Gisele Skrevet 21. august 2002 #1 Skrevet 21. august 2002 hei! jeg er en student som lurer på om jeg skal starte på ernæringsfysiolog studiet. og jeg har noen spørsmål jeg hadde håpet at noen kunne svare meg på! de er som følger: 1) hvilken skole må en gå for å kunne utdanne seg til dette? (si gjerne om inntakskrav - strenge på karakterer osv.. hvis en vet noe om dette) 2) er det noe særlig stort behov for dette nå og videre fram? (har lurt litt på det der!) 3) noen her på kvinneguiden som er utdannet og kanskje kan si noe om jobben sin? (positive/negative ting?)
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #2 Skrevet 9. februar 2004 Jeg er ikke utdannet, men håper noen som er det eller hvet noe om det kan svare
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Studiet tilbys ved medisinsk fakultet, Universitetet i Oslo. Om de andre universitetene også tilbyr dette vet jeg ikke. Inntakskravene er sånn passe høye, tror jeg. Det har blitt vanskeligere å komme inn med årene. Rundt 50 poeng kanskje? De første to årene er felles for leger og ernæringsfysiologer. Det er et tøft studium, som går over fem år. Hva gjelder jobber så tror jeg de fleste er på institusjoner (sykehus, diverse hjem). Men det er også en del på steder som Tine Meierier, Matforsk, Helsedepartementet etc. Jeg aner ikke hva som er de mest populære arbeidsstedene. Men jeg tror ikke det er vanskelig å få jobb i hvert fall. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå