Gå til innhold

EPSON-printer krever bytte av blå patron før den kan printe i sort/hvitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en EPSON XP-342 printer som jeg ikke har brukt på ca 6 mnd. Jeg forsøkte å printe ut et dokument i sort-hvitt, men printeren krever utskifting av den blå patronen før den vil skrive ut. Jeg finner ingen måte å overstyre dette på. 

Er det noen som har noen gode tips, eller er det rett og slett slik at jeg må skifte den for å gjøre en utskrift?

Anonymkode: 7d3d3...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta ut den blå, rist på den godt og sett den inn igjen. Da bør den klare å skrive ut et par sider til. 

• Liker 1
Skrevet

Printer du fra mac eller iphone?

Anonymkode: 78f08...769

Skrevet
På 30.11.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har en EPSON XP-342 printer som jeg ikke har brukt på ca 6 mnd. Jeg forsøkte å printe ut et dokument i sort-hvitt, men printeren krever utskifting av den blå patronen før den vil skrive ut. Jeg finner ingen måte å overstyre dette på. 

Er det noen som har noen gode tips, eller er det rett og slett slik at jeg må skifte den for å gjøre en utskrift?

Når du sier du har forsøkt å overstyre det har du antakelig bedt om ren s/h-utskrift i utskriftsinnstillingene, selv om dokumentet er i s/h i utgangspunktet? Hvis ikke kan det være verdt et forsøk. Noen printere og/eller programvarer bruker litt blått i det svarte for å få en "dypere" sortfarge. Og om dokumentet har f.eks. skannede bilder i seg kan det også ligge litt "usynlig" fargeinformasjon der, som er nok til at printeren behandler det som en fargeutskrift selv om den fremstår som s/h. 

Anonymkode: b02a2...e80

Skrevet
18 timer siden, BMF skrev:

Prøv å ta ut den blå, rist på den godt og sett den inn igjen. Da bør den klare å skrive ut et par sider til. 

Det har jeg gjort, dessverre uten resultat.. Lurer på om det kan fungere å varme den opp litt e.l?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier du har forsøkt å overstyre det har du antakelig bedt om ren s/h-utskrift i utskriftsinnstillingene, selv om dokumentet er i s/h i utgangspunktet? Hvis ikke kan det være verdt et forsøk. Noen printere og/eller programvarer bruker litt blått i det svarte for å få en "dypere" sortfarge. Og om dokumentet har f.eks. skannede bilder i seg kan det også ligge litt "usynlig" fargeinformasjon der, som er nok til at printeren behandler det som en fargeutskrift selv om den fremstår som s/h. 

Dokumentet er i farger, men jeg har endret til sort-hvitt utskrift på utskriftsmenyen. Men det kan godt være slik du sier ja...

Skrevet
18 timer siden, BMF skrev:

Dette funker ofte veldig godt med toner, men TS har en blekkskriver. Jeg har aldri hørt om at det skal hjelpe å riste blekkpatroner? 

Men noen printere er bare så festlig laget at om en patron er tom nekter den å skrive ut noe som helst (selv s/h) før den manglende, unødvendige patronen er erstattet. Dette gjelder spesielt printere med lav innkjøpspris og dyre blekkpatroner, der det er bleket produsentene tjener penger på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...