Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever jeg har for dårlig lønn til å kunne betjene alt av normale utgifter. Dermed blir selvsagt livskvaliteten deretter. Et ønske om å skifte arbeidsplass er det jeg tenker nå om dagen, jeg trenger å bli verdsatt med min utdannelse blant riktige hender. Jeg har ikke noe å tape på om jeg søker på ledige stillinger for å komme i dialog med bedrifter der lønnstaket er flere hakk høyere. 

Jeg har søkt på ledig stillinger før, og da har jeg erfart man ikke hører noe fra bedrifter som  har mottatt min søknad. Det synes jeg er veldig uhøflig måte å opptre som bedrift.

Det jeg vil frem til hvordan håndtere dårlige erfaringer med tidligere innsendte søknader til bedrifter og kan jeg forvente at det finnes gode bedrifter som jeg kan faktisk trives i.

Hva mener du er høy trivsel faktor i en bedrift?

Er det lov å tro at man kan få høyere årsinntekt? 

Bør jeg være villig og klar til å flytte der jobben er? 

Kan jeg våge å tro man kan få 150000 kr i differanse på årsinntekt fra det jeg har idag til det jeg kan få i en annen bedrift?

Stabilitet er det vel det jeg sikter å få erfare ved å være fast ansatt.

Jeg kan umulig være i riktig bedrift nå.

Anonymkode: 47722...3f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 30.11.2018 den 3.13, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever jeg har for dårlig lønn til å kunne betjene alt av normale utgifter. Dermed blir selvsagt livskvaliteten deretter. Et ønske om å skifte arbeidsplass er det jeg tenker nå om dagen, jeg trenger å bli verdsatt med min utdannelse blant riktige hender. Jeg har ikke noe å tape på om jeg søker på ledige stillinger for å komme i dialog med bedrifter der lønnstaket er flere hakk høyere. 

Jeg har søkt på ledig stillinger før, og da har jeg erfart man ikke hører noe fra bedrifter som  har mottatt min søknad. Det synes jeg er veldig uhøflig måte å opptre som bedrift.

Det jeg vil frem til hvordan håndtere dårlige erfaringer med tidligere innsendte søknader til bedrifter og kan jeg forvente at det finnes gode bedrifter som jeg kan faktisk trives i.

Hva mener du er høy trivsel faktor i en bedrift?

Er det lov å tro at man kan få høyere årsinntekt? 

Bør jeg være villig og klar til å flytte der jobben er? 

Kan jeg våge å tro man kan få 150000 kr i differanse på årsinntekt fra det jeg har idag til det jeg kan få i en annen bedrift?

Stabilitet er det vel det jeg sikter å få erfare ved å være fast ansatt.

Jeg kan umulig være i riktig bedrift nå.

Anonymkode: 47722...3f0

Hvis du opplever at lønnen ikke strekker til utgiftene bør du gjøre noe med det. Kanskje du kan finne en billigere plass å bo?

Noen bedrifter får flere tusen søknader, og mange av søkerne er ikke en gang reelle arbeidssøkere (de tvinges av NAV feks). 

Når du leter etter en venn eller en partner, er alle mottagelige? Med mindre du er dritpen og underholdende er ikke det tilfellet. Bare fortsett å søke.

For meg er trivsel alfa omega. Hvis jeg ikke trives der jeg jobber finner jeg en annen plass å jobbe.

Selvsagt kan du få mer lønn andre steder, hvis du spiller kortene riktig.

Om du bør være villig til å flytte kommer an på bransje og hvor du jobber. 

Forrige jobbytte jeg hadde ga med 165 000 mer i lønn. Men hvis du tjener 320 000 nå er det urealistisk, mens hvis du tjener 720 000 er det helt normalt.

Hva er stabilitet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...