Gjest Lilleulv Skrevet 30. mars 2005 #1 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg lurer bare på noe ang. trygd/støtte når man er syk... Jeg har jo vært i gang med å få meg ny jobb i det siste, men formen har blitt dårligere og dårligere. Nå føler jeg at jeg har nådd bunnen egentlig, og er ikke i stand til å jobbe sånn som det er nå Tragisk nok... Trodde jeg var på vei til å bli frisk jeg. Anyway, jeg kommer jo til å trenge noen penger etter hvert. Hvor kan jeg henvende meg? Hva er kravene for å få hjelp (trygd eller sosialhjelp eller hva det er)? Jeg har aldri tenkt på sånt før, men det burde jeg kanskje med den diagnosen jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. mars 2005 #2 Del Skrevet 30. mars 2005 Prøv på trygdekontoret. De kan nok hjelpe deg. I det minste vet de nok hvor du skal henvende deg. Håper du kommer deg snart. God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mars 2005 #3 Del Skrevet 30. mars 2005 ok takk, hannen Men det jeg tenker er at jeg bør se det an... det kan jo være jeg blir fort bedre denne gangen? Jeg har så lyst på jobb jeg fatter ikke folk som gjør alt de kan for å få uføretrygd når de egentlig KAN jobbe jeg :o Det er for meg ubegripelig... Vel, jeg får ta en telefon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizzi Skrevet 30. mars 2005 #4 Del Skrevet 30. mars 2005 ok takk, hannen Men det jeg tenker er at jeg bør se det an... det kan jo være jeg blir fort bedre denne gangen? Jeg har så lyst på jobb jeg fatter ikke folk som gjør alt de kan for å få uføretrygd når de egentlig KAN jobbe jeg :o Det er for meg ubegripelig... Vel, jeg får ta en telefon Vil bare si at jeg synes det er en svært farlig uttalelse du kommer med angående at folk gjør alt de kan for å få uføretrygd selv om de kan jobbe. Du kan overhodet ikke vite hva som ligger bak. Psykiske lidelser f.eks vises ikke utenpå og kan for noen være så pinlig at de finner på andre grunner for å bli uføretrygdet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #5 Del Skrevet 30. mars 2005 Sånn uansett KAN det jo være en trygghet, i hvert fall økonomisk, å vite at man klarer seg selv om man ikke er i stand til å jobbe. Nå tenker jeg for din del, da, at det kanskje kan være greit å slippe å bekymre seg over dette i tillegg til sykdommen. På den annen side vet jeg ikke hvor mye styr og papiararbeid og sånt som skal til både for å få og "gå av" trygd. Men det finnes sikkert (?) midlertidige støtteorninger. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mars 2005 #6 Del Skrevet 30. mars 2005 Vil bare si at jeg synes det er en svært farlig uttalelse du kommer med angående at folk gjør alt de kan for å få uføretrygd selv om de kan jobbe. Du kan overhodet ikke vite hva som ligger bak. Psykiske lidelser f.eks vises ikke utenpå og kan for noen være så pinlig at de finner på andre grunner for å bli uføretrygdet! Jeg forstår det Den kommentaren var da ikke ment på alle. Jeg vet bare om et par som fint kunne ha jobbet, men de gidder ikke, de trives greit som uføretrygda. Og det finnes jo flere av dem. Synes det er alt for lett å bli ufør i dag jeg. Burde vært litt mer oppfølging også, og forsøk på å få de ut i arbeidslivet igjen. Også er det en del folk som ikke "tar tak i" problemene sine også da, og tar den lettvindte veien og blir uføre. Men det var ikke det vi skulle snakke om. bare nevnte det. Jeg synes det er utrolig kjipt om jeg må gå til det skrittet å leve på trygd, og håper jeg klarer å unngå det. Ellers så hadde det som Gjest sier vært deilig å bare kunne konsentrere seg om å bli frisk, og ikke trenge å stresse sånn med å jobbe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. mars 2005 #7 Del Skrevet 30. mars 2005 Det er flott at du vil prøve alle utveier før trygd. Men det kan være greit å finne ut hvordan du går fram hvis det skulle vise seg at trygd er den eneste utveien. Så derfor bør du kontakte trygdekontoret. Det er ikke lett å finne fram i jungelen av rettigheter. Som regel må du spørre og grave selv. Sett opp en liste over ting du lurer på før du tar kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mars 2005 #8 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja, det skal jeg hannen. Jeg prøvde å ringe de for et års tid siden, men følte det var VM i kjøtthuer der inne... Fikk ikke et skikkelig svar, helt sånn goddag mann økseskaft altså :o Men får håpe jeg kommer til noen oppegående nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. mars 2005 #9 Del Skrevet 30. mars 2005 Ja, det skal jeg hannen. Jeg prøvde å ringe de for et års tid siden, men følte det var VM i kjøtthuer der inne... Fikk ikke et skikkelig svar, helt sånn goddag mann økseskaft altså :o Men får håpe jeg kommer til noen oppegående nå Er det sånn at du blir satt over fra den ene til den andre, ville jeg bedt om å få et møte med en saksbehandler. Det kan være lettere å forklare problemet ansikt til ansikt. Har du noen papirer på tilstanden din, kan du ta de med deg. Ikke gi opp selv om du ikke får svar med en gang. Det er sikkert mulig å lete opp en del rettigheter på nettet. Finnes også en del interesseorganisajoner for forskjellige sykdommer/tilstander som kan være til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå