Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en situasjon på kontoret for en stund siden fikk jeg en smikk på hånda av sjefen. Det var ikke hardt og opplevde det ikke som truende siden det var i en stresset situasjon, men stusser alikevel. Det er egentlig mange små ting hele veien som gjør at jeg er ganske betenkt over hele situasjonen som f.eks konstant "nitpicking"; hva skal du med den, hvorfor legger du den der osv...Er det noe jeg bør akseptere? Har en dårlig magefølelse og når hun er borte er det en lettelse og jobben går mye bedre.

Anonymkode: f0322...9a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en situasjon på kontoret for en stund siden fikk jeg en smikk på hånda av sjefen. Det var ikke hardt og opplevde det ikke som truende siden det var i en stresset situasjon, men stusser alikevel. Det er egentlig mange små ting hele veien som gjør at jeg er ganske betenkt over hele situasjonen som f.eks konstant "nitpicking"; hva skal du med den, hvorfor legger du den der osv...Er det noe jeg bør akseptere? Har en dårlig magefølelse og når hun er borte er det en lettelse og jobben går mye bedre.

Hersketeknikk.

Sjefen din er usikker i sin rolle, men må vise at hun er sjef, og så slår det helt feil ut. Har dere verneombud på jobben? Et sted du kan lufte deg?

Anonymkode: 9efd1...c0d

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hersketeknikk.

Sjefen din er usikker i sin rolle, men må vise at hun er sjef, og så slår det helt feil ut. Har dere verneombud på jobben? Et sted du kan lufte deg?

Anonymkode: 9efd1...c0d

Er ikke fast ansatt så i praksis har jeg vel ikke tilgang til verneombud eller liknende?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke fast ansatt så i praksis har jeg vel ikke tilgang til verneombud eller liknende?

Alle i en arbeidssituasjon har rett til et akseptabelt arbeidsmiljø, og alle har rett til å henvende seg til verneombudet. 

Anonymkode: 000fd...7d3

• Liker 3
Skrevet

Dette kan potensielt gå under betegnelsen legemsfornærmelse (se i straffeloven) så nei, dette skal du ikke godta. 

Anonymkode: d6cbc...429

• Liker 1
Skrevet

mener du at hun bokstavelig talt smekket deg over fingrene? trodde vi slutta med det tidlig på 1900tallet 🤔

Anonymkode: 0df68...89b

• Liker 2
Skrevet

Smikk? Det ordet har jeg aldri hørt før. Er det et dialektord, variant av smekk? Hvilken dialekt i så fall? :)

Anonymkode: 7676e...b32

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle i en arbeidssituasjon har rett til et akseptabelt arbeidsmiljø, og alle har rett til å henvende seg til verneombudet. 

Anonymkode: 000fd...7d3

Bekymret for hva de vil betyr for muligheten for videre engasjement på arbeidsplassen. Trenger jobben, selv om det ikke er en god situasjon.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

mener du at hun bokstavelig talt smekket deg over fingrene? trodde vi slutta med det tidlig på 1900tallet 🤔

Anonymkode: 0df68...89b

En smekk på hånda som man kanskje opplevde som barn hvis man tok et sted man ikke skulle.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Smikk? Det ordet har jeg aldri hørt før. Er det et dialektord, variant av smekk? Hvilken dialekt i så fall? :)

Anonymkode: 7676e...b32

Har faktisk ikke tenkt på det som dialektord, men det er det sikkert.Vi snakker om det samme.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette kan potensielt gå under betegnelsen legemsfornærmelse (se i straffeloven) så nei, dette skal du ikke godta. 

Hørtes voldsomt ut...var ikke vondt, men ikke bra alikevel.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes voldsomt ut...var ikke vondt, men ikke bra alikevel.

Det trenger ikke være vondt for å falle under begrepet legemsfornærmelse, det kommer helt an på omstendighetene rundt, og hvorfor det ble gjort. Så lenge du opplevde det som noe som ble gjordt for å "straffe" deg og det var ubehagelig så kan det - avhengig av omstendighetene - falle under denne delen av lovverket. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Hvorfor smekket hun hånden din da? 

Hva hadde du gjort? Var hånden i godteskåla forbeholdt kunder kanskje?

Noen her vil lage storm i et vannglass uten å se situasjonen ann. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke være vondt for å falle under begrepet legemsfornærmelse, det kommer helt an på omstendighetene rundt, og hvorfor det ble gjort. Så lenge du opplevde det som noe som ble gjordt for å "straffe" deg og det var ubehagelig så kan det - avhengig av omstendighetene - falle under denne delen av lovverket. 

Herregud !   Sånt skjer bare på kvinnearbeidsplasser. Så dumt at det er latterlig spør du meg    :fnise:

Anonymkode: 2bb76...b8d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for informasjon.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal du virkelig ikke akseptere! Verken smikken eller nitpickingen, spiller heller ingen rolle hvor hardt hun smikket deg, sånt gjør man ikke. Har du noen andre sjefer du kan snakke med? 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...