Gå til innhold

Farlige hunder som ikke regnes som farlige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlig erfaring med store spisshunder/polarhunder. Føler de er veldig sånn silent killers. Er helt stille og rolige til det plutselig smeller...

Men, synes ingen raser burde være forbudt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 30.11.2018 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Har dachs kraft til å drepe ?? De to andre rasene er av dominant natur,Men kommer vel an på sosialisering og slikt. Er ikke raser for nybegynnere:)

Anonymkode: ab6e3...53a

Dominant av natur.... Går ikke det vet du :fnise:

Anonymkode: 98f94...6f0

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften til TS: Farlige hunder som ikke regnes som farlige.

Med "regnes" tenker jeg "av folk flest". Jeg har ingen problemer med de rasene du nevner, men skadepotensialet er stort. Her snakker vi om hunder med særdeles høyt kjevetrykk og stor kamplyst, så skadene blir ofte omfattende. Dette er ikke bare fakta, men noe folk stort sett vet. Sånn sett faller de utenfor tråden.

Anonymkode: e3b3f...0a7

100% enig i påstanden om skadepotensialet, men utover det er vi nok uenige.

Skrevet

Fuglehunder, en del av dem i nabolaget. Spesielt et par av dem virker veldig aggressive, skummelt med tanke på at de ofte står i langline på tomta til naboen uten særlig oppsyn. 

Skrevet

De mest aggressive hundene jeg har møtt er dachs, labrador retriever og gordon setter. 

Husker da jeg var på ferie i en by her i Norge, og så den svæææære rottweileren. Største rottweileren jeg har sett! Uansett, det var en mor med en 1-2 år gammel gutt der og eieren til hunden. Moren ville at ungen skulle hilse på denne store hunden. Eieren ville at barnet skulle hilse. Hunden ville ikke hilse. Den prøvde å komme seg bort, men eieren tvang den med å dra den i båndet, skyve hodet bort til barnet og kjefte på den. Ungen datt opp på hunden og skrek og lo. Men det skjedde ingenting da, men i mitt stille sinn tenkte jeg at dette kunne fort bli ganske farlig. 

Anonymkode: 55ef7...490

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De mest aggressive hundene jeg har møtt er dachs, labrador retriever og gordon setter. 

Husker da jeg var på ferie i en by her i Norge, og så den svæææære rottweileren. Største rottweileren jeg har sett! Uansett, det var en mor med en 1-2 år gammel gutt der og eieren til hunden. Moren ville at ungen skulle hilse på denne store hunden. Eieren ville at barnet skulle hilse. Hunden ville ikke hilse. Den prøvde å komme seg bort, men eieren tvang den med å dra den i båndet, skyve hodet bort til barnet og kjefte på den. Ungen datt opp på hunden og skrek og lo. Men det skjedde ingenting da, men i mitt stille sinn tenkte jeg at dette kunne fort bli ganske farlig. 

Jeg glemte portugisisk vannhund. Har møtt aggressive slike også.

Skrevet

Dere må forstå at alle hunder er farlige om de er aggressive. Min hund ble drept av en dalmatiner, har vel ingenting å si i ettertid om rasen generelt anses som farlig eller ikke? 

Hunder med mye bruksegenskaper er selvsagt ekstra utsatte for å bli aggressive, da grunnet stress. 

Anonymkode: 33fee...f8a

• Liker 1
Skrevet

Har stor hund selv og hun finnes ikke aggressiv. Hun har blitt angrepet av tre små hunder. Ikke biter hun tilbake når hun blir bitt heller. 

Hundene som har bitt var puddel, staffordshire bullterrier og fuglehund. 

Anonymkode: a37d7...0f6

Skrevet

Tervuren og Groendal er jeg veldig forsiktig med. I gata bor det to Eurasiere (forskjellige eiere) som bare venter på en anledning til å drepe hunden min. Og sikkert meg også. Synes synd på eierne som tviholder på de store bikkjene når de møter andre hunder. Men den sinteste hunden i gata er en golden, men det er den eneste aggressive golden jeg kjenner.

I England er Dachs den hunderasen som biter oftest.

Anonymkode: 9bd79...5e6

• Liker 1
Skrevet

staff. alle forguder den staffen, men de er drapsmaskiner. kaller hundene for nanny dog fordi den tåler alt fra barn. alle staffene jeg har møtt på har vært veldig voldsomme og aggressive mot min hund.

Anonymkode: 54755...6b8

• Liker 1
Skrevet

Har dårlig erfaring med Border Collie, Schæfer, Fuglehunder ( type settere ), polare raser og Staffordshire Bullterrier.

Mange av disse rasene er populære, på godt og vondt. Det fører ofte til at de havner hos eiere som ikke ser på egenskaper, men heller utseende. Dårlig avl, dårlige oppdrettere som selger til hvem som helst. Grøsser mtp at det virker som det blir flere og flere som går for type Dogo Canario og blandinger av disse, nettopp fordi de ser ''tøffe'' ut.

En del jakthunder her i nabolaget blir trent et par uker før de skal på jakt, resten av året står de i hundegård, ikke rart de blir stressa og får aggressive tendenser.

Opplever også at Malinois og Riesenschnauzer er type ''skarpe'' hunder, som absolutt ikke bør havne i feil hjem på lik linje med Rottweiler f.eks.

Har dog bare gode erfaringer med Rottweilere, enn så lenge. Chiahuahua derimot....

Anonymkode: 86d93...07d

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dog bare gode erfaringer med Rottweilere, enn så lenge. Chiahuahua derimot

En rottweiler og chiahuahua kan være like hissige å bite/ annsees som farlige, men du har mer sjans å forsvare deg/barn/egen hund mot en dasch/chihuahua enn en rottweiler/shæfer

Skrevet
56 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

En rottweiler og chiahuahua kan være like hissige å bite/ annsees som farlige, men du har mer sjans å forsvare deg/barn/egen hund mot en dasch/chihuahua enn en rottweiler/shæfer

Ja, det er helt riktig. En rottweiler vil jo kunne gjøre mere skade enn veldig mange andre raser. Skrev ut i fra erfaring bare, når det kommer til hvilke raser jeg har opplevd som hissige.

Synes det er fryktelig synd og tragisk at sånne små raser blir behandlet mere som enn gjenstand, enn et levende vesen. De er hunder på lik linje med alle andre hunder og bør oppdraes som en hund.

Har hatt med meg større hunder i bånd, som har blitt angrepet av sånne små raser, heldigvis har ingen av de jeg har hatt med meg svart tilbake.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt riktig. En rottweiler vil jo kunne gjøre mere skade enn veldig mange andre raser. Skrev ut i fra erfaring bare, når det kommer til hvilke raser jeg har opplevd som hissige.

Synes det er fryktelig synd og tragisk at sånne små raser blir behandlet mere som enn gjenstand, enn et levende vesen. De er hunder på lik linje med alle andre hunder og bør oppdraes som en hund.

Har hatt med meg større hunder i bånd, som har blitt angrepet av sånne små raser, heldigvis har ingen av de jeg har hatt med meg svart tilbake.

Må understreke at dette selvfølgelig ikke gjelder absolutt alle!

Har møtt Chiahuahua midt på fjellet flere ganger, og møtt andre små raser som blir behandlet som en hund, og ikke en ting.

Skrevet (endret)
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et menneske som går tur vil alltid være mer påpasselig ved passering av en mastiff kontra en cavalier, ligger i menneskets refleks

Endret av Gladgutten79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...