Gå til innhold

Gi opp å få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen tips og råd til å legge babyønske bak meg. 

Jeg ønsker et til barn, han gjør ikke det. Vi har til sammen 3. Jeg har 1, han har 2 fantastiske barn. Det er jo evig nok. Men jeg har i alle år ønsket meg to biologiske barn. Det er mye som taler for det logiske i at et til barn ikke passer. Den fysiske helsen min klarer kanskje ikke en graviditet, jeg vil snnsynligvis ende opp sm fra 2.trimester pga en skade i bekkenet. Vi kan ikke få barn bare fordi en av oss vil. Så er det den lille urimelige stemmen inni meg som roper "hvorfor kan han si nei, og det er definitivt, men jeg kan ikke si ja og dét være definitivt?" Og jeg skjønner jo galskapen i det! For all del! Og akkurat nå passer det jo ikke å få barn en gang! For liten plass, nettopp flytta sammen, 3 unger fra før, må ha ny bil i såfall, starte helt på nytt. 

Altså...hvordan legger jeg dette sterke ønslet bak meg, når keg har mannen i mitt liv, et nydelig barn, 2 herlige bonusbarn, tilfreds med resten av livet...men en liten del av meg bare...mangler? 

Vil det gå over i det hele tatt? 

Er forøvrig snart i midten av 30årene så JEG føler det snart er for sent mor min del, og for mitt bio-varn, som nå er tenåring, og skulle bli storesøsken. 

Anonymkode: 9a528...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må fokusere på realitetene her. Jeg og har et ønske om et barn til, eller hadde. Men jeg måtte etter nummer to innse at det hadde jeg faktisk ikke helse til. Hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg vært sengeliggende hele svangerskapet. Med to unger fra før, så nytter det ikke. Du skal ha energi og overskudd til de barna du har. Og du skal ha overskudd til det barnet du får. 

Anonymkode: df72f...11c

Skrevet

Foreldrerådet (podcast) har nettopp gitt ut en episode om akkurat dette! Anbefaler deg å lytte til den, det ga meg mer enn en a-ha-opplevelse!

Anonymkode: 8f950...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...