AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Er det "feil" å ta seg en øl eller ett glass vin til maten når barna har besøk? Mulig jeg er helt blåst... For jeg har ærlig talt ikke tenkt over problemstillingen.... Minste dattera her på 9 år hadde med ei venninne hjem fra skolen forrige uke, som hun ofte har... Mannen lagde god etterlengtet middag og han tok en øl til middagen og jeg ett glass vin. Det viser seg nå at denne mammaen som hentet vistnok ikke har syntes noe om den saken og at det har vært en del snakk om det som ikke har blitt nevnt for meg før i går.. Hun har jo ikke sagt noe til meg direkte - og da synes jeg det hele blir litt for dumt... Anonymkode: 56767...b1f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Ja det er kjempe feil Anonymkode: 910fc...ce6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Inviter denne mammaen på en flaske vin en kveld dere har barnefri for å bryte isen. Anonymkode: a2c2f...cbb 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Herregud, Norge ass, så fucka forhold til alkohol. Ett glass vin er da helt ok. Du var ikke pussa liksom? Det jeg uansett ikke forstår er at hun sier det til andre og ikke til deg. Anonymkode: 67ff5...bd3 37
Chablis Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Dersom jeg vil ta meg ett glass vin til maten så gjør jeg det uavhengig av hvem jeg har på besøk. Jeg ser ikke noe galt i at barn ser et naturlig forhold til alkohol. Det er et hav av forskjell på å drekka og å nyte et glass til en bedre middag. Nei, den mora her kan ta seg en bolle! Jeg hadde faktisk konfrontert henne med at jeg skulle ha meg frabedt slik baksnakking og ryktespredning! Spør henne hva slags forbilde hun setter for datteren sin med å holde på slik? Og dersom nok kjærringer snakker om dette så blir en fjær til sju høns og så er det en unge som overhørte mor, så plutselig går ryktet om at deres barn har alkoholiserte foreldre. Nei, dette hadde jeg slått hardt ned på. 27
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 Synes det må være helt greit. Tenker at folk som reagerer på det har et unormalt forhold til alkohol selv. Men ville respektert hennes ønske/holdninger. Ringt og sagt at dere ikke var klar over hennes synspunkt når det kom til dette, og at dere godt kan droppe vinglasset når ungen er på besøk. Og samtidig sagt at for fremtiden er det fint om hun tar slike forhold med deg direkte slik at dere kan finne en løsning, at man som voksen bør ta problemer direkte, og ikke baksnakke andre. Anonymkode: f6968...292 17
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 Nei, det er ikke noe galt i å ta seg en øl til maten. Du har ikke gjort noe feil her. Anonymkode: 00a58...bfb 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, Norge ass, så fucka forhold til alkohol. Ett glass vin er da helt ok. Du var ikke pussa liksom? Det jeg uansett ikke forstår er at hun sier det til andre og ikke til deg. Anonymkode: 67ff5...bd3 Du har helt rett. Nordmenn har et fucka forhold til alkohol. Det skal drikkes øl hele sommeren, vin til middag og kveldskos og i helgene er det ut på grøftefylla både fredag og lørdag. Hver eneste anledning som har et hint av festlighet enten det er julebord, venninnemiddag, hyttetur, bursdag, jul, påske, ferie i syden eller oldemors 72,5 årsdag så skal det være alkohol med. Nordmenn drikker sykt mye og har ingen kontroll. Anonymkode: a314e...763 10
Biloba Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 Det er hun som går over streken. En del ønsker null alkohol rundt barna sine, men da er det jo opp til henne å avklare slike forventninger på forhånd, eller ta opp med dere etterpå at hun synes at selv 1 alkoholenhet er problematisk og spørre om dere vil hensynta dette ved senere besøk. 8
visp Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 Folk har pokker meg blitt helt hysteriske. Du har ikke gjort noe galt. 14
Gjest supernova_87 Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 Hadde jeg hørt noen på arbeidsplassen eller blant venner baksnakke andre foreldre for å ha tatt seg et glass vin eller en øl til maten når poden deres var på besøk der, og vist sin misbilligelse, så er det jo vedkommende som baksnakker jeg hadde tenkt mitt om. Hva mener du selv, hvem har et problem, du eller henne? Ikke la hennes problemer bli dine. HUN er den som baksnakker. Du bruker alkohol, ble du tydelig beruset foran hennes datter? Nei, har du gjort noe galt?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt rett. Nordmenn har et fucka forhold til alkohol. Det skal drikkes øl hele sommeren, vin til middag og kveldskos og i helgene er det ut på grøftefylla både fredag og lørdag. Hver eneste anledning som har et hint av festlighet enten det er julebord, venninnemiddag, hyttetur, bursdag, jul, påske, ferie i syden eller oldemors 72,5 årsdag så skal det være alkohol med. Nordmenn drikker sykt mye og har ingen kontroll. Anonymkode: a314e...763 Det finnes en mellomting. Blir for useriøst å skulle dra alt til andre enden av skalaen med en gang, enten er man avholds ellers så er det drikking over alle bauer og kanter? Anonymkode: d584f...6a8 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Det finnes en mellomting. Blir for useriøst å skulle dra alt til andre enden av skalaen med en gang, enten er man avholds ellers så er det drikking over alle bauer og kanter? Anonymkode: d584f...6a8 Vi i Norge har kun disse to modusene i forhold til alkohol, desverre. Anonymkode: 96d9d...564
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Det er vel ikke noe problem. Hjelpe meg altså, så slitsomme enkelte folk er 1
Biloba Skrevet 30. november 2018 #15 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi i Norge har kun disse to modusene i forhold til alkohol, desverre. Anonymkode: 96d9d...564 Snakk for deg selv. 13
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 Just now, Biloba said: Snakk for deg selv. Poenget var vel at jeg mener noe annet, men at folk flest i Norge ikke tror det finnes noen mellomting mellom totalavhold og flatfyll. Snakk selv for deg selv. Anonymkode: 96d9d...564 1
SoWhat? Skrevet 30. november 2018 #17 Skrevet 30. november 2018 Vel, ungen visste tydeligvis hva dere drakk, så da har hun jo sett det før. Hjemme sikkert? Det er ikke noe å bry seg om. Såfremt dere ikke bor ørten mil utenfor allfarvei og ville vært avhengig av å kjøre om det oppsto noe. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #18 Skrevet 30. november 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt rett. Nordmenn har et fucka forhold til alkohol. Det skal drikkes øl hele sommeren, vin til middag og kveldskos og i helgene er det ut på grøftefylla både fredag og lørdag. Hver eneste anledning som har et hint av festlighet enten det er julebord, venninnemiddag, hyttetur, bursdag, jul, påske, ferie i syden eller oldemors 72,5 årsdag så skal det være alkohol med. Nordmenn drikker sykt mye og har ingen kontroll. Anonymkode: a314e...763 Da er det vennekretsen din det er noe galt med, jeg kjenner ingen som holder på sånn. Anonymkode: 00a58...bfb 3
TinaChristina Skrevet 30. november 2018 #19 Skrevet 30. november 2018 For alt du vet kan denne mammaen ha vokst opp i et alkoholisert og utrygt hjem. Det har jeg, og sånne ting som det der vil kunne være en trigger for meg. Det er ikke lett for andre å forstå, men slik kan ikke endres på. Uansett hvor mye dere roper hysteri osv. Eller det kan hende hun ikke kjenner dere godt nok til å vite at dere er normale ifht alkohol. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #20 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, CaramelDevil skrev: For alt du vet kan denne mammaen ha vokst opp i et alkoholisert og utrygt hjem. Det har jeg, og sånne ting som det der vil kunne være en trigger for meg. Det er ikke lett for andre å forstå, men slik kan ikke endres på. Uansett hvor mye dere roper hysteri osv. Eller det kan hende hun ikke kjenner dere godt nok til å vite at dere er normale ifht alkohol. Helt enig. Man skal respektere andre på dette området. Men å baksnakke er aldri greit, uansett. Dette burde moren tatt opp direkte. Enten før besøk, eller direkte i etterkant. Anonymkode: f6968...292 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå