AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Del Skrevet 1. desember 2018 Hjelp, Har lyst til å legge inn et bud på en bolig hvor siste fellesvisning var for 1 måned siden. Jeg fikk en privatvisning med meglerassistent nå onsdag og lurer litt på om det er akseptabelt å legge inn et bud i dag, lørdag eller søndag med en 24 timers aksept frist. Har finansiering på plass, men megler får vel ikke sjekket med bankkontakten min i helgene. Hva tenker folk om dette? Har veldig lyst på denne boligen. Er det akseptabelt å legge inn bud i helgene? Anonymkode: 5f72a...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. desember 2018 #2 Del Skrevet 1. desember 2018 Tror det står at frist på første bud ikke kan være kortere enn kl 12 første virkedag. Hvis megler ikke får gjort jobben sin får du heller ikke tilslaget. Så jeg ser ikke helt hva du oppnår med å legge inn et bud slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #3 Del Skrevet 1. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp, Har lyst til å legge inn et bud på en bolig hvor siste fellesvisning var for 1 måned siden. Jeg fikk en privatvisning med meglerassistent nå onsdag og lurer litt på om det er akseptabelt å legge inn et bud i dag, lørdag eller søndag med en 24 timers aksept frist. Har finansiering på plass, men megler får vel ikke sjekket med bankkontakten min i helgene. Hva tenker folk om dette? Har veldig lyst på denne boligen. Er det akseptabelt å legge inn bud i helgene? Anonymkode: 5f72a...b1a Du må legge inn bud med lenger akseptfrist om du legger inn noe bud i helger eller i tilknytning til høytidsdager. Megler må kunne kontakte din bank og må kunne konfere med sin oppdragsgiver. Ellers blir du bare kontaktet med beskjed om å forlenge budfristen, noe som er helt unødvendig. Sett fristen tidligst til mandag klokken 12.00 Anonymkode: 5eaa3...266 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #4 Del Skrevet 1. desember 2018 Er du en seriøs budgiver, så gjør du ikke budgivingen mer vanskelig enn den trenger å være. Budet må stå til mandag kl 12. Anonymkode: 1ce1c...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. desember 2018 #5 Del Skrevet 1. desember 2018 Som alle svarer, er det vanlig at det står skrevet om budgivningen at korteste budfrist er neste virkedag kl. 12. Det går naturligvis an å prøve seg, ved å gå rett på selger, siden boligen har vært på markedet en stund, men det er litt useriøst. Og husk du eventuelt er ansvarlig for mellomlegget, om finansieringen likevel ikke er i orden, og selger får mindre for boligen enn det du bød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bay Skrevet 1. desember 2018 #6 Del Skrevet 1. desember 2018 TS her. Takk for alle svar. Skjønner på flertallet her mener at det ikke er akseptabelt å legge inn bud som tenkt. Men det er ingen steder hvor det står at det er forbudt. Regelen om klokken 12:00 gjelder kun etter annonsert visning, jeg var på privat visning. Er en seriøs budgiver og synes ikke det er er useriøst å legge inn et bud på flere millioner kroner. Finnes det useriøse budgivere? Er ikke alle som byr på boliger seriøse? Klart, hvis du ikke har finansiering på plass så er jeg enig i at det er useriøst, men å legge inn bud uansett hvilken dag det gjelder er vel ikke useriøst! Uansett er jeg enig i det Stan svarer her, vis ikke megler får gjort jobben sin og selger avviser budet så oppnår jeg ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #7 Del Skrevet 1. desember 2018 12 minutter siden, Bay skrev: TS her. Takk for alle svar. Skjønner på flertallet her mener at det ikke er akseptabelt å legge inn bud som tenkt. Men det er ingen steder hvor det står at det er forbudt. Regelen om klokken 12:00 gjelder kun etter annonsert visning, jeg var på privat visning. Er en seriøs budgiver og synes ikke det er er useriøst å legge inn et bud på flere millioner kroner. Finnes det useriøse budgivere? Er ikke alle som byr på boliger seriøse? Klart, hvis du ikke har finansiering på plass så er jeg enig i at det er useriøst, men å legge inn bud uansett hvilken dag det gjelder er vel ikke useriøst! Uansett er jeg enig i det Stan svarer her, vis ikke megler får gjort jobben sin og selger avviser budet så oppnår jeg ingen ting. Problemet her er jo at kjøper eller megler må være i stand til å sjekke finansiering for å vite om de kan takke ja. Og det kan de ikke i helgen, derfor må budet uansett stå til mandag. Anonymkode: 29d14...a94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #8 Del Skrevet 1. desember 2018 Har du finansieringsbevis? Anonymkode: 93d24...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. desember 2018 #9 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet her er jo at kjøper eller megler må være i stand til å sjekke finansiering for å vite om de kan takke ja. Og det kan de ikke i helgen, derfor må budet uansett stå til mandag. Anonymkode: 29d14...a94 De må strengt tatt ikke det. Men det kan bety mye trøbbel (og tid), om det viser seg at budgiver ikke hadde finansiering. (Jeg tar forbehold om at det i nyere tid har kommet forskrifter eller annet som gjør at megler er ansvarlig for å sjekke finansiering. Jeg kjøpte min nåværende bolig uten å ha finansiering i orden - bare visste at det ikke ville være noe problem.) Endret 1. desember 2018 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #10 Del Skrevet 1. desember 2018 Vi gjorde det. Privat visning lørdag, la inn bud direkte til selger søndag. De aksepterte😊 Dette var før fellesvisning og vi vet at megler frarådet dem det, men selger ønsket å selge til oss. Anonymkode: 5f59a...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #11 Del Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: De må strengt tatt ikke det. Men det kan bety mye trøbbel (og tid), om det viser seg at budgiver ikke hadde finansiering. (Jeg tar forbehold om at det i nyere tid har kommet forskrifter eller annet som gjør at megler er ansvarlig for å sjekke finansiering.) Ok, unyansert av meg. Selger MÅ ikke, men jeg vil tro det er svært få selgere som aksepterer risikoen ved å droppe å sjekke. Og da oppnår ikke budgiver det han/hun ønsker uansett. Anonymkode: 29d14...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 1. desember 2018 #12 Del Skrevet 1. desember 2018 7 minutter siden, T-Rex skrev: De må strengt tatt ikke det. Men det kan bety mye trøbbel (og tid), om det viser seg at budgiver ikke hadde finansiering. (Jeg tar forbehold om at det i nyere tid har kommet forskrifter eller annet som gjør at megler er ansvarlig for å sjekke finansiering. Jeg kjøpte min nåværende bolig uten å ha finansiering i orden - bare visste at det ikke ville være noe problem.) Når kjøpte du boligen din? Jeg har nettopp kjøpt bolig og finansbevis måtte være iorden for å kunne legge inn bud. Vi var flere som deltok i budrunden. Det var et par som ønsket å legge inn bud men de ventet på å få finabsbeviset iorden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. desember 2018 #13 Del Skrevet 1. desember 2018 Just now, Snaskesnusken said: Når kjøpte du boligen din? Jeg har nettopp kjøpt bolig og finansbevis måtte være iorden for å kunne legge inn bud. Vi var flere som deltok i budrunden. Det var et par som ønsket å legge inn bud men de ventet på å få finabsbeviset iorden. Det er en god stund siden. Og jeg var eneste budgiver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 1. desember 2018 #14 Del Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Det er en god stund siden. Og jeg var eneste budgiver. Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 1. desember 2018 #15 Del Skrevet 1. desember 2018 Hvorfor er det viktig for deg å legge inn bud nå, fremfor å vente til mandag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #16 Del Skrevet 1. desember 2018 Hva gjør man hvis man er rik og ikke trenger huslån, er finansieringsbeviset også er sikkerhet på at du har x antall millioner på konto ? Anonymkode: 7e0f2...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bay Skrevet 1. desember 2018 #17 Del Skrevet 1. desember 2018 4 minutter siden, Elektra skrev: Hvorfor er det viktig for deg å legge inn bud nå, fremfor å vente til mandag? Har en annen bolig jeg ønsker dersom jeg ikke får tilslag på denne. Har ikke økonomi til å være i to budrunder samtidig. Finansiering er ikke er problem og har finansieringsbevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bay Skrevet 1. desember 2018 #18 Del Skrevet 1. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man hvis man er rik og ikke trenger huslån, er finansieringsbeviset også er sikkerhet på at du har x antall millioner på konto ? Anonymkode: 7e0f2...0e5 Godt spørsmål angående finansieringsbevis, må man ha finansieringsbevis om man ikke trenger å ta opp lån for og kjøpe bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #19 Del Skrevet 1. desember 2018 15 minutter siden, Bay skrev: Godt spørsmål angående finansieringsbevis, må man ha finansieringsbevis om man ikke trenger å ta opp lån for og kjøpe bolig? Nei, da oppgir du navnet på en kontakt i banken som du har avtalt kan bekrefte at du har nok penger på konto for å betale budet. Anonymkode: 29d14...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 1. desember 2018 #20 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg har vært på boligjakt det siste året og har opplevd ved to anledninger at bud har kommet inn på søndager. Som interessent får man jo SMS om bud. Det ene kom inn søndag kl 11 og sto til kl 14, det andre kom inn søndag kveld og sto til mandag kl 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå