AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Jeg har datet/holdt på med ei jente i ca 7 mnd nå. Hun er trans (tidligere vært gutt). Vi begynner vell å bli ganske seriøse nå, men ikke gjort forholdet offisielt enda. Jeg er 22 år, og hun er 20 år. For to dager siden fortalte jeg min bestekompis om henne og hennes «hemmelighet». Først trodde han meg ikke, men da begynte han å le og kalte meg homo på sånn kødd. Jeg vet ikke om han mente det eller ikke, men synes det var litt sårende av han å si noe sånt. Jeg kjenner meg selv best og vet veldig godt at jeg er hetero og kun liker jenter. Kunne aldri blitt sammen med en mann. Hun jeg er sammen med ser jo ganske så jentete ut, mer enn mange andre jenter jeg kjenner. Høres han ut som en kompis som er verdt å beholde? Han fortalte videre til noen kompiser av oss, og jeg kjenner jeg blir så lei meg over hvordan han kan gjøre noe sånt. Forørvig er han den eneste jeg fortalte dette til (ja hun ga meg tillatelse til å fortelle. Outet henne ikke)... Mine foreldre vet om oss og flere venner vet vi er sammen, men de vet ikke om det hun har gjort. Selvfølgelig er ikke noe dette dem trenger å vite, dem liker henne godt. Men hadde vært trist om de ville reagert like negativt og ledd av meg dem og om de fikk vite det Hva bør jeg gjøre med han? Og hvordan hadde du reagert hvis sønnen din ble sammen med ei som hadde skifte kjønn? Uansett hva andre vil mene kommer jeg ikke til å slå opp med henne, eller endre mine tanker.. 😌 Seriøse svar takk! Anonymkode: 0da3e...2b9 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 30. november 2018 At han lo og ble litt typisk guttete med å si homo osv kunne jeg kanskje tilgitt. At han sa det videre hadde vært slutten på vårt vennskap. Kos deg med dama di du og drit i han. Anonymkode: fef2d...de3 101
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: At han lo og ble litt typisk guttete med å si homo osv kunne jeg kanskje tilgitt. At han sa det videre hadde vært slutten på vårt vennskap. Kos deg med dama di du og drit i han. Anonymkode: fef2d...de3 Enig! En liten kommentar kunne jeg kanskje akseptert. Fortsatte han det hadde jeg droppa han. Du er jo ikke homo når du er sammen med ei jente. Anonymkode: a8e4d...410 30
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Ville aldri delt dette med noen. Husk: Aldri fortell noe til andre som du ikke vil at noen skal vite. Svært få klarer å holde kjeft. Anonymkode: 75a3d...170 15
282_NaughtySpark Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Så koselig, gratulerer til dere begge!! 20
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville aldri delt dette med noen. Husk: Aldri fortell noe til andre som du ikke vil at noen skal vite. Svært få klarer å holde kjeft. Anonymkode: 75a3d...170 Men han er jo bestekompisen min jeg betror meg jo til han om det meste. Vi har vært det i mange mange år. Dessuten er han ganske mye sammen med meg og har møtt henne masse sammen med meg. Tenkte jo kanskje at han kunne få vite det, men ingen andre. Får håpe det hjelper å ta en prat med han, kanskje også sammen med henne. Kanskje han forstår det bedre 😕 TS Anonymkode: 0da3e...2b9 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 4 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev: Så koselig, gratulerer til dere begge!! Tusen takk!☺️ Anonymkode: 0da3e...2b9
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 Gratulerer så mye med kjæreste! Snakk mer med kompisen din, men om han fortsetter å gjøre narr og fortelle det videre så ville jeg droppet ham etterhvert. Dette er jo uvant for de fleste, jeg tenker at du bør ha litt tålmodighet, samtidig så kan du ikke godta baksnakking og stygge kommentarer. Jeg ville altså snakket mer med ham, men samtidig sagt at du ikke liker at han slarver bak ryggen din eller kommer med stygge kommentarer. Men at han kan gjerne spørre om han har noen spørsmål. Kos deg med kjæresten og ikke vær redd for å fortelle det til familie og andre venner så lenge det er greit for henne. Kanskje opplever du at noen reagerer på samme måte, kanskje noen tar avstand. Isåfall så vet du ihvertfall hvem du har med å gjøre. Og i de fleste tilfeller så vil slike reaksjoner komme hovedsaklig fordi de mangler kunnskap og erfaring. Lykke til videre 😊 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 Jeg har ikke barn, men er tante og har noen yngre venner ol. Hvis de hadde blitt sammen med en transperson så hadde jeg synes det var fint. Synes det er koselig at folk finner hverandre, og tenker at verden går i riktig retning når det blir mer og mer akseptert og vanlig å være trans. En del mennesker mangler rett og slett kunnskap om dette. De forstår det ikke. Hvis kameraten din er viktig for deg ville jeg forsøkt å lære han litt. Kanskje sett en dokumentar sammen, eller noe. Men det er skikkelig bedritent av han å spre dette videre, hvis han har fått beskjed om at han ikke skal gjøre det. Da er han kanskje ikke verdt flere forsøk. Anonymkode: c7a44...695 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han er jo bestekompisen min jeg betror meg jo til han om det meste. Vi har vært det i mange mange år. Dessuten er han ganske mye sammen med meg og har møtt henne masse sammen med meg. Tenkte jo kanskje at han kunne få vite det, men ingen andre. Får håpe det hjelper å ta en prat med han, kanskje også sammen med henne. Kanskje han forstår det bedre 😕 TS Anonymkode: 0da3e...2b9 Det er ikke fint å betro seg til andre om en hemmelighet som ikke er din. Ellers syns jeg han er ekstremt umoden! Anonymkode: 27684...232
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke fint å betro seg til andre om en hemmelighet som ikke er din. Ellers syns jeg han er ekstremt umoden! Anonymkode: 27684...232 Kjæresten hadde sagt at det var greit at han sa det 17
Svartfugl Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet/holdt på med ei jente i ca 7 mnd nå. Hun er trans (tidligere vært gutt). Vi begynner vell å bli ganske seriøse nå, men ikke gjort forholdet offisielt enda. Jeg er 22 år, og hun er 20 år. For to dager siden fortalte jeg min bestekompis om henne og hennes «hemmelighet». Først trodde han meg ikke, men da begynte han å le og kalte meg homo på sånn kødd. Jeg vet ikke om han mente det eller ikke, men synes det var litt sårende av han å si noe sånt. Jeg kjenner meg selv best og vet veldig godt at jeg er hetero og kun liker jenter. Kunne aldri blitt sammen med en mann. Hun jeg er sammen med ser jo ganske så jentete ut, mer enn mange andre jenter jeg kjenner. Høres han ut som en kompis som er verdt å beholde? Han fortalte videre til noen kompiser av oss, og jeg kjenner jeg blir så lei meg over hvordan han kan gjøre noe sånt. Forørvig er han den eneste jeg fortalte dette til (ja hun ga meg tillatelse til å fortelle. Outet henne ikke)... Mine foreldre vet om oss og flere venner vet vi er sammen, men de vet ikke om det hun har gjort. Selvfølgelig er ikke noe dette dem trenger å vite, dem liker henne godt. Men hadde vært trist om de ville reagert like negativt og ledd av meg dem og om de fikk vite det Hva bør jeg gjøre med han? Og hvordan hadde du reagert hvis sønnen din ble sammen med ei som hadde skifte kjønn? Uansett hva andre vil mene kommer jeg ikke til å slå opp med henne, eller endre mine tanker.. 😌 Seriøse svar takk! Anonymkode: 0da3e...2b9 Det kan være et tegn på mange ting. Usikkerhet, uvitenhet eller dårlige holdninger. Kanskje han ikke visste hva han skulle si, og er av typen som begynner å tøyse og tulle når han blir usikker. Kanskje han vet lite om det å være trans, eller kanskje han har ganske bedritne holdninger. Om du så var homo, hvorfor skal man le av det, liksom? Er det ekkelt for ham? Jeg ville tatt det opp med ham og forklart at du ble såret og hvorfor. Måten han reagerer på da, vil nok si mye om han er en venn å samle på, eller ikke. 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke fint å betro seg til andre om en hemmelighet som ikke er din. Ellers syns jeg han er ekstremt umoden! Anonymkode: 27684...232 Men jeg fikk tillatelse av henne. Du leste ikke innlegget? Det var hun som tenkte jeg kunne si det og pushet meg til det da hun synes han virket kul og kom til å akseptere meg for det... Og det føltes jo naturlig å si det også siden jeg og hun er såpass mye sammen med han. Og hvis han dag spurte om vi skulle få barn, hva skulle jeg sagt da istedet? Skulle jeg lyvd? Hun kan jo ikke få egne barn TS Anonymkode: 0da3e...2b9 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Har hun blitt kvinne fullt ut liksom? Operert seg nedentil? Anonymkode: 33e10...003 3
282_NaughtySpark Skrevet 30. november 2018 #15 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg fikk tillatelse av henne. Du leste ikke innlegget? Det var hun som tenkte jeg kunne si det og pushet meg til det da hun synes han virket kul og kom til å akseptere meg for det... Og det føltes jo naturlig å si det også siden jeg og hun er såpass mye sammen med han. Og hvis han dag spurte om vi skulle få barn, hva skulle jeg sagt da istedet? Skulle jeg lyvd? Hun kan jo ikke få egne barn TS Anonymkode: 0da3e...2b9 Litt trist da, at hun liksom ikke egentlig forventer noe aksept selv, men tenkte mest på hva han kom til å syns om deg, på grunn av det. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden du fortalte det, men gi det litt tid, det er hans videre reaksjon som avgjør veien videre. Har de truffet hverandre siden du fortalte det, og hvordan oppførte han seg, eller reagerte? 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hun blitt kvinne fullt ut liksom? Operert seg nedentil? Anonymkode: 33e10...003 Hva hadde det med saken å gjøre?😅😅 TS Anonymkode: 0da3e...2b9 43
282_NaughtySpark Skrevet 30. november 2018 #17 Skrevet 30. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har hun blitt kvinne fullt ut liksom? Operert seg nedentil? Anonymkode: 33e10...003 Har det noe å si? 22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #18 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, 282_NaughtySpark skrev: Litt trist da, at hun liksom ikke egentlig forventer noe aksept selv, men tenkte mest på hva han kom til å syns om deg, på grunn av det. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden du fortalte det, men gi det litt tid, det er hans videre reaksjon som avgjør veien videre. Har de truffet hverandre siden du fortalte det, og hvordan oppførte han seg, eller reagerte? Jeg sa det til han på onsdag, hun var ikke med. Hun har ikke møtt han siden helga da vi vorset sammen. Jeg skal kanskje være med han litt i kveld, da skal jeg prate med han, eventuelt kan jo hun bli med☺️ TS Anonymkode: 0da3e...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #19 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde det med saken å gjøre?😅😅 TS Anonymkode: 0da3e...2b9 Jeg bare lurte.. Det fins jo noen som velger å ikke gå hele veien med kjønnsskifte. Anonymkode: 33e10...003 2
282_NaughtySpark Skrevet 30. november 2018 #20 Skrevet 30. november 2018 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bare lurte.. Det fins jo noen som velger å ikke gå hele veien med kjønnsskifte. Anonymkode: 33e10...003 Ikke i Norge, for her har dette supperådet på Riksen bestemt at man må forplikte seg til hele pakka, og for FtM (Kvinne til mann) så får man ikke engang lov til å operere brystene før man har lemlestet kjønnsorganene sine og sterilisert seg først, sånn at man ikke skal kunne kun operere det man er mest misfornøyd eller har problemer med, og la friske og fungerende kjønnsorganer være som de er, hvis man ønsker det. Endret 30. november 2018 av 282_NaughtySpark 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå