Gå til innhold

Kan man ta en seiersdans i retten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har vunnet en rettssak har man da lov til å ta en liten seiersdans i retten? Rettssaken er jo over så man forstyrrer jo ikke noe viktig. 

Anonymkode: 3ae3f...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hånlo med blikket boret i motparten. Høyt og i kanskje et minutt sammenhengende. Føltes digg der og da, men skammet meg i det jeg lukket kjeften og har skammet meg hver gang jeg tenker på det siden.

Ikke gjør det.

Anonymkode: cf158...8de

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har vunnet en rettssak har man da lov til å ta en liten seiersdans i retten? Rettssaken er jo over så man forstyrrer jo ikke noe viktig. 

Anonymkode: 3ae3f...576

Du er ikke i en rettssal når du vinner en rettssak. 

Dommer kommer fra dager til uker etter hovedforhandlinger. Da får advokaten dommen tilsendt fra retten og informerer sin klient enten på kontoret eller over telefon. 

En annen sak, ta ikke seiere på forskudd. Mange har trodd de har hatt en opplagt sak og tapt så det suser etter å ha sklidd gjennom en hovedforhandling. Så seiers dansen den kan lett bli noe helt annet.

En annen sak er at man skal vise respekt for retten og opptre deretter. 

Anonymkode: 1b03d...7f8

• Liker 5
Skrevet

Nei. Det blir som å rape og fise ved kongens bord. Å være i rettslokaler er en seriøs affære så seiersdansen får du vente med til du kommer ut. 

Dom avgis uansett sjeldent i retten, men oversendes din advokat på epost og forkynnes/hentes ved din lokale stasjon noen uker i etterkant. 

Anonymkode: c2cc1...948

• Liker 4
Skrevet

Hvis du vil miste all respekt og vise at du har null dannelse, så kjør på. Men ellers ville jeg nok latt pent være ja. 

• Liker 3
Skrevet

Man må heller spørre seg hva en "seiersdans" skal tjene til? Hva kommer det ut av at en står og vrir på seg som en tulling i et rettslokale?

Anonymkode: 46fa2...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...