AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #21 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det handler ikke om overoppheting - men at de er stående på strøm, med kun svært billige, elektriske komponenter som lett brennes i stykker til å hindre brannutvikling. Du får gjerne bekymre deg for hva du vil - men det blir bare merkelig å ignorere opplysninger og tall fra Brannvesenet og Direktoratet for samfunnsikkerhet og beredskap, på hva som er brannårsaker - når de går ut og opplyser om "brannfellene vi alle har på kjøkkenet". Artikkelen er fra i høst. Anonymkode: 5f37f...6a9 Eh, ja, det er dette som kalles overoppheting..? Anonymkode: 95e27...c61
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #22 Skrevet 30. november 2018 Drit nå i den dumme regelen. Ha en vannkoker på rommet ditt dersom du vil! Har bodd i 3 forskjellige studentboliger i løpet av alle årene jeg studerte. Har aldri opplevd at vannkoker var forbudt på noen av stedene. Anonymkode: c13e2...e21 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #23 Skrevet 30. november 2018 Hadde hatt vannkoker på rommet likevel og bare passet på å dra ut kontakten når vannet er kokt. Alternativt puttet vannet i en termos så du ikke koker vann på hybeøen 10 ganger om dagen. Anonymkode: 0a0b6...30d 2
Gjest Blondie65 Skrevet 1. desember 2018 #24 Skrevet 1. desember 2018 Jeg har en forholdsvis moderne vannkoker i min bolig. Likevel har jeg opplevd at jeg har slått den på uten å mene det og den har da vært uten vann. Det ble heldigvis ikke brann, men det kunne det blitt. På jobben fikk vi beskjed om at alle kaffemaskiner, vannkokere o.l. måtte kobles til timere - dette på tross av at de moderne moccamasterne slår seg av av seg selv. Det var likevel ikke godt nok for brannkonsulenten som var inne. Jeg hadde kontaktet Sammen og spurt om det var mulig å finne en løsning som du og de kan leve med.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #25 Skrevet 1. desember 2018 Så rart Jeg bor selv i studentby og er totalt avhengig av vannkokeren min. Når man kommer hjem fra lesesalen om kvelden og noen i kollektivet har full fest så er det greit å koke opp noe nudler eller rett i koppen inne på rommet. Stekeplatene på komfyren vår tar også 20-30 min for å koke opp vann, da er det rett og slett bedre å bruke vannkokeren først slik at det tar kortere tid. Anonymkode: 94426...0bb 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. desember 2018 #26 Skrevet 1. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så rart Jeg bor selv i studentby og er totalt avhengig av vannkokeren min. Når man kommer hjem fra lesesalen om kvelden og noen i kollektivet har full fest så er det greit å koke opp noe nudler eller rett i koppen inne på rommet. Stekeplatene på komfyren vår tar også 20-30 min for å koke opp vann, da er det rett og slett bedre å bruke vannkokeren først slik at det tar kortere tid. Anonymkode: 94426...0bb Hva er grunnen til at du ikke kan bruke vannkokeren din på kjøkkenet da? Altså utover at det er full fest? Hva om dere som nå blir straffet av vannkoker forbud samler dere og krever brukelige kokeplater på rommet slik at dere slipper å bli straffet for en langt mer miljøvennlig oppvarming av vann enn det kokeplater som bruker 20 minutter er? De der minikjøkkenene med kjøleskap, vask og kokeplater i ett er den dårligste løsningen i verden. Det hadde vært mye bedre å kjøpe en to platers induksjon, et lite kjøleskap, en vask og et skap samt benkeplate til alt sammen på IKEA.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #27 Skrevet 1. desember 2018 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Hva er grunnen til at du ikke kan bruke vannkokeren din på kjøkkenet da? Altså utover at det er full fest? Hva om dere som nå blir straffet av vannkoker forbud samler dere og krever brukelige kokeplater på rommet slik at dere slipper å bli straffet for en langt mer miljøvennlig oppvarming av vann enn det kokeplater som bruker 20 minutter er? De der minikjøkkenene med kjøleskap, vask og kokeplater i ett er den dårligste løsningen i verden. Det hadde vært mye bedre å kjøpe en to platers induksjon, et lite kjøleskap, en vask og et skap samt benkeplate til alt sammen på IKEA. -Jeg bruker vannkokeren på kjøkkenet dersom det er plass. Kjøkkenet er bitte lite og dersom det allerede står noe på kjøkkenbenken (som ikke kan flyttes på) må den brukes på gulvet på soverommet. -Det er ikke vannkokerforbud her jeg bor, har heller aldri hørt om det og derfor jeg reagerte. Vi har telysforbud dog -Vi bor i en studentskipnad, vi kan ikke kreve bedre hvitvarer og mer moderne kjøkkenartikler. Vi har fått beskjed om at alle hyblene skal pusses opp i løpet av en 7 årsperiode. Anonymkode: 94426...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #28 Skrevet 1. desember 2018 Er det lov å ha micro da? Anonymkode: 76946...1f2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #29 Skrevet 2. desember 2018 Bodde selv i et hybelhus under studietiden hvor det ikke var lov å ha noe elektrisk på rommet. Noen hadde lest enn nyhet fra USA om et hus som brant ned etter lynnedslag og derfor ble det forbudt. Jeg flyttet ganske raskt. Anonymkode: e6dc3...ef8
Gliffy Skrevet 2. desember 2018 #30 Skrevet 2. desember 2018 On 11/30/2018 at 7:13 PM, Ginny said: Faren er hvis man en gang skulle glemme å dra ut kontakten. Med timer er det ikke er problem Det er faktisk ikke så bra å drive og ta inn og ut kontakten hele tiden heller. Det blir slitasje som igjen kan være årsak til varmgang. Derfor er timer å anbefale uansett
Edie Skrevet 3. desember 2018 #31 Skrevet 3. desember 2018 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og brukerangrep. Edie, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå