AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Hei! Jeg har en drøm om å bli barnevernspedagog. Er nødt til å ta denne utdannelsen på deltid på grunn av jobb og familieliv. Nærmeste skole blir da OsloMet. Har ikke økonomi til å pendle til feks. Alta. Opptakskravet, i tillegg til generell studiekompetanse, er 50% relevant arbeidstilknytning i studietiden (eller 2 års relevant erfaring på fulltid). Jeg jobber som vikar, og det varierer veldig hvor mye jeg jobber hver måned. Dere som har valgt studier med krav om en viss prosent arbeidstiklnytning, hvordan gjorde dere det? Hvordan tok dere det med arbeidsgiver? Anonymkode: 0c320...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Det kommer jo an på hvordan studiet er lagt opp, og hvordan familielivet er ellers, men kan medleverturnus i institusjon være et alternativ? Jeg kombinerte det med videreutdanning som tilsvarte et 50 % deltidsstudium i arbeidsmengde. Det var ikke noe problem å bytte vakter/dager slik at jeg fikk fri når vi hadde samlinger på skolen. Men en slik turnus er vanskeligere å kombinere med eventuelle små barn enn med studiet, vil jeg tro. Sånn generelt tror jeg mange arbeidsgivere er fornøyde med at man tar utdanning, og villige til å legge til rette Anonymkode: a044a...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå