Gå til innhold

Tatt hull, men det er ikke lov med øredobber på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tok hull i ørene for to uker siden. Det er ikke lov å bruke øredobber på jobb og i morgen har jeg en 7 timers vakt. Vil hullene gro igjen på 7 timer?

Endret av sørlands chips
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kan du teipe? 

Anonymkode: cbbf1...d9a

Skrevet

er da mange som teiper ørene når de er på jobb. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, BiancaWhite skrev:

er da mange som teiper ørene når de er på jobb. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Kan du teipe? 

Anonymkode: cbbf1...d9a

Nei det er ikke lov det heller, fikk beskjed av sjefen at neste gang må jeg ta de ut :S

Skrevet

Hva slags jobb er det? syns det høres rart ut.

Anonymkode: a3498...d0e

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Antagelig innen helsesektoren. Jobber man feks som sykepleier på operasjonsstuer så er ikke noe sånt tillat 

Anonymkode: 1b51a...e7b

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på kafé

Skrevet (endret)

synes det er utrolig rart at det er lov med vippeextensions, men ikke øredobber. Ser at venninner stadig vekk mister vipper oppi maten og rundt omkring.

Endret av sørlands chips
  • Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, sørlands chips skrev:

Jobber på kafé

Hæ?? Hvorfor får du ikke ha øredobber der ?

• Liker 6
Skrevet

Finnes også sånne «gjennomsiktige» øredobber. 

Rart at du ikke har lov å bruke øredobber der da... Ikke en gang små? Høres rart ut. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, sørlands chips skrev:

Jeg tok hull i ørene for to uker siden. Det er ikke lov å bruke øredobber på jobb og i morgen har jeg en 7 timers vakt. Vil hullene gro igjen på 7 timer?

At hullene kan gro igjen er ditt minste problem. Faren for infeksjon er derimot stor når du skal fingre med og ta ut/sette inn øredobb. 

Jobber du i helsevesenet? I så tilfelle er det ogaå infeksjonsfare til og fra pasienter, noe du burde tenkt på og dermed ikke gått avsted og laget hull. 

Anonymkode: 16a75...ded

• Liker 1
Skrevet

Av hensyn til hygiene og mat, selvfølgelig. 

Anonymkode: f2e28...a60

Skrevet

Tror ikke det gror igjen nei, men hvorfor i alle dager er det ikke lov med øredobber på kafé???? Har da jobbet på kafé selv med øredobber i. 

Anonymkode: 77701...30c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av hensyn til hygiene og mat, selvfølgelig. 

Anonymkode: f2e28...a60

Du har jo ikke ørene dine oppi maten?

Anonymkode: 77701...30c

• Liker 4
Skrevet

Synes det er rart at det ikke er lov å ha i små øredobber. Jeg jobber i helsevesenet og på skolen fikk vi forklart at grunnen var at man ofte tar på øredobbene selv om man ikke er klar over det. Men vi fikk lov til å ha helt små, tette øredobber. God håndhygiene skal man ha uansett. 

Anonymkode: 9af71...939

Skrevet

Jeg jobber i restaurant og har mange øreringer. Jeg bruker ikke smykker på hendene på jobb, ingen armbånd, klokke eller ringer. Gifteringen henges i et snor under skjorta. At ørepiercing skal være et problem har jeg aldri hørt om før. 

Anonymkode: e4b7c...9aa

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobba på kjøkken i mange år, og det var ikke lov med øredobber, selv med teip. Det er fordi de kunne falle ut av ørene og oppi maten.

Anonymkode: 00d4b...c8f

Skrevet

Det er til og med lov med små, tette øredobber på operasjonssalen. Åpne hull kan lettere infiseres.

Anonymkode: 7f646...e5f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobba på kjøkken i mange år, og det var ikke lov med øredobber, selv med teip. Det er fordi de kunne falle ut av ørene og oppi maten.

Jeg brukte hårnettet over ørene også. Kokken his oss var vel utdannet (jeg er ufaglært) og mente det var helt i orden. 

Lurer på om det fins retningslinjer på dette, eller om det er opp til hver enkelt. 

Anonymkode: e4b7c...9aa

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare en bonus om man finner en diamantøredobb i maten? 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...