AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Hei. Jeg lurer på hvor grensa deres for å være hjemme når dere er syke er. Jeg var hjemme fra praksis torsdag og fredag, og jobb i dag siden jeg har hatt vondt i halsen, litt feber/forhøyet temp (37,5-38,5 grader), slapp og sliten, vondt i hele kroppen og veldig grøtete stemme. Er selv usikker på om det er forkjølelse, hals betennelse eller influensa, men jeg valgte å ringe inn syk og syns det var riktig av meg siden jeg jobber på sykehus. Jeg er helt ny i gamet og vet ikke om jeg skal ringe syk i morgen også? Nå er jeg fysisk oppegående, men tung i kroppen, grøtete stemme og har ekstremt vondt i ganen (?). Når jeg ringte syk til jobben i går fikk jeg «shit, det var det jeg ikke håpte at noe skulle ringe om nå, for jeg sliter såå med å dekke opp flere vakter i hele helgen» Hva hadde dere gjort? Jeg får dårlig samvittighet for at jeg er syk, spesielt når jeg vet at de trenger folk på jobb. På en annen side er jeg i praksis også, og der kan jeg viste være borte tre dager. Jeg har vært borte to (torsdag og fredag). Jeg har også snart eksamen og ønsker å være fiskest mulig nå i desember siden det bare er 15 dager til eksamen. Anonymkode: 9d5f8...a98
Heisann1234 Skrevet 1. desember 2018 #2 Skrevet 1. desember 2018 Synes nesten det er verre å jobbe som "litt sjuk" i helsevesenet der man skal være fysisk aktivt, er i mye nærkontakt med sårbare pasienter osv. Hvis det i tillegg skjer noe uforventet så er du rimelig ferdig på slutten av vakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå