Gå til innhold

Klåing på utested

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klåing kan du akseptere,når du er på et utested,har drukket litt,og har en ekstra god dag? Skriv gjerne om du er singel eller ikke,det påvirker så klart grensene.

Anonymkode: e20e3...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting med mindre dette er en mann jeg faktisk kjenner og har noe på gang med. En fremmed som tror han er et catch og som begynner å klå får først et par advarsler, gir han seg ikke så EE det flathånda og et skikkelig klask over kinnet, faen det må gå an å oppføre seg. Hjernen fungerer selv om man er full. Den grensen er satt uansett om jeg er singel eller ei 

Anonymkode: d083d...019

• Liker 14
Skrevet

Spørs hvor de klår og i hvilken grad.

Er singel, blitt krafset på ofte på utesteder. Blir sjeldent hysterisk selv om jeg har en no-fly zone ellers. Men på utesteder kan jeg skjønne at man kan misforstå signaler. Det er mørkt, høy musikk og høy promille, osv. Jeg har aldri blitt forbannet på et utested over klåing. Men har sagt strengt i fra om "mye mindre" i andre situasjoner hvor man er edru osv. 

Tror jeg hadde blitt rimelig forbanna om en helt tilfeldig type løper opp til meg og knar på kroppen min. At noen jeg har danset med/snakket med osv har blitt nærgående og litt touchy har vært innafor selv om kleint av og til.

Så jeg er veldig streng ellers men på en nattklub osv skjønner jeg at ting kan misforstås litt osv. Innenfor rimelighetens grenser. 

Anonymkode: b1cde...230

• Liker 4
Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 89f54...f53

• Liker 4
Skrevet

Ingen klåing uten mitt samtykke er ok. 

Dette er noe #metoo skulle ha lært oss. 

• Liker 10
Gjest Paramount
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er singel, blitt krafset på ofte på utesteder. Blir sjeldent hysterisk selv om jeg har en no-fly zone ellers. Men på utesteder kan jeg skjønne at man kan misforstå signaler. Det er mørkt, høy musikk og høy promille, osv. Jeg har aldri blitt forbannet på et utested over klåing. Men har sagt strengt i fra om "mye mindre" i andre situasjoner hvor man er edru osv. 

Tror jeg hadde blitt rimelig forbanna om en helt tilfeldig type løper opp til meg og knar på kroppen min. At noen jeg har danset med/snakket med osv har blitt nærgående og litt touchy har vært innafor selv om kleint av og til.

Så jeg er veldig streng ellers men på en nattklub osv skjønner jeg at ting kan misforstås litt osv. Innenfor rimelighetens grenser. 

Hvorfor anonym når du svarer så fint og fornuftig? (Et retorisk spørsmål som ikke behøver besvares..)

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Anonymkode: 5661c...e15

• Liker 1
Skrevet

Jeg aksepterer ovehodet ingen klåing fra fremmede på utesteder

Dette gjelder like mye om jeg er i forhold eller ikke, uten at jeg ser hva det har med saken å gjøre

Det har skjed meg flere ganger at jeg har blitt antastet på utesteder, og det er helt uakseptabelt. Jeg vil kunne gå på byen uten å risikere å bli antastet av fremmede.  

Sist gang fikk gjerningsmannen en solid fysisk tilbakemelding, så tenker han seg kanskje om neste gang han vuerderer å antaste noen.  

• Liker 6
Skrevet

Huff, føler egentlig for å holde meg unna denne diskusjonen her, men blir nysgjerrig på om vi egentlig snakker om det samme. Dere som sier at det er helt uakseptabelt, tenker dere da for eksempel med en dansepartner? At det er galt at han gjør så kroppene berører hverandre? At han lar en hånd lett glir over rumpa? At han holder på rumpa? At han grafser både foran og bak? Hvor går grensen med en dansepartner? Eller er det ikke dansesettingen dere tenker på i det hele tatt?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At det er galt at han gjør så kroppene berører hverandre?

Ved dansing er dette ok. 

At han lar en hånd lett glir over rumpa?

Ikke ok, uten samtykke. 

At han holder på rumpa?

Ikke uten samtykke. Og husk at samtykke ikke trenger å være muntlig, man ser fort om dette er ok. har jeg tatt vekk hånda de en gang, hold den borte! 

At han grafser både foran og bak?

NEI! 

• Liker 8
Skrevet

Jeg aksepterer ikke noen form for klåing, uansett setting. Om du tar på meg på en måte jeg ikke liker, fjerner jeg handa di, sier ikke/nei og trekker meg unna. Jeg har stort sett ikke behøvd å være tydeligere enn dette.

Anonymkode: 89466...2a7

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, SlemUlv skrev:

Ved dansing er dette ok. 

Ikke ok, uten samtykke. 

Ikke uten samtykke. Og husk at samtykke ikke trenger å være muntlig, man ser fort om dette er ok. har jeg tatt vekk hånda de en gang, hold den borte! 

NEI! 

Da er vi ganske enige likevel, med den nyanseringen av samtykke 😊

Skrevet
3 timer siden, LiseOslo skrev:

Sist gang fikk gjerningsmannen en solid fysisk tilbakemelding, så tenker han seg kanskje om neste gang han vuerderer å antaste noen.  

Ja. Sist gang en jente gnikket seg oppetter beinet mitt på dansegulvet fikk hun en strak høyre så hun fikk seg en lur i horisontalen.... 🙄

Tenk hvis menn hadde oppført seg som dere kvinnfolk i virkligheten...

Anonymkode: 539ba...5ce

• Liker 8
Skrevet

Aksepterer ikke klåing på utested. Fremmede folk som klår? Nei takk. Med klåing mener jeg berøring med åpenbare seksuelle undertoner. Ikke ta meg på rumpa, ikke la noen hånd gli rundt livet mitt, ikke noe puppegrafsing. Dansing er noe annet, selvfølgelig kan man være tette da, men heller ikke noe klåing på rumpe, skritt og pupper. Og kjæresteri er noe annet, da har man sin interne greie. Blir jeg klådd på av fremmede, ser jeg de inn i øynene og sier at de kan drite i det. Fortsettter de så får de et klaps, eller jeg klyper dem hardt i stumpen, sier fra til vakt så de blir kastet ut så de ikke klår på meg og flere.

Anonymkode: 4fded...d15

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Sist gang en jente gnikket seg oppetter beinet mitt på dansegulvet fikk hun en strak høyre så hun fikk seg en lur i horisontalen.... 🙄

Tenk hvis menn hadde oppført seg som dere kvinnfolk i virkligheten...

Men herregud, det er jo ikke det samme på dansegulvet. I hvert fall ikke for dere merkelige folk som danser den der tørrjukkedansen med dame foran og mann bak. Men hadde du gått bort til ei dame og jukka på henne uten å danse med henne, så er det noe annet.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, det er jo ikke det samme på dansegulvet. I hvert fall ikke for dere merkelige folk som danser den der tørrjukkedansen med dame foran og mann bak. Men hadde du gått bort til ei dame og jukka på henne uten å danse med henne, så er det noe annet.

Jada. Jeg slår gamle tanter som klapser meg på rumpa uten å spørre først bevisstløse også...

• Liker 1
Skrevet

Jeg aksepterer ingenting. Damer er ofte mye værre enn menn å de forventer heller ikke å bli avvist. Ihvertfall blir det mye styr hvis de blir det. 

Jeg aksepterer kyss på kinnet å at de stryker meg over kinnet eller skuldra, men ikke tafsing både over å under klærene. 

Den tiden vi var mye på byen var det egentlig bedre å gå i singlett e.l. da det var mye mere visuellt enn å ha på skjorte. Da skulle damene under skjorta for å kjenne på musklene å også ned i buksa for å kjenne etter å det var ikke måte på. Et par damer drev å bet meg i øret i tillegg. 

Men har også sett en del menn som er ufine ja. Måtte faktisk gå imellom å redde ei venninne en gang. Det var 3 av våre nye landsmenn som hadde sett seg behag i henne. De var egentlig over alt på henne å uansett hva hun sa å gjorde overså de det glatt. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye klåing kan du akseptere,når du er på et utested,har drukket litt,og har en ekstra god dag? Skriv gjerne om du er singel eller ikke,det påvirker så klart grensene.

Anonymkode: e20e3...f97

Alle kvinner kan klå på meg så mye de vil. 

Hilsen mann på 40+ som lever i et platonisk samboerskap. Gleder meg vilt til julebordet om fjorten dager, for da skal jeg bli klådd på av ei tilreisende kollega. Hadde selvfølgelig ikke vært åpen for det hvis samboeren hadde vist litt seksuell interesse. Men den gang ei, hun har mistet "lysten"... Hun om det, og jeg om det.. 

Anonymkode: 48c69...a1d

• Liker 4
Skrevet

Min mannlige kollega hilser og bare nevner til dere damer 35+ at å stikke hendene nedi buksa hans på dansegulvet er ikke ok. Også uønsket å bli skjelt ut når han ikke vil bli med opp på hotellrommet for å se på frimerkesamlingen til dama.

Skjer på hvert julebord han er på.

Anonymkode: 233c0...57c

Skrevet

Ingenting med mindre det er en jeg kjenner godt og allerede er intim med. 

Til spørsmålet om dette også gjelder en man danser med: Danser jeg med menn på byen er det ikke for noe seksuelt men fordi jeg liker å danse og det ødelegger alt om han plutselig begynner å grafse og beføle meg! Vis respekt, dans og vær glad så vi kan ha en hyggelig kveld. Vil du prøve på noe mer så si takk for dansen og at du syntes jeg virker som en hyggelig og kul jente og vil treffe meg igjen for en middag om jeg vil, og spør om mitt nummer. Begynner du å klå og være ekkel ødelegger du hele kvelden min så jeg angrer på at jeg ga deg sjansen til en dans, og hele innstillingen min til menn de neste gangene jeg er ute så alle får morderblikk selvom jeg gjerne hadde hatt lyst til å danse litt men ikke gidder å riske det tilfelle noen beføler meg igjen! 

Anonymkode: 1e317...ed6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...