Gå til innhold

Blir demotivert pga stort frafall på studie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med en master, og vi er nå kun 30 stykk igjen. Flere har gitt uttrykk for at de og vil slutte. Jeg klarer meg bra, ligger foreløpig mellom A og B, og ønsker i utgangspunktet å fullføre. MEN alle mine «beste» medstudenter har gitt seg. Har ingen å «dele» studiehverdagen med. Jobber fullt utenom. Er sliten og lei studiekrav og ensomheten i dette. Er det verd å fullføre dette alene? Har 1,5 år igjen. Snuser samtidig på å ta en ny bachelor til høsten, dog innenfor relativt samme fellt hvor masteren vil være relevant...

Anonymkode: 9f293...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er i bunn og grunn alene, du studerer vel for deg og ikke for andre? 1 1/2 år er ikke lenge i løpet av ett liv, tenk på det! Jeg studerer selv i en annen by, borte fra samboer og jeg har like lenge som deg igjen. Hold ut! Master er uansett bedre enn en ny bachelor. Har du fritid kan du heller begynne på noe utenom ;) 

Anonymkode: 1ab42...d88

• Liker 6
Skrevet

Hold ut, det er så verdt det!

Anonymkode: 0aa40...22a

• Liker 1
Skrevet

Om du har lyst til å jobbe med det er det verdt det, men om det innerst inne ikke er det du vil jobbe med, så syntes jeg faktisk ikke man skal fullføre bare for å fullføre. Jeg vet at det går på tvers av det andre anbefaler siden man beviser noe med å ta en master. I en viss grad kan jeg være enig i det, men det er mye bedre å fullføre noe du har lyst til, fremfor å tvinge deg gjennom noe du kanskje ikke ønsker å jobbe med det. For alle del, skal du jobbe med det og vil det, ville jeg kjørt på, men tenk gjennom det. Arbeidslivet blir ikke noe enklere  enn en master i  mange kunnskapsdrevne bransjer, for der er det jobb både tidlig og sent nesten den hele våkne tiden. Og langt mer enn 1.5 år, kjenner f. eks. mange som jobber tilnærmet døgnet rundt innen teknologi. 

Anonymkode: d4855...53d

Skrevet

Vi hadde ca. |0% selvmord på vårt masterstudie.

Anonymkode: 2f191...8bb

Skrevet

Kanskje du skal jobbe litt mindre og ha det litt mer moro?

Anonymkode: a29fd...93b

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal jobbe litt mindre og ha det litt mer moro?

Anonymkode: a29fd...93b

Kan ikke, alene med barn. Men ja, er nok litt for streber.. 

Men takk for tilbakemeldinger, skal prøve å ta meg sammen å fullføre, til tross for 0 motivasjon. Ts

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ca. |0% selvmord på vårt masterstudie.

Anonymkode: 2f191...8bb

10% er ganske mye i en skoleklasse. Eller var det over flere år? Hvilket studie var dette?

Anonymkode: 70719...f31

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

10% er ganske mye i en skoleklasse. Eller var det over flere år? Hvilket studie var dette?

10% mye? Jøss.  

Anonymkode: 74cc5...89c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg kan se står det 0 og ikke 10. 

Anonymkode: 5d54b...8c4

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

10% mye? Jøss.  

Anonymkode: 74cc5...89c

Greit nok at veldig mange tar selvmord her i landet, men hvis det titt og ofte er 5 stk av 50 studenter som tar selvmord på en skoleklasse i en bestemt studieretning, så er noe som ikke stemmer der. Da er det snakk om ordentlig forberdingspotensiale.

Jeg har hatt mere intrykk av at noe rundt 2 studenter i året per skole tok selvmord... Ikke rundt 3-5 studenter per skoleklasse. Beklager hvis det ble for naivt..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at veldig mange tar selvmord her i landet, men hvis det titt og ofte er 5 stk av 50 studenter som tar selvmord på en skoleklasse i en bestemt studieretning, så er noe som ikke stemmer der. Da er det snakk om ordentlig forberdingspotensiale.

Jeg har hatt mere intrykk av at noe rundt 2 studenter i året per skole tok selvmord... Ikke rundt 3-5 studenter per skoleklasse. Beklager hvis det ble for naivt..

I året altså. Ikke totalt så klart.

Skrevet

Jeg er litt nyskjerrig på hvorfor studentene gir seg? For lite innhold eller læring? Ikke motiverende nok? Feilvalg? Tidsklemma? Av 30 stk som er igjen må det være NOEN som kan bli gode studievenner? Jeg selv er akkurat ferdig med å studere som voksen, syns livet på skolen var veldig ålreit selv om jeg jobbet fullt og var tildels ganske sliten. Du må finne tilbake motivasjon, se for deg hva denne Masteren kan gi deg etter endt studie. (vil du fortelle hva du studerer?) 

1.5 år går fort - hold ut og snart er du i mål? 

Skrevet
On 11/30/2018 at 7:24 PM, AnonymBruker said:

Snuser samtidig på å ta en ny bachelor til høsten, dog innenfor relativt samme fellt hvor masteren vil være relevant...

Hvorfor snuser du på en ny bachelor? 

Skrevet

Hold ut, så har du en utdannelse, 1.5 år gå går fort! 

Anonymkode: 776c8...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...