AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Hei, Jeg har en EPSON XP-342 printer som jeg ikke har brukt på ca 6 mnd. Jeg forsøkte å printe ut et dokument i sort-hvitt, men printeren krever utskifting av den blå patronen før den vil skrive ut. Jeg finner ingen måte å overstyre dette på. Er det noen som har noen gode tips, eller er det rett og slett slik at jeg må skifte den for å gjøre en utskrift? Anonymkode: 7d3d3...8ce
BMF Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Prøv å ta ut den blå, rist på den godt og sett den inn igjen. Da bør den klare å skrive ut et par sider til. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Printer du fra mac eller iphone? Anonymkode: 78f08...769
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #4 Skrevet 1. desember 2018 På 30.11.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har en EPSON XP-342 printer som jeg ikke har brukt på ca 6 mnd. Jeg forsøkte å printe ut et dokument i sort-hvitt, men printeren krever utskifting av den blå patronen før den vil skrive ut. Jeg finner ingen måte å overstyre dette på. Er det noen som har noen gode tips, eller er det rett og slett slik at jeg må skifte den for å gjøre en utskrift? Anonymkode: 7d3d3...8ce Når du sier du har forsøkt å overstyre det har du antakelig bedt om ren s/h-utskrift i utskriftsinnstillingene, selv om dokumentet er i s/h i utgangspunktet? Hvis ikke kan det være verdt et forsøk. Noen printere og/eller programvarer bruker litt blått i det svarte for å få en "dypere" sortfarge. Og om dokumentet har f.eks. skannede bilder i seg kan det også ligge litt "usynlig" fargeinformasjon der, som er nok til at printeren behandler det som en fargeutskrift selv om den fremstår som s/h. Anonymkode: b02a2...e80
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5 Skrevet 1. desember 2018 18 timer siden, BMF skrev: Prøv å ta ut den blå, rist på den godt og sett den inn igjen. Da bør den klare å skrive ut et par sider til. Det har jeg gjort, dessverre uten resultat.. Lurer på om det kan fungere å varme den opp litt e.l? Anonymkode: 7d3d3...8ce
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du sier du har forsøkt å overstyre det har du antakelig bedt om ren s/h-utskrift i utskriftsinnstillingene, selv om dokumentet er i s/h i utgangspunktet? Hvis ikke kan det være verdt et forsøk. Noen printere og/eller programvarer bruker litt blått i det svarte for å få en "dypere" sortfarge. Og om dokumentet har f.eks. skannede bilder i seg kan det også ligge litt "usynlig" fargeinformasjon der, som er nok til at printeren behandler det som en fargeutskrift selv om den fremstår som s/h. Anonymkode: b02a2...e80 Dokumentet er i farger, men jeg har endret til sort-hvitt utskrift på utskriftsmenyen. Men det kan godt være slik du sier ja... Anonymkode: 7d3d3...8ce
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #7 Skrevet 1. desember 2018 18 timer siden, BMF skrev: Prøv å ta ut den blå, rist på den godt og sett den inn igjen. Da bør den klare å skrive ut et par sider til. Dette funker ofte veldig godt med toner, men TS har en blekkskriver. Jeg har aldri hørt om at det skal hjelpe å riste blekkpatroner? Men noen printere er bare så festlig laget at om en patron er tom nekter den å skrive ut noe som helst (selv s/h) før den manglende, unødvendige patronen er erstattet. Dette gjelder spesielt printere med lav innkjøpspris og dyre blekkpatroner, der det er bleket produsentene tjener penger på. Anonymkode: b02a2...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå