid, hadde problemer med å sove med henne ved siden av sengen. Hun flyttet inn på eget rom og jeg sammen med henne pga amming. Det var tydelig at far og datter hadde forstyrret hverandre veldig, for etter et par netter på hvert sitt rom sov begge to hele natten Babycallen har vært på plass siden da og brukes fortsatt ved 1 1/2års alder. Til en annen etasje tror jeg at jeg hadde ventet en god stund pga det samme bekymringen som andre her inne har. Vi har selvfølgelig tro på at det flyttingen på eget rom som gjorde at jeg slapp mer nattamming, men det kan jo bare være tilfeldigheter. Uansett er det definitivt verdt forsøket, for det å kunne få sove en hel natt gjør en til et bedre menneske!
Gjest Gjest nå Skrevet 31. mars 2005 #17 Skrevet 31. mars 2005 Det er jo mange som begynner tidligere, men jeg synes det er best å vente til barnet er stort nok til å komme seg ut av senga selv, sånn at de kan gå og vekke mamma og pappa om det er noe i løpet av natta. Vi er jo sosiale vesener, så jeg er litt redd for at poden min skal våkne og ikke klare å vekke meg når jeg sover i et annet rom, og kanskje føle seg ensom og redd. Min lille sjef er to, jeg regner med hun blir stor nok til å få eget rom i løpet av året Dette syntes jeg er alt for sent :o Våkner ikke dere foreldre av barnets gråt eller rop da? Å ha barnet på soverommet så lenge, tror jeg ikke er gunstig for barn eller foreldre. Tror også avvenningen tar alt for lang tid.
Dagoberta Skrevet 31. mars 2005 #18 Skrevet 31. mars 2005 Dette syntes jeg er alt for sent :o Våkner ikke dere foreldre av barnets gråt eller rop da? Å ha barnet på soverommet så lenge, tror jeg ikke er gunstig for barn eller foreldre. Tror også avvenningen tar alt for lang tid. Jeg synes egentlig det bare er bra at jeg våkner når hun gråter, hun gråter sjelden uten grunn på natta. Når hun begynner å klatre ut av sprinkelsenga på egen hånd, skal hun få eget rom, for da vet jeg at hun kan komme og vekke meg hvis hun ikke klarer å vekke meg med gråt fra det andre rommet. Jeg har jo registrert at vi er mye senere ute enn mange andre, men jeg tror ikke det har noen negative konsekvenser at vi sover sammen. (Må nevne at jeg er singel, så hun forstyrrer bare meg, det er nok en del av grunnen til at jeg ikke var mer ivrig etter å få henne på eget rom fra 6 mnd. alder)
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #19 Skrevet 31. mars 2005 Jeg hadde gutten min inne hos oss til ca 3 månder... etter dette hade jeg han på rom tett i vårt.. og han hadde forsatt vuggen inne hos oss viss han var skikkelig urolig.... men sov stort sett hele natten... 12 timer.... Når han var 1,3 år fekk han stor seng.. Og det har gått så fint.... Når han har mareritt så kommer han bare inn til oss og sovner.... så bærer vi han bare inn igjen.. Vi har grind i trappa så han ikke tusler ner å ramponerer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå