Gå til innhold

Hvorfor mister pepperkakene fasong i ovnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De liksom sklir ut å holder ikke formen etter og ha vært i ovnen.. 😳 

tips for å unngå dette? 

Har deigen kald før jeg stikker ut. Bruker ferdig deig fra Coop. 

Anonymkode: a9991...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sansynlig er de for tykke. Vi brukte coop sin deig i går og de eneste som ikke holdt formen var de som ikke hadde blitt kjevlet tynne nok.  

Anonymkode: 62d7e...e45

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mest sansynlig er de for tykke. Vi brukte coop sin deig i går og de eneste som ikke holdt formen var de som ikke hadde blitt kjevlet tynne nok.  

Anonymkode: 62d7e...e45

Får prøve det da. Tenkte å lage stort hus, så det bør vell være litt tykkelse på veggene

Skrevet

Coop sin deig er håpløs i år. Vi lagde to pepperkakehus + en haug med trær og hjerter, men alt måtte kastes. Hos oss fløt ikke deigen utover i ovnen, men den blåste seg opp og lagde store bobler med luft i som knuste når kakene kjølnet. 

Anonymkode: 5a126...8c4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coop sin deig er håpløs i år. Vi lagde to pepperkakehus + en haug med trær og hjerter, men alt måtte kastes. Hos oss fløt ikke deigen utover i ovnen, men den blåste seg opp og lagde store bobler med luft i som knuste når kakene kjølnet. 

Så kjedelig når man bruker mye tid på det...! 

Vet du hvilken andre deiger som egner seg? Har hørt meny har bra deig, men orker ikke kjøre 30 min bare for det kjenner jeg 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig når man bruker mye tid på det...! 

Vet du hvilken andre deiger som egner seg? Har hørt meny har bra deig, men orker ikke kjøre 30 min bare for det kjenner jeg 😅

Jeg aner ikke, vi har ikke orket tanken på å gjenta prosjektet enda så det er mulig det ikke blir pepperkakehus her i år i det hele tatt 😐

Skrevet

Før i tiden, da jeg lagde pepperkakehus, så pleide jeg å kutte ut malen i papp, så la jeg den oppå de varme delene og kuttet rent. Da spilte de ikke så mye rolle om deigen gled litt utover under steking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...