Gå til innhold

Hvor setter du grensen klåing og fysisk kontakt til dansepartner

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Dansegulvet har ofte synt seg å vera en arena for å bli kjent med andre, og mange nytter dansegulvet som  eit sjekkested for potensiell sexualpartner .     Hva får deg til å se  "Ja" dersom   evntl. ein ukjent herre kommer bort til deg  å inviterer deg opp som danspartner på eit utested , dansegalla etc.    Hvor setter  du  grensen til   klåing  og  fysisk kontakt på dansegulvet. ?    Har du  opplevd å bli så smigret og betatt av din dansepartner at det har endt med sex. ?  

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å danse er ikke en seksuell aktivitet i mine øyne så det å godkjenne en dans er overhodet ikke å godkjenne seksuell klåing! Det blir litt som å tro at et vennlig hei er en invitasjon til sex! Nope! 

Anonymkode: 8bf85...dfa

• Liker 7
Gjest Andrea93
Skrevet

Godtar ingen klåing på dansegulvet med mindre jeg har invitert til det (feks plassert hendene hans e.l). Uoppfordret klåing har ingenting på et dansegulvet å gjøre, og det er det desverre ALTFOR få som forstår. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å danse er ikke en seksuell aktivitet i mine øyne så det å godkjenne en dans er overhodet ikke å godkjenne seksuell klåing! Det blir litt som å tro at et vennlig hei er en invitasjon til sex! Nope! 

Invitasjon til dans er i utgangspunktet ingen invitasjon til sexuell klåing,og aktivitet.     Tradisjonelt sett   er det blitt slik at under de fleste steder hvor det arangeres dans så er det  i kombinasjon skjenkeløyve  og inntak av alkohol.    Og med inntak av alkohol så svekkes ofte vurderingsevnen .    

Skrevet
3 minutter siden, Andrea93 skrev:

Godtar ingen klåing på dansegulvet med mindre jeg har invitert til det (feks plassert hendene hans e.l). Uoppfordret klåing har ingenting på et dansegulvet å gjøre, og det er det desverre ALTFOR få som forstår. 

Det må jo sies å være klåing det også?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, visp skrev:

Skratter å ler så jeg nesten griner....

Jupp det er vel og en for for klåing------

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Andrea93 skrev:

Foreks. feilplasserte hender ?. Er det  da slik å forstå  at du gjir din dansepartner  en leksjon i hvor han bør avstå å   plassere hendene "før" entre av dansegulvet.  ?  Eller er det snakk om leksjon i danseføringen ?

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Aner ikke. Jeg danser ikke. 

Anonymkode: 023fc...680

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. Jeg danser ikke. 

Anonymkode: 023fc...680

OK ! Da går du glipp av mye.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Invitasjon til dans er i utgangspunktet ingen invitasjon til sexuell klåing,og aktivitet.     Tradisjonelt sett   er det blitt slik at under de fleste steder hvor det arangeres dans så er det  i kombinasjon skjenkeløyve  og inntak av alkohol.    Og med inntak av alkohol så svekkes ofte vurderingsevnen .    

Problemet er manglende grunnmoraler ikke manglende vurderingsevne. Uansett hvor full en person er stopper moralen man i visse ting, som for eksempel drap, vold, voldtekt, stjeling eller klåing. Gjør man det allikevel i beruset tilstand betyr det at man tenker det er okei å gjøre men at man ikke tør edru. Menn kan ikke skylde på at de er fulle for å ha dårlig kvinnesyn, det er moralene deres sin skyld og det er ikke noe unnskyldning å være en klåfingra creep bare fordi man er full. Menn med greit kvinnesyn skjønner det helt fint uansett hvor fulle de er. 

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er manglende grunnmoraler ikke manglende vurderingsevne. Uansett hvor full en person er stopper moralen man i visse ting, som for eksempel drap, vold, voldtekt, stjeling eller klåing. Gjør man det allikevel i beruset tilstand betyr det at man tenker det er okei å gjøre men at man ikke tør edru. Menn kan ikke skylde på at de er fulle for å ha dårlig kvinnesyn, det er moralene deres sin skyld og det er ikke noe unnskyldning å være en klåfingra creep bare fordi man er full. Menn med greit kvinnesyn skjønner det helt fint uansett hvor fulle de er. 

Konsentrasjon og vurderingsevne er påvist betydeleg  nedsatt i kombinasjon med alkohol.     " Dei fleste er  blitt kjent med at "jeppe drakk " men ingen vet hvorfor jeppe drikker".    Hvorfor  personligheten  / holdninger  endres  hos mennesker med tilsynelatende  fornuftig holdinger / adfærd  til  det ugjennkjennelig i   kombinasjon med  alkohol, bilkjøring, kvinnesyn m.m finnes truleg  ikkje noe godt svar på.    Det finnes kanskje  eit instinkt av " Røver, Kjeltringer,  klåfingra  " i alle mennesker utan at ein er villig å innsjå det.          

Gjest Andrea93
Skrevet (endret)
15 timer siden, visp skrev:

Jepp, det har du nok rett i. Ville aldri gjort det med en totalt fremmed etter noen minutters dans, så det var kanskje et litt teit eksempel. Det har heller vært når det har ligget åpenbart i kortene at vi har lyst å dra hjem sammen. 

Endret av Andrea93
Gjest Andrea93
Skrevet
14 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Foreks. feilplasserte hender ?. Er det  da slik å forstå  at du gjir din dansepartner  en leksjon i hvor han bør avstå å   plassere hendene "før" entre av dansegulvet.  ?  Eller er det snakk om leksjon i danseføringen ?

Har da ikke sagt noe om feilplasserte hender? Men at jeg inviterer til klåing ved å plassere hendene hans. F.eks at hendene hans er rundt midjen min, og jeg fører dem litt lavere med mine egne hender for å antyde at "klåing" er innafor. 

Skal sies, som en annen nevnte over her, at det heller ikke nødvendigvis er greit å gjøre med en fremmed. Det er jeg forsåvidt enig i, og det er ikke noe jeg ville gjort med noen jeg ikke kjente med mindre det er helt tydelig at de er interessert i å ta det videre. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Alltid like spennende hver gang ein innviterer et  "tilfeldig"   kvinnfolk opp til dans, og som oftest avslører  kroppspråket.

Etter  2-3 danser er oftast  kjemien  nokså samstemt , og ikkje  uvanleg å oppleve  at også  kvinnfolka kan  " endre grepet "  og presser og gnir sine bryster  mot brystkassen.     Nå er eg  ikkje typen som går på dans for å "klå " på dansepartneren, men fordi eg liker å danse,og kan ofte  bli betatt av dansepartneren utan å gjøre tilnærmelser . men    blir ofte kjent med mange hyggelige mennesker.    Opplever  mange hyggelige  kvinnfolk som  gjir utrykk for at dei  liker å danse,  og  blir ofte  takknemlig når de blir  invitert opp til dans.         

Tradisjonelt sett så er det menn som oftast  tar initiativet og  innviterer  kvinnfolka  til dans , og  fører .   Ein  tradisjon som fortsatt  ser uttil å opprettholdes innenfor dei fleste dansemiljøer, og ein behandler sin dansepartner m/ respekt.       

Endret av Anonym Bruker
Gjest UngMann1986
Skrevet
På Friday, November 30, 2018 den 20.11, AnonymBruker skrev:

(...)

Gjør man det allikevel i beruset tilstand betyr det at man tenker det er okei å gjøre men at man ikke tør edru. Menn kan ikke skylde på at de er fulle for å ha dårlig kvinnesyn, det er moralene deres sin skyld og det er ikke noe unnskyldning å være en klåfingra creep bare fordi man er full. Menn med greit kvinnesyn skjønner det helt fint uansett hvor fulle de er. 

Dette går vel ikke bare på menn? Var på julebord i går. Jeg hadde full kontroll på mine egne hender, men en av mine kvinnelige dansepartnere tok seg den friheten å klype meg i rumpa både tre og fire ganger, uten at jeg oppfordret til det! 

Skrevet

Syntes man tar dette alt for alvorlig.. er det en som er litt for frempå  - så tror jeg at han / hun forstår om du skyver hånden pent tilbake...

Har selv opplevd damer på byen (både gifte og single) som når de får i seg et par tre glass med prosecco for mye blir litt klengete... om om de skulle finne på å ta hånden på låret mitt under bordet - så smiler jeg og tuller det bort.. ingen katastrofe skjedd - skulle hun velge å la hånden gli lenger opp også - ja så løser vi det på samme måten... og da tar de fleste det... Alt er jo så forbanna alvorlig nå.... nyt og kos -- si nei på en pen måte  så løser det meste seg

Anonymkode: bb3a8...d1f

Skrevet
På 30.11.2018 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Tett dansing er i høyeste grad seksuelt ladet, og jeg begriper ikke hvordan par tillater at sin partner danser denne typen pardans med andre av motsatt kjønn, spesielt med alkohol innabords. Hos oss har vi klare grenser. Vi danser overhodet ikke med andre, det er begge enig om. Ingen av oss har lyst heller. Hvorfor i alle dager skal man DANSE tett på et dansegulv med andre enn sin partner?

Det sagt, klåing er selvsagt ikke godkjent selv om man danser sammen, men i mine øyne er denne typen dansing å trekke strikken ganske langt, og det må forventes at noen tolker signalene feil.

Anonymkode: c95e7...27a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tett dansing er i høyeste grad seksuelt ladet, og jeg begriper ikke hvordan par tillater at sin partner danser denne typen pardans med andre av motsatt kjønn, spesielt med alkohol innabords. Hos oss har vi klare grenser. Vi danser overhodet ikke med andre, det er begge enig om. Ingen av oss har lyst heller. Hvorfor i alle dager skal man DANSE tett på et dansegulv med andre enn sin partner?

Det sagt, klåing er selvsagt ikke godkjent selv om man danser sammen, men i mine øyne er denne typen dansing å trekke strikken ganske langt, og det må forventes at noen tolker signalene feil.

Anonymkode: c95e7...27a

Hva er det dere er så redde for da? 

Anonymkode: 06934...216

Skrevet

Jeg kan godt danse med menn, men ikke tett sammen. Da blir det ofte klåing og jeg liker ikke det uansett om jeg liker fyren eller ikke.

Jeg er uansett ikke på byen for å flørte eller finne noen å ha sex med.

Anonymkode: 4f1fe...d00

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt danse med menn, men ikke tett sammen. Da blir det ofte klåing og jeg liker ikke det uansett om jeg liker fyren eller ikke.

Jeg er uansett ikke på byen for å flørte eller finne noen å ha sex med.

Anonymkode: 4f1fe...d00

Ein kan selvsagt ha det hyggeleg på dansegulvet saman med sin utvalgte partner utan å føle sexuell tilnærming.      Det aller viktigste er selvsagt å vise  respekt og tillit overfor sin utvalgte dansepartner.    Mange kvinnfolk vet utmerket  godt hvilke " koder"  de skal trykke på  hos menn .      

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...