AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Hei, La meg med en gang si at jeg har en annen religion og feirer ikke jul. Likevel synnes jeg det er kjempefint når folk pynter til jul. Da tenker jeg på lys. Altså julelys på balkongen, juletreet i hagen eller generelt på huset. Spesielt synnes jeg dette gir en koslig atmosfære når man går seg en tur ute på kvelden. Og i sentrum er det helt nydelig. Gågata er puntet fra kommunen og er bare helt super. Men så bor vi i ett nabolag der 4 blokker står plasert i sirkel/rektangel. En av naboene i bygget på motsat side har pyntet balkongen med julelys som helt ærlig minner mer om diskolys. Hele balkongen blinker som f... i rødt grønt og blått. Synnes dette er å overdrive, og en smule forstyrrende. Jeg må trekke ned persiennene om kvelden når jeg skal se på tv. Hele nabolaget merker dette blinkende lyset. Spørsmålet er da hva dere som feirer jul mener om dette? Er dette greit? Er det akseptabelt? Jeg har aldri klaget f På dette og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har respekt for andres høytider og får tåle dette i en måneds tid. Eller to... Men seriøst, er ikke dette å overdrive litt? Anonymkode: 59190...280 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Dette er lysstøy og kan klages på. Folk i blokker og som bor så nærme folk skulle fått bøter for slike blinkende lys.. Det har lite mer religion å gjøre. Anonymkode: 705ea...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Jeg hater de blinkende fargelysene. To stk noen hus nedenfor oss har slike på begge sider av huset og det er grusomt! Jeg synes så synd på de naboene som bor rett over dem som får dette rett inn i stua si. Kjempe rart et de som har hengt opp lysene ikke tenker på at vi bor i et veldig tettbebygg nabolag og at det kan plage andre. Med andre ord, jeg er helt enig med deg ang slike lys. Hadde jeg fått slike lys helt opp i min stue så hadde jeg klaget. Anonymkode: 2bc6d...548 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Så fint at det er folk som har forståelse for dette. Skjønner ikke hvorfor det skal overdrives så gæli... det er ikke noe særlig fint heller. Men folk har vel forskjellig smak vil jeg tro... Skulle nestet lagt igjen ett skriv anonymt på døra.... hehhe Anonymkode: 59190...280 1
Leo Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Jeg synes blinkende lys, og spesielt de som inneholder elementer av blått, er helt grusomt! Hva med å si fra til borettslaget/sameiet? Jeg kan nærmest garantere at du ikke er den eneste som synes dette er plagsomt helt uavhengig av religion. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Fant denne 1 år gamle tråden, og måtte bare kommentere. Først må jeg si at jeg elsker alle disse varmhvite, stemningsfulle julelysene som kommer opp på verandaer og på utendørs juletrær i disse dager✨ Men jeg syns det er så grusomt med disse blinkende lysene i alle farger, skjønner ikke at noen liker dette og orker å ha de på verandaen sin rett utenfor stuevinduene sine? Og tenker de ikke på naboene som får dette rett i fleisen? Jeg liker virkelig ikke disse farga lysene, blått, grønt, rødt, og når de blinker så er det ille! Dette er jo selvsagt smak og behag, som alt annet. Men hva syns dere om dette? Det er nesten så jeg hadde hatt lyst til å opprette en Facebook-gruppe «Nei til blinkende og fargede julelys», haha🙊 Ekstra ille er det når man kommer kjørende i bil med masse trafikk rundt, og plutselig ser disse blinkende lysene, det kan jo rett og slett være trafikkfarlig.. Anonymkode: cdddb...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant denne 1 år gamle tråden, og måtte bare kommentere. Først må jeg si at jeg elsker alle disse varmhvite, stemningsfulle julelysene som kommer opp på verandaer og på utendørs juletrær i disse dager✨ Men jeg syns det er så grusomt med disse blinkende lysene i alle farger, skjønner ikke at noen liker dette og orker å ha de på verandaen sin rett utenfor stuevinduene sine? Og tenker de ikke på naboene som får dette rett i fleisen? Jeg liker virkelig ikke disse farga lysene, blått, grønt, rødt, og når de blinker så er det ille! Dette er jo selvsagt smak og behag, som alt annet. Men hva syns dere om dette? Det er nesten så jeg hadde hatt lyst til å opprette en Facebook-gruppe «Nei til blinkende og fargede julelys», haha🙊 Ekstra ille er det når man kommer kjørende i bil med masse trafikk rundt, og plutselig ser disse blinkende lysene, det kan jo rett og slett være trafikkfarlig.. Anonymkode: cdddb...fd6 Jeg er heller ikke spesielt begeistret for fargede lys, men dette går på smak og behag, og det skal veldig mye til før man kan legge seg opp i hva slags julelys naboen har. Men blinking blir påtrengende på en helt annen måte, og kan være plagsomt inne i andres stuer selv når man ikke ser selve lysene. Store mengder blinkende lys i tettbebygd område er en skikkelig uting. (Heldigvis er det langt fra tettbebygd her jeg bor, og de nærmeste naboene har ganske lik smak som meg i julelys: Hvitt uten blinking. ) Og apropos trafikkfare: På fredag la jeg merke til at farten var satt ned til 50 km/t forbi dette huset. Anonymkode: 28d9c...857
The Kitten Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 På 30.11.2018 den 8.32, AnonymBruker skrev: Hei, La meg med en gang si at jeg har en annen religion og feirer ikke jul. Likevel synnes jeg det er kjempefint når folk pynter til jul. Da tenker jeg på lys. Altså julelys på balkongen, juletreet i hagen eller generelt på huset. Spesielt synnes jeg dette gir en koslig atmosfære når man går seg en tur ute på kvelden. Og i sentrum er det helt nydelig. Gågata er puntet fra kommunen og er bare helt super. Men så bor vi i ett nabolag der 4 blokker står plasert i sirkel/rektangel. En av naboene i bygget på motsat side har pyntet balkongen med julelys som helt ærlig minner mer om diskolys. Hele balkongen blinker som f... i rødt grønt og blått. Synnes dette er å overdrive, og en smule forstyrrende. Jeg må trekke ned persiennene om kvelden når jeg skal se på tv. Hele nabolaget merker dette blinkende lyset. Spørsmålet er da hva dere som feirer jul mener om dette? Er dette greit? Er det akseptabelt? Jeg har aldri klaget f På dette og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har respekt for andres høytider og får tåle dette i en måneds tid. Eller to... Men seriøst, er ikke dette å overdrive litt? Anonymkode: 59190...280 Er ikke så glad i fargerike og blinkende julelys. Blir det for mye ser det ikke lenger ut som de har pyntet til jul, men signaliserer at «her er en UFO-landingsplass...»
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 Har inntrykk av at det er ungkarer og innvandrere som bruker disse lysene. Det er sikkert en juletradisjon for dem. Jeg får vondt i hodet av slik blinking. Anonymkode: ca4d3...cce
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Dette med blinkende julelys, er det en " Asia-greie" tro? Vet om veldig mange vietnamesere som har slike lys både på balkongen og til og med inne! Anonymkode: d0f06...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå