Gå til innhold

Vil ikke sette barn til verden, for alt handler om ha , ha og ha.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det er det samme å sette barn til verden i dag som det var i "gamel dager". For nå går det ikke lang tid før barna skal ha fordi ei venninne har fått noe. og slik fortsetter det...

Anonymkode: 8eed8...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne jo gjort et bidrag til en endring å oppdra barn til å gi gi gi da, eller med andre verdier enn å ha ha ha hvertfall. 

Anonymkode: e9c0d...574

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er det samme å sette barn til verden i dag som det var i "gamel dager". For nå går det ikke lang tid før barna skal ha fordi ei venninne har fått noe. og slik fortsetter det...

Du vet det er mulig å si nei sant? Jeg har en seksåring som aldri maser om godteri på butikken, og vi kan gå i store lekebutikker og se på ting uten en eneste "jeg vil ha" -runde.. Hun forteller innimellom om ting venninner har som hun synes er stas, men maser aldri og tar et nei for et nei uten drama. 

Det kalles oppdragelse og tilknytning til gode, ikke-materialistiske forbilder. 

Vi har forøvrig over gjennomsnittet god økonomi, og kunne kjøpt langt mer ræl enn vi gjør, men velger å kjøpe lite og brukt fordi vi er opptatt av miljø og dyre/menneskevelferd. 

Anonymkode: 19cc9...9c7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det er mulig å si nei sant? Jeg har en seksåring som aldri maser om godteri på butikken, og vi kan gå i store lekebutikker og se på ting uten en eneste "jeg vil ha" -runde.. Hun forteller innimellom om ting venninner har som hun synes er stas, men maser aldri og tar et nei for et nei uten drama. 

Det kalles oppdragelse og tilknytning til gode, ikke-materialistiske forbilder. 

Vi har forøvrig over gjennomsnittet god økonomi, og kunne kjøpt langt mer ræl enn vi gjør, men velger å kjøpe lite og brukt fordi vi er opptatt av miljø og dyre/menneskevelferd. 

Anonymkode: 19cc9...9c7

Jeg også! men da ligger kanskje feilen hos foreldrene. For du har jo disse som bare kjøper og kjøper, og ikke tenker miljø i det hele tatt.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i gamle dager ble barn satt til verden fordi det var forventet og hele familien presset på, og hvis det ikke kom noe barn så ble det månelyst.

• Liker 1
Skrevet

I gamledager fikk man barn for å ha mer arbeidskraft på gårdene... 

Anonymkode: e5136...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...