Gå til innhold

Alkohollukt av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen drikker endel. Noen ganger stinker det av han dagen etter, mens andre ganger lukter det ingenting. Han merker det ikke selv, men jeg sier fra. Det virker ikke som om lukten kommer fra ånden hans, men hele han. Jeg merker at jeg begynner å bli skikkelig lei av dette, da vi aldri kan vite når det er, og det ikke har så stor sammenheng med hva eller hvor mye han drikker. 

I går kl 18 møtte jeg han i byen etter jobb, og jeg kjente lukta med en gang selv om vi var utendørs. Vi var atskilt i 1,5 time, og møttes så igjen, og lukta var igjen det første som møtte meg. Jeg er våken nå på natten, og har lagt meg i stua da jeg ikke fikk sove pga lukta. Vi kan jo ikke ha det sånn! Blir nødt til å si til han at han lukter, men vet da at han ikke vil dra på jobb, og muligens må ta hjemmekontor selv om det ikke passer så godt.

Jeg vet at det er en enkel løsning på dette, og det er å slutte å drikke. Jeg drikker ikke selv. Men alkoholen er viktig for han. Han drikker alene når han spiller pcspill på kveldene. Antar at han drakk i går kveld også. Han drikker de fleste kvelder. Han har tidligere (ca 5-6 år siden) hatt et alkoholproblem, og gikk til AA en periode. Men har fått orden på psyken sin, og drikker ikke lenger vekk angst. Nå drikker han for å kose seg, og jeg merker på han at det er noe annet enn tidligere.

Spørsmålet mitt er, hvorfor lukter det noen ganger og ikke andre? Hvor kommer lukta fra når den ikke er fra ånden? Hva kan han gjøre med dette, annet enn å slutte å drikke? Spise før han legger seg, eller andre tiltak? Skal jeg kreve at han slutter, eller bare godta at det lukter? Alkoholen skaper ikke noe problemer for oss ellers. Han er grei i fylla, stille og rolig, ikke noe mas eller tull med han.

Anonymkode: 4d2c1...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til legen og sjekke lever?

Vet ikke, men første som slo meg er at levra skiller ut alkohol, og en mulighet kan være at levra er litt sliten og ikke jobber like effektivt - så det kanskje kan lukte mer av hele kroppen når han har drukket litt mer/tettere enn andre dager/uker....?

Anonymkode: b2297...4d9

• Liker 1
Skrevet

Tenker det muligens kan være deg som er ekstra var på at det lukter alkohol av ham. Kanskje det vekker noen følelser hos deg og at varsellampene dine slår ut? 

En som drikker slik som han har nok muligens et alkoholproblem selvom han sier det er for kosens skyld.. 

og hvorfor tror du han er så redd for å komme på jobb når det lukter alkohol av ham? Kan det være fordi han er redd for å bli konfrontert? 

Anonymkode: 735ec...ef7

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det muligens kan være deg som er ekstra var på at det lukter alkohol av ham. Kanskje det vekker noen følelser hos deg og at varsellampene dine slår ut? 

En som drikker slik som han har nok muligens et alkoholproblem selvom han sier det er for kosens skyld.. 

og hvorfor tror du han er så redd for å komme på jobb når det lukter alkohol av ham? Kan det være fordi han er redd for å bli konfrontert? 

Anonymkode: 735ec...ef7

Standard-svaret til alkoholikerne er 

Kan ikke jeg få lov til å kose meg litt da????

Anonymkode: 623e5...a21

• Liker 3
Skrevet

Ts

Takk for innspill dere :) Akkurat i går og i dag kan det virke som om det faktisk var jeg som var ekstra følsom. Jeg er gravid og har skikkelig sterk luktesans enkelte dager. Fikk snakket med han på morgenen, og han sa at han såvidt drakk i går kveld, og han kunne virkelig ikke forstå det. Han sa også at han er blitt forkjøla og har mye snørr i halsen og nesa. Jeg tror luktesansen min spilte oss et puss denne gangen, at det var syk-ånde, som føltes ekstra sterk for meg, og at jeg konkluderte litt raskt med alkohol. Men uansett er dette en gjentakende problemstilling, at det innimellom lukter sterkt og andre ganger ikke. Jeg har vært gravid i 6 mnd, så det er vel kanskje en mulighet at det har vært meg hver gang... klarer ikke helt å tidfeste hendelsene. Har supersterk luktesans noen dager. I dag tåler jeg ikke lukten av andre ting heller. Jeg får bare følge med fremover, samt be han om en legesjekk hvis det fortsetter :)

Skrevet (endret)
På 30.11.2018 den 3.58, AnonymBruker skrev:

Mannen drikker endel. Noen ganger stinker det av han dagen etter, mens andre ganger lukter det ingenting. Han merker det ikke selv, men jeg sier fra. Det virker ikke som om lukten kommer fra ånden hans, men hele han. Jeg merker at jeg begynner å bli skikkelig lei av dette, da vi aldri kan vite når det er, og det ikke har så stor sammenheng med hva eller hvor mye han drikker. 

I går kl 18 møtte jeg han i byen etter jobb, og jeg kjente lukta med en gang selv om vi var utendørs. Vi var atskilt i 1,5 time, og møttes så igjen, og lukta var igjen det første som møtte meg. Jeg er våken nå på natten, og har lagt meg i stua da jeg ikke fikk sove pga lukta. Vi kan jo ikke ha det sånn! Blir nødt til å si til han at han lukter, men vet da at han ikke vil dra på jobb, og muligens må ta hjemmekontor selv om det ikke passer så godt.

Jeg vet at det er en enkel løsning på dette, og det er å slutte å drikke. Jeg drikker ikke selv. Men alkoholen er viktig for han. Han drikker alene når han spiller pcspill på kveldene. Antar at han drakk i går kveld også. Han drikker de fleste kvelder. Han har tidligere (ca 5-6 år siden) hatt et alkoholproblem, og gikk til AA en periode. Men har fått orden på psyken sin, og drikker ikke lenger vekk angst. Nå drikker han for å kose seg, og jeg merker på han at det er noe annet enn tidligere.

Spørsmålet mitt er, hvorfor lukter det noen ganger og ikke andre? Hvor kommer lukta fra når den ikke er fra ånden? Hva kan han gjøre med dette, annet enn å slutte å drikke? Spise før han legger seg, eller andre tiltak? Skal jeg kreve at han slutter, eller bare godta at det lukter? Alkoholen skaper ikke noe problemer for oss ellers. Han er grei i fylla, stille og rolig, ikke noe mas eller tull med han.

Med et slikt drikkemønster og barn på vei tenker jeg at lukten er det minste problemet. Har man virkelig hatt problemer med alkohol er veien tilbake kort, og man skal være forsiktig med å "kose seg".

Lukten kommer jo fra svetten i tillegg til ånden. Et enkelt glass kan jo gi litt akoholånde, men tror man skal drikke ganske mye for at det skal dunste av hele kroppen. Jeg forbinder det mest med skikkelige fyllekuler 😳.

Endret av Kritt
Skrevet

Eller be han komme deg på aa møter igjen. Du virker total blind for en som faktisk er alkoholiker. Hadde han et problem for noen år tilbake så har han det må å. Jeg hadde aldri litt barn være i nærheten av en som drikker så ofte og lukter i tillegg. Da hadde jeg stilt et ultimatum. 

Anonymkode: 56d46...779

• Liker 2
Skrevet

Leveren er sikkert litt sliten....

Anonymkode: ca8da...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...