AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Hva tenker dere om barn som banner? Tenker dere dårlig oppdragelse? 6-åringen har plukket opp noen ord og det hender at han lirer de av seg f.eks under lek. Jeg sier alltid til han at han ikke får lov å banne, men det har kun kortvarig effekt. Anonymkode: 21a8e...593
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Jeg blir nok litt overrasket om jeg hører det fra så små barn, siden det er ganske uvanlig. Men dårlig oppdragelse? Nei... barn gjør veldig mye rart uten at foreldrene nødvendigvis har oppdratt dem til å gjøre akkurat det. 😛 En 6-åring er jo ikke ferdig oppdratt. Dessuten er det mye verre ting de kan gjøre enn å banne. Sier de stygge ting til/om hverandre er det jo ikke bra, men det gjelder både med og uten banning. Anonymkode: 5ee31...dea 1
Meadow Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Jeg tenker ikke dårlig oppdragelse, ihvertfall ikke hvis foreldrene går foran med et godt eksempel og ikke banner foran barna. Barna plukker opp banning fra andre likevel, og det er jo ekstra gøy med alt som ikke er lov da. Jeg fikk fratrekk i ukelønna hver gang jeg sa noe stygt, det funket.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 De aller fleste lirer av seg et mindre pent ord nå og da, og selv ganske små barn kan plukke dem opp. Jentungen sa som to-treåring 'hejjedud, jeg ej blaut' når hun hadde fått vannmelon nedover hele skjorta f.eks. At en seksåring smeller til med et ukvemsord her og der når et byggverk raser uplanlagt eller når sterke følelser er i sving, er ikke uvanlig. Dårlig oppdragelse tenker jeg først hvis noen ikke er i stand til å si en hel setning uten å bannes - uansett om personen er 6 eller 60. Selv smeller jeg til med en og annen glose hvis jeg smeller tåa i et bordbein eller andre lignende situasjoner - selv om jeg forsøker å hente meg inn til HEEEEEELsesøster eller FA-ha-ha-hantestreker. Og da kan jeg vel ikke forvente så mye bedre av avkommet heller. Anonymkode: aafb8...362
Jadzia Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Jeg tror omtrent ikke man finner en unge som ikke banner innimellom. De snapper opp her og der, lærer av andre i barnehage og skole osv. Eldstemann her kan fint banne hvis det er noe, men jeg lager ikke noe cirkus ut av det. Da blir det ikke så spennende heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå