Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *liselotta*
Skrevet

Jeg og sambo hadde for en liten periode en slags pause i fra hverandre. Vi bodde fortsatt sammen, men forholdet vårt var over da.

Under den stunden hvor det var over med oss kom sambo i kontakt med en jente.

De hadde møttes og muligens hadde de sex (vet ikke om de har hatt sex er jo ikke min sak), men etter at vi ble i sammen igjen så kuttet han kontakten med henne.

Plutselig har denne jenta fått tak i mitt tlf.nr gjennom en felles venn av oss.

Hun ringte meg og fortalte at hun hadde hatt noe på gang med han. Jeg fortalte at jeg visste det, og at det ikke gjorde noe siden det var slutt da.

Hun ble litt paff da, og spør meg ut om de merkeligste ting og legger ut om sitt tidligere rusmisbruk. Hun virker strengt talt litt merkelig.

Hun ringer sambo hver dag i ett strekk. Jeg vil tippe at det går tåppen 10 min mellom hver gang hun ringer.

Sambo tok opp telefonen de første gangene hun ringte. Han var irritert på henne over at hun hadde kontaktet meg, da nektet hun og sa at hun aldri hadde ringt meg.

Han har spurt flere ganger om dette for å få henne til å innrømme det, men nei...det er jeg som lyver, for hun hadde aaaldri ringt meg (man ser jo nr hennes på anropsloggen min).

Han har bedt henne slutte, men nei...til ingen nytte.

Hun får også venner av seg til å ringe. Og nå begynner vi å bli kjempe lei! :cry:

Jeg lurte på, skal jeg ringe henne for å ta en alvorsprat med henne? Eller vil det være nytteløst?

Hva kan vi gjøre for å få henne til å kutte ut?

Hun tar ikke et hint! :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaffe dere nye hemmelige numre kanskje?

Syke mennesker som dette, vil dessverre forbli slik. Hjelper nok lite med at du ringer, da vil hun vel få ennå mer blod på tann ved at hun merker at det irriterer dere.

Du kan jo også anmelde forholdet, si til politiet hvordan det er så de bare tropper opp på døra hennes så hun blir skremt. De vil jo ikke gjøre noe annet enn det så lenge hun ikke har gjort noe alvorlig ennå. Men hun hadde vel sluttet da vil jeg tro, og morsomt hadde det vært også :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke det burde være hemmelig for deg hvor mange han evt knullet i pausen deres. Sånne ting skjuler man da vel ikke for hverandre?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg synes ikke det burde være hemmelig for deg hvor mange han evt knullet i pausen deres. Sånne ting skjuler man da vel ikke for hverandre?

Det må da være opp til de å avgjøre, for du har da virkelig IKKE noe med det å gjøre. :roll:

*liselotta*

Jeg ville skaffet meg hemmelig nummeret, for det blir nok ikke bedre av at du ringer. Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis dere har bedt henne om å slutte å ringe, og hun allikevel ikke gir seg, og spesielt også hvis hun er ufin og kommer med drittpreik eller trusler, kan man faktisk få nummeret hennes sperret. Har hørt om noen som gjorde det etter å ha fått sjikanerende meldinger fra et uregistrert nummer over en tid.

Skrevet
Hvis dere har bedt henne om å slutte å ringe' date=' og hun allikevel ikke gir seg, og spesielt også hvis hun er ufin og kommer med drittpreik eller trusler, kan man faktisk få nummeret hennes sperret. Har hørt om noen som gjorde det etter å ha fått sjikanerende meldinger fra et uregistrert nummer over en tid.[/quote']

Finn en måte å ta opp samtalene på, å si i fra at hvis hun forsetter å ringe så kommer du til å anmelle.

Skrevet

Vi hadde samme problem her, og anmeldte jenta for telefonterror. Hun fikk sin straff, og vi har ikke hørt noe fra henne siden.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er ulovlig å ta opp samtaler uten at den andre parten vet om det, så dette kan backfire om de har tenkt å ta det videre til politiet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ulovlig å ta opp samtaler uten at den andre parten vet om det, så dette kan backfire om de har tenkt å ta det videre til politiet.

Men det er lovlig om hun i den første samtalen sier ifra om at alle samtaler heretter, inkludert denne, vil bli tatt opp på bånd og brukt som bevis ved en anmeldelse?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror at dersom noen skulle prate med henne om dette, så burde det være ham. Ikke du. Det er han som kjenner henne, og det er ham hun føler seg trygg på.

Akkurat det er kansje hva det gjelder? At hun føler seg trygg på ham?

Du sier at hun forteller om sitt rusmissbruk til deg. Hvorfor skulle hun gjøre det tro, om ikke for annet enn at hun trengte noen å prate med om det. Jeg tror det kan være slik at han i perioden han hadde med henne, var god til å lytte og flink til å bare være der. At hun føler hun traff en som forstod henne og som likte henne for den hun er.

Dersom mulig, så ville jeg prøvd å vise litt forståelse. Hun har sikkert hatt det veldig vanskelig, og det kan alltid være ting vi andre ikke tenker på. Kansje de 2 kunne møtes en dag og fått pratet litt - og videre at du kunne la det gjøre akkurat det? Jeg tror man kunne løse mye ved å prøve å vikle det litt 'posetivt'. Kjefting og smelling fører så sjelden noe godt med seg.

Gjest *liselotta*
Skrevet
Jeg tror at dersom noen skulle prate med henne om dette, så burde det være ham. Ikke du. Det er han som kjenner henne, og det er ham hun føler seg trygg på.

Akkurat det er kansje hva det gjelder? At hun føler seg trygg på ham?

Du sier at hun forteller om sitt rusmissbruk til deg. Hvorfor skulle hun gjøre det tro, om ikke for annet enn at hun trengte noen å prate med om det. Jeg tror det kan være slik at han i perioden han hadde med henne, var god til å lytte og flink til å bare være der. At hun føler hun traff en som forstod henne og som likte henne for den hun er.

Dersom mulig, så ville jeg prøvd å vise litt forståelse. Hun har sikkert hatt det veldig vanskelig, og det kan alltid være ting vi andre ikke tenker på. Kansje de 2 kunne møtes en dag og fått pratet litt - og videre at du kunne la det gjøre akkurat det? Jeg tror man kunne løse mye ved å prøve å vikle det litt 'posetivt'. Kjefting og smelling fører så sjelden noe godt med seg.

Helt ærlig, jeg har vært utrolig hyggelig med denne jenta. Tatt i betraktning til at hun har ringt meg klokken 04 om natten og sagt min sambo lå ved siden av henne, mens han da lå i min seng. Ikke engang da har jeg "sprukket".

Jeg er en veldig rolig person, og sånt tirrer ikke meg sjalusimessig. Jeg blir bare sliten.

Han har pratet med henne. Det hjelper ikke.

Det siste jeg vil er å anmelde henne også. Men ja, sambo burde vel bytte nr hvis hun ikke snart gir seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bra ide i utgangspunktet, Kafka. Spesielt om man kunne stole på at jenta var frisk.

Men når hun trakasserer dem sånn (ringer hvert 10nde minutt, og nekter for å ha ringt mannens kjæreste når han konfronterer henne), er det tydeligvis at denne dama ikke er helt god. Jeg ville ikke anbefale dem å innlate seg for mye med henne, medmindre de ønsker å invitere et stort problem inn i livet sitt...

Gjest *liselotta*
Skrevet
Skaffe dere nye hemmelige numre kanskje?

Syke mennesker som dette, vil dessverre forbli slik. Hjelper nok lite med at du ringer, da vil hun vel få ennå mer blod på tann ved at hun merker at det irriterer dere.

Du kan jo også anmelde forholdet, si til politiet hvordan det er så de bare tropper opp på døra hennes så hun blir skremt. De vil jo ikke gjøre noe annet enn det så lenge hun ikke har gjort noe alvorlig ennå. Men hun hadde vel sluttet da vil jeg tro, og morsomt hadde det vært også :-)

'

Ja, som sagt har jeg vært altfor snill og tolmodig med henne i telefonen. Og jeg er vel ikke av den typen som vil skrike og hyle så det er vel nytteløst.

Vi får ringe politiet og høre med dem.

Vil gi hun litt mer tid. Kjedelig for henne å bli anmeldt. men, må man så må man...

Gjest Anonymous
Skrevet
'

Ja, som sagt har jeg vært altfor snill og tolmodig med henne i telefonen. Og jeg er vel ikke av den typen som vil skrike og hyle så det er vel nytteløst.

Vi får ringe politiet og høre med dem.

Vil gi hun litt mer tid. Kjedelig for henne å bli anmeldt. men, må man så må man...

Sant nok! Du vet best :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt ærlig, jeg har vært utrolig hyggelig med denne jenta. Tatt i betraktning til at hun har ringt meg klokken 04 om natten og sagt min sambo lå ved siden av henne, mens han da lå i min seng. Ikke engang da har jeg "sprukket".

Jeg er en veldig rolig person, og sånt tirrer ikke meg sjalusimessig. Jeg blir bare sliten.

Han har pratet med henne. Det hjelper ikke.

Det siste jeg vil er å anmelde henne også. Men ja, sambo burde vel bytte nr hvis hun ikke snart gir seg.

Jøss, har hun ringt og sagt det også? Ja det var en smule overildet ja..

Skrevet

Jeg hadde fått nytt, hemmelig telefonnummer med en gag. Jeg hadde ikke gitt henne lenger tid. Ting har jo ikke akkurat blitt bedre, har de?

Innse det: hun kommer ikke til å slutte å ringe og mase på dere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor tar dere tlf når dere ser nr hennes da+ vær konsekvent, ikke ta den. da går hun lei.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor tar dere tlf når dere ser nr hennes da+ vær konsekvent' date=' ikke ta den. da går hun lei.[/quote']

Kansje de alle 3 trenger å øve seg?

Skrevet

Tips henne om at hvis hun ikke lar dere være i fred kommer dere til å levere en anmeldelse på henne.

Det fungerte iallefall for å bli kvitt min plageånd.

Gjest happyending
Skrevet

Gi henne beskjed på en høflig måte at om ikke hun slutter å ringe vil dere anmelde henne til politiet.. Deretter skriver dere ned alt som skjer.. Når hun ringer skriver dere ned klokkeslett og hva hun sa.. Sender hun sms, så sparer dere på sms`en.. Det er mulig å få utskrift av disse hvis dere ikke kan synkronisere mobil med pc og dermed kan lagre dem på der.. Og så venter dere en stund til dere har nok "bevis" for terrorisering.. Det er mitt eneste råd.. Litt slitsomt, men dere må ha noe å gå på når dere kommer på politistasjonen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...