Gå til innhold

Søke ny jobb uten at arb.giver vet om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke ny jobb. Jeg trives helt ok i jobben jeg har nå, men av praktiske grunner så hadde det vært lettere med jobb et annet sted. 

Men jeg har ikke så lyst å si til arbeidsgiver at jeg søker ny jobb. Jeg er redd arbeidsgiver ikke vil ta dette så godt i mot, samt at dette kal føre til begrensninger for meg hvis jeg ikke får ny jobb og fortsetter i nåværende jobb. Men begrensinger mener jeg at de kanskje ikke stoler på meg for de tenker at jeg kanskje ser etter andre jobber, ikke vil la meg gå på kurs ol. fordi det ikke er "vits" fordi jeg kanskje bytter jobb. 

Så jeg lurer på om jeg skal søke litt jobber i skjul. Men hvordan gjør man det da med referanser? Jeg har evt. referanser fra to tidligere jobber. Også har jeg tenkt på muligheten til å kanskje få en kollega til å være referanse i nåværende jobb (en som jeg stoler på at holder tett).

Hva tror dere?

Anonymkode: bcb56...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri hatt kollega som referanse, har hørt om kollegaer som er som venner på jobb helt til sånne saker dukker opp. Plutselig har de "forsnakket seg" ovenfor sjefen. 

Det skjer oftere enn man tror.

Anonymkode: fe23c...9f6

Skrevet

Jeg har hatt kollega som referanse, og hun som meg. Fungerte veldig bra. 

Anonymkode: ed492...9d8

Skrevet

Jeg søker jobber uten at arbeidsgiver vet om det. Bruker tidligere sjefer som referanse.

Har forstått det slik at det er helt normalt. En bekjent som selv jobber som sjef, har sagt at man så og si aldri burde oppgi nåværende sjef som referanse (med mindre det er vikariat eller engasjement som uansett vil ta slutt). Og som du sier, det kan ta tid før du får ny jobb.

Anonymkode: 3a437...5f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...