AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Jeg er gravid i uke 33, tråkket over og fallt på asfalten tidligere idag, rakk å ta meg imot så jeg landet kun på knærne og armene, altså ingen slag mot magen overhodet. Flaks og jeg tenkte derfor egentlig ikke noe mer over det der og da. Men, kom til å tenke på det nå når jeg fikk summet meg litt, kan ungen ta skade alikevel uten at det oppstod direkte slag mot magen? Kan morkaken løsne f.eks? Anonymkode: ff0d2...4b4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Hva tror du selv? Regner med du ikke holdt en fart på 100km/t når du falt. Tror morkaken sitter helt greit jeg, til tross for et lite fall (hvor du tok deg for og unngikk sammenstøt annet enn på knærne). Anonymkode: 8aa84...723
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Det skal nok ha gått helt fint! Morkaken sitter utrolig godt fast så lenge den ikke er modnet og klar for fødsel. Selv etter barnet er født kan det være veldig vondt å rive løs morkaken hvis den ikke er moden for å dette av veggen. Trenger ikke beskymre deg hvis du ikke føler noe smerter i magen!😊 Anonymkode: 82a16...2b6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du selv? Regner med du ikke holdt en fart på 100km/t når du falt. Tror morkaken sitter helt greit jeg, til tross for et lite fall (hvor du tok deg for og unngikk sammenstøt annet enn på knærne). Anonymkode: 8aa84...723 Hvorfor gidde å svare så drittakt og spydig? Nei, det gikk nok veldig fint, ts. De tåler en del de mageboerne Anonymkode: 9229a...006 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid i uke 33, tråkket over og fallt på asfalten tidligere idag, rakk å ta meg imot så jeg landet kun på knærne og armene, altså ingen slag mot magen overhodet. Flaks og jeg tenkte derfor egentlig ikke noe mer over det der og da. Men, kom til å tenke på det nå når jeg fikk summet meg litt, kan ungen ta skade alikevel uten at det oppstod direkte slag mot magen? Kan morkaken løsne f.eks? Anonymkode: ff0d2...4b4 Oppsøk lege en gang for mye enn en gang for lite. I programmet Helene sjekker inn, fra nyfødtintensiven, var det en baby med alvorlige skader etter at mammaen hadde falt. Anonymkode: 0ca11...d24 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 Det sies vel at dersom morkaken hadde løsnet så ville du merket det. Ville blødd svært mye, samt sterke smerter. Jeg også opplevde noe lignende et par uker. Men alt gikk bra. Oppsøkte ikke lege eller noe, og her sitter jeg med min 3 mnd gamle baby:) Anonymkode: 537d9...7cb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppsøk lege en gang for mye enn en gang for lite. I programmet Helene sjekker inn, fra nyfødtintensiven, var det en baby med alvorlige skader etter at mammaen hadde falt. Anonymkode: 0ca11...d24 Jeg tipper at denne kvinnen merket fallet på andre måter enn Ts. Med antagelig løsnet morkake, blødninger og store andre tegn på at noe var galt. Anonymkode: 537d9...7cb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 Det skader ikke å ringe føden og bare forhøre deg om det er noe som bør sjekkes ut. Mest sannsynlig har det gått helt fint Anonymkode: 24393...6d9
Raspberrypi Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppsøk lege en gang for mye enn en gang for lite. I programmet Helene sjekker inn, fra nyfødtintensiven, var det en baby med alvorlige skader etter at mammaen hadde falt. Anonymkode: 0ca11...d24 ..og slått magen sin. Det har ikke ts. Ellers så er jeg enig i at det er bedre å oppsøke lege en gang for mye enn en gang for lite når det gjelder gravide og barn. 2
Forever22 Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 Jeg fikk en dør smelt i magen (ved uhell) når jeg var i uke 32. Hele magen ble mørkblå men alt gikk bra med lille. Tror du kan slappe helt av, heller ta deg en tur til legen for sjekk om du uroer deg 😊 de tåler ganske mye og ligger beskyttet, selv om noen selvsagt er veldig uheldig..
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 Ved morkakeløsning får du blødninger, så det går nok bra Jeg skled selv på isen og falt to ganger under forrige graviditet. Heldigvis klarte jeg å falle på ryggen, så det gikk bra med magen. Anonymkode: 61348...987
Cera Skrevet 1. desember 2018 #12 Skrevet 1. desember 2018 Man kan få blødninger kun i magen ved morkakeløsning. Noe man ikke nødvendigvis merker og er derfor enda skumlere. Så ikke vær redd for å sjekke en gang for mye. 🙂
Mistymya Skrevet 1. desember 2018 #13 Skrevet 1. desember 2018 Fall under graviditeten skal alltid sjekkes på føden. Fikk veldig kjeft fra jordmor når jeg ikke fikk sjekk. Jeg hadde tråkket over og falt på siden. Var til og med på legevakten for foten, men jordmor sa jeg skulle vært på føden til sjekk også. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå