Gå til innhold

Deling ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde leilighet når jeg traff mannen. Han flyttet inn til meg, og etter at vi fikk barn kjøpte vi hus sammen. Jeg la her inn overskuddet fra salg av min leilighet på 900.000. Vi giftet oss året etter at vi flyttet inn. Lånet står 50/50 på hver av oss. Mitt spørsmålet er her: Har jeg noe krav på de 900.000  når vi nå skal selge pga skilsmisse?

Anonymkode: 76c61...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde leilighet når jeg traff mannen. Han flyttet inn til meg, og etter at vi fikk barn kjøpte vi hus sammen. Jeg la her inn overskuddet fra salg av min leilighet på 900.000. Vi giftet oss året etter at vi flyttet inn. Lånet står 50/50 på hver av oss. Mitt spørsmålet er her: Har jeg noe krav på de 900.000  når vi nå skal selge pga skilsmisse?

Anonymkode: 76c61...2f8

Ja, de 900.000 (justert for inflasjon) skal holdes utenfor oppgjøret. Det man har med seg inn i ekteskapet skal man også ha med seg ut, les om skjevdeling: http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1870/1899/1900

Skrevet

Husk at det er den som hevder å ha et skjevdelingskrav som må kreve dette.

Uansett hvor god dokumentasjon du har så skjer ikke skjevdeling av seg selv, eller automatisk, du må kreve det.

Anonymkode: cd0dd...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...