Gå til innhold

Tjener du mere enn mannen/samboeren din?!

Tjener du mere enn mannen i huset?!  

1 stemme

1. 1. Tjener du mere enn mannen i huset?!

• Ja
      17
    • Nei
      30
    • Omtrent det samme
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke jeg, men har et par venninner som gjør det. Den ene mannen er helt komfortabel i situasjonen, mens den andre sliter... :-? :o

Han er nok litt gammeldags - synes at menn skal tjene mest... :roll: :o

Lurer på om det er mange som tjener mere enn mennene sine og evt. hvordan tar de det....? :wink: :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope...min samboer tjener meget mer enn meg... :evil:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

På papiret tjener jeg mest, men han får ganske saftig med km godtgjørelse, så han har mer utbetalt enn meg. Jeg har litt problemer med det, da... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tjener middels pluss, samboeren min tjener betydelig mer enn meg.

Det er selvsagt helt glimrende for vår del; jeg ser ikke helt problemet med at ei som har mer utdanning enn meg, større definert ansvar og større "krav" til stillingen enn meg og som i tillegg er betydelig penere enn meg også får lønn som fortjent. Det hører med til historien at jeg er fornøyd med det jeg selv tjener, dét gjør det kanskje lettere å akseptere at andre tjener mer..?

Uansett bruker jeg ikke mindre enn henne, så...

:sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg ikek noen samboer, men min ex kjæreste var arbeidsledig over en laaang periode, så ja jeg hadde kommet til å tjent bedre om vi var samboere..

Jeg er vel litt gammeldags jeg også , og skulle ønske han tjente mere enn meg... hvis jeg skulel hatt samboer altså :ler::ler:

Gjest Dolphina
Skrevet

Jeg tjener en god del mindre enn han...

Gjest skindeep
Skrevet

Akkurat nå gjør jeg det, men om ca. et år, så kommer nok han til å tjene mye mere!!!

Skrevet
Uansett bruker jeg ikke mindre enn henne, så...

:sjarmor:

Ja, det er det jeg prøver å overbevise folk om.

Mange mannfolk "shopper" ikke mindre enn kvinnfolk!!! ;)

Min er også flink... :roll::wink:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ja, jeg tjener ganske mye mer enn samboeren min uten at det er noe problem for noen av oss. Selvsagt ønsker han at han tjente mer, men da for å ha mer penger, ikke fordi han har problemer med at jeg tjener mer.

Gjest Porselen
Skrevet

Jeg tjener mere enn min mann, jeg har ingen problemer med dette men det har dessverre mannen min. Han synes vel at mannen skal tjene mere enn kvinnen.... og være den som styrer økonomien... og har innrømmet at han er litt gammeldags der.

Ganske rart igrunnen, for han er ganske så oppegående på andre områder. Han har iallfall ingen problemer med at jeg skifter dekk eller klipper plenen :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og min samboer tjener omtrent det samme, han har ett lønnstrinn høyere enn meg. (Vi jobber begge i staten)

I en periode var jeg arbeidsledig, og han tjente pengene, i en annen periode var et motsatt, så vi har opplevd alle tre varianter av dette.

Og, ingen av den plaget meg, annet enn mangelen på penger da vi ikke begge jobbet. Ja, jeg likte ikke det at jeg ikke tjente penger, men ikke fordi jeg har noe mot å forsørges, men fordi vi da ikke hadde nok penger til det grunnleggende, og måtte låne av våre foreldre. Jeg likte det heller ikke da han ikke jobbet, heller ikke da fordi jeg hadde problemer med at jeg forsørget ham, men at vi igjen måtte låne.... Nå som vi begge jobber har vi endelig betalt tilbake det vi lånte, og tjener nok til å legge av litt hver måned, og trives best med det. Ikke pga forskjell/ikke forskjell i lønn, men rett og slett at vi endelig tjener "nok" :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg tjener mer enn mannen min, men det er sjelden noe tema. Begge yter det de kan. Vi trenger alle pengene vi får sårt, og det hadde jo bare blitt dumt om han skulle sutre fordi jeg tjente for mye...

Skrevet

Nope. Er arbeidsledig student. Får dagpenger fra aetat og mannen tjener mange hundre tusen mer enn meg;)

Gjest lmari
Skrevet

Jeg tjener mest, men det er ikke noe problem for han. Han tjener helt greit selv også, selv om han selvfølgelig gjerne skulle tjent bedre (skulle vi ikke alle? ;)

Har vært student lenge mens han jobbet, og da var det han som tjente mest. Jeg har i tillegg studielån som jeg betaler på, han har ingenting. Og så bruker jeg MYE mer enn han, så det jevner seg nok ut, ja... :ler:

Skrevet

Jeg er student og han jobber så han har en god del mer enn meg. Men til sommeren, om jeg får jobb noen gang så kommer jeg til å ligge på ca 40 000 mer enn han i året..

Skrevet

Vi tjener omtrent det samme. Hvis vi ser kun på fast inntekt, tjener jeg litt mer, men min samboer har noe akkordarbeide pluss litt overtid, så totalt tjener vi vel omtrent det samme.

Ingen av oss har noen store problemer med hverken det ene eller det andre.

Skrevet

Siden jeg er student og han har vært i godt betalt jobb i flere år er det ganske naturlig at han tjener flere ganger mer enn meg. Men etterhvert regner jeg med å ta ham igjen siden jeg har valgt en utdannelse som vanligvis er bedre betalt enn hans. Det er selvsagt ikke noe problem for ham. Vi er et team og min lønn kommer da ham til gode akkurat som hans lønn kommer meg til gode.

Skrevet

Nei, han tenar meir enn meg.

Skrevet
Nope...min samboer tjener meget mer enn meg... :evil:

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...